Interview and medische test voor visum D gezinsheriniging

Gestart door Anakin, zondag 3 juli 2011, 22:53:12

Vorige topic - Volgende topic

dolfijn76

Phille,

Als ik het goed heb is dat van vorig jaar geleden.  Staat mij toch iets voor dat het nog niet van zolang geleden is bij Huzzie. Kan mis zijn natuurlijk


Phille

Dolfijn, kan goed zijn, maar Carpie heeft hier eens een bericht gepost, een kopie van een email komende van de ambassade, waarin duidelijk omschreven werd hoe de ambassade de aanvragen behandelt:

Citaat4-Worden er valse of vervalste