Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

NEDERLANDS LEREN IN MANILA

Gestart door Dutch Teacher, dinsdag 28 juni 2011, 17:29:51

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Het schijnt komkommer tijd te zijn.
Bij roosloottutorial.com kunnen ze ook nog deze maand beginnen, normaal zit hij 2 maanden vooruit volgeboekt.

Wat wil je ook als de MVV aanvraag per july is gestegen van â,¬840 tot â,¬1250, dat is n volledig maandsalaris. Betekent wel dat n ambtenaar daar zo'n 80 uur aan n visum aanvraag werkt met zulke kosten. Het is immers verhoogd omdat het kostendekkend moest zijn.
Enkel geloof ik niet dat ze 80 uur aan n visumaanvraag werken.
Na ja slapen is ook een werkwoord he. :jajaja:
Er zullen er steeds meer zijn die wel willen maar financieel niet kunnen.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

O.B.Bommel

Ik betaal inmiddels bijna 50 per uur aan de garage ( en misschien hebben ze er dan ook nog minder voor gewerkt dan geschreven), dan nog klagen dan het te weinig is voor de kosten, dus die rekensom kan ik niet helemaal volgen.

Overigens doet het er ook helemaal niet toe, want kostendekkend maken is een relatief begrip als je niet weet wat je onder kosten verstaat. Ik kan zo een rekensom maken die de rekening meervoudig zou maken.
De essentie van het verhaal is niet anders dan het accijnsprincipe. Je verhoogt de tarieven omdat je meer binnen wilt halen en hoe meer MVV hoe meer het oplevert.
Voor het politieke verhaal komt er de reden kostendekkend bij om het grootste deel van de bevolking die het nog NIET betaalt ervan te overtuigen dat de staat goed bezig is. Sausje afremmen immigratie erbij en klaar.


Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Dutch Teacher

Eind oktober 2011 start een nieuwe cursus die voorbereidt op het examen in de Nederlandse ambassade in Manila. Ook partners van Belgen kunnen nog steeds deelnemen aan deze lessen. Vraag vrijblijvend informatie en/of reserveer via het contactformulier op onze website. Precieze datum volgt nog.

Opgelet: een hierna volgende cursus zal pas aanvangen in januari 2012.

Dutch Teacher

Volgende cursus Nederlandse taal start op maandag, 12 december. Interesse? Contacteer me via dutch_teacher@yahoo.com.

Dutch Teacher

Neem een kijkje op mijn totaal vernieuwde website www.everyoneweb.com/dutch-in-manila. Nu met foto's, prijzen en last-minute-aanbiedingen.
Indien u reserveert voor een cursus die loopt tussen januari en 31 maart 2012, dan geniet u een korting van 10% op de geadverteerde prijs. De reservatie moet wel officieel gemaakt worden voor 9 januari 2012. Alvast prettige kerstdagen...

Quezonboy

Citaat van: Dutch Teacher op donderdag 22 december 2011, 05:26:13
Neem een kijkje op mijn totaal vernieuwde website www.everyoneweb.com/dutch-in-manila. Nu met foto's, prijzen en last-minute-aanbiedingen.
Indien u reserveert voor een cursus die loopt tussen januari en 31 maart 2012, dan geniet u een korting van 10% op de geadverteerde prijs. De reservatie moet wel officieel gemaakt worden voor 9 januari 2012. Alvast prettige kerstdagen...

Ik heb de prijzen gezien  :denk: en volgens mij is Roosloot toch goedkoper. Hij vraagt 25000 php terwijl Dutch Teacher 45000 php vraagt voor de lessen voor de burger integratieexamen.
Aan de andere kant geeft Dutch Teacher 120 uren terwijl Roosloot slechts 30 uur geeft, waarschijnlijk omdat bij Roosloot de lessen intensiever zijn want hij geeft alleen een-op-een lessen, Dutch Teacher doet dat in kleine groepjes.  Bij Roosloot moet je de extra lessen betalen, bij Dutch Teacher zijn de eerste 10 extra lessen gratis.

josv

Citaat van: Quezonboy op donderdag 22 december 2011, 12:30:19
Citaat van: Dutch Teacher op donderdag 22 december 2011, 05:26:13
Neem een kijkje op mijn totaal vernieuwde website www.everyoneweb.com/dutch-in-manila. Nu met foto's, prijzen en last-minute-aanbiedingen.
Indien u reserveert voor een cursus die loopt tussen januari en 31 maart 2012, dan geniet u een korting van 10% op de geadverteerde prijs. De reservatie moet wel officieel gemaakt worden voor 9 januari 2012. Alvast prettige kerstdagen...

Ik heb de prijzen gezien  :denk: en volgens mij is Roosloot toch goedkoper. Hij vraagt 25000 php terwijl Dutch Teacher 45000 php vraagt voor de lessen voor de burger integratieexamen.
Aan de andere kant geeft Dutch Teacher 120 uren terwijl Roosloot slechts 30 uur geeft, waarschijnlijk omdat bij Roosloot de lessen intensiever zijn want hij geeft alleen een-op-een lessen, Dutch Teacher doet dat in kleine groepjes.  Bij Roosloot moet je de extra lessen betalen, bij Dutch Teacher zijn de eerste 10 extra lessen gratis.

Ik neem aan dat je ook al in dit soort dingen ervaring hebt. Wat zijn de resultaten in deze ( afwikkeling, examenaanvraag, voorbereiding, afspraak op de ambasade e.d. ) ? Ik ga graag op jouw ervaringen af !!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Bij Roosloot moet je idd de extra lessen betalen maar dat ligt dan ook vaak aan de leerling zelf. Indien het huiswerk niet wordt gemaakt(of ze zeggen lessen af wegens andere zaken) dan vallen ze door de mand en ja dan is het wel eigen schuld dikke bult. Maken ze het wel dan is het slagings percentage en de score op examen ook hoog bij hem. De cursus is kort maar intensief bij roosloot, daar ga je voor of niet,half werk brengt niets op bij Roosloot niet maar bij de ander net zo min niet.

Daarnaast als je het aantal reviews bekijkt van beiden, dan heeft Roosloot er wel iets meer en niet enkel n foto met geslaagd erbij.(dat kan iedere leraar wel doen dan lijkt me zo.) Het is immers aan de leerling of die zo tevreden is dat ze bereid zijn een review te schrijven. Indien niet dan zou een "school" van verdere vermeldingen af moeten zien. maar goed dat is mijn mening.

Voorlopig heeft Roosloot, hoe eenvoudig dan ook zelfs bij de ambassade een hoge score van geslaagden. resultaat telt lijkt me zo. Dienaangaande kan ik enkel zeggen  :thumb:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Quezonboy

Citaat van: josv op donderdag 22 december 2011, 12:36:35
Citaat van: Quezonboy op donderdag 22 december 2011, 12:30:19
Citaat van: Dutch Teacher op donderdag 22 december 2011, 05:26:13
Neem een kijkje op mijn totaal vernieuwde website www.everyoneweb.com/dutch-in-manila. Nu met foto's, prijzen en last-minute-aanbiedingen.
Indien u reserveert voor een cursus die loopt tussen januari en 31 maart 2012, dan geniet u een korting van 10% op de geadverteerde prijs. De reservatie moet wel officieel gemaakt worden voor 9 januari 2012. Alvast prettige kerstdagen...

Ik heb de prijzen gezien  :denk: en volgens mij is Roosloot toch goedkoper. Hij vraagt 25000 php terwijl Dutch Teacher 45000 php vraagt voor de lessen voor de burger integratieexamen.
Aan de andere kant geeft Dutch Teacher 120 uren terwijl Roosloot slechts 30 uur geeft, waarschijnlijk omdat bij Roosloot de lessen intensiever zijn want hij geeft alleen een-op-een lessen, Dutch Teacher doet dat in kleine groepjes.  Bij Roosloot moet je de extra lessen betalen, bij Dutch Teacher zijn de eerste 10 extra lessen gratis.

Ik neem aan dat je ook al in dit soort dingen ervaring hebt. Wat zijn de resultaten in deze ( afwikkeling, examenaanvraag, voorbereiding, afspraak op de ambasade e.d. ) ? Ik ga graag op jouw ervaringen af !!
Nee ik heb nog geen ervaring met een Nederlandse school, omdat mijn toenmalige vriendin het uitmaakte, wel had ik veel contact met de school van Roosloot voor een eventuele aanmelding.

Baron

 :atyourservice: :atyourservice:


Onder de titel "Nederlands leren in manila" had ik inderdaad meerdere aanbieders verwacht, een overzicht dus, ipv alleen "reclame" van de topicstarter.
Zelf ben ik geen leraar, heb wel nederlandse taalles gegeven, en een groot taleninstituut gerund.

Ben ook niet van plan Nederlandse taallles te gaan geven, hooguit wat vieze woordjes leren aan de serveersters in Amazonia (haha  :lachen:).

Mijn panter en ik spreken Duits, en zij dus ook Tagalog. Als we al wat gaan doen in deze richting zal het DUITSE taalles zijn.
Daarnaast hebben we kontakten op de duitse ambassade die aanvragen naar ons door zouden sturen.

Verder overwegen we ook visa etc. services, weer vooral op duitsers gericht. Het (ons) grote voordeel is dat mijn panter dus echt goed duits spreekt na er 37 jaren te hebben gewoond en te hebben gewerkt, een 25 jarig huwelijk met een duitse leraar en een duitse zoon.
Zij kan dus ook met Duitsers omgaan zoals die dat gewend zijn (Voorbeeld: puenktlich: 5 uur is 5 uur en geen 6 uur).
En als Filipina kent ze ook die kant van de "zaak".
Voorbeeld: What is done in de PH en kan niet in de EU / Duitsland.

Mijn aandeel zal voornamelijk zijn gekleed in een Barong baron Tagalog de lesgelden te innen haha   :lachen:

:eu: :atyourservice: :daag:

ps. heeft nog lang geduurd voordat de topicstarter met zijn prijzen op de proppen kwam.
Zou ik als eerste vermelden. Slechts .....
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).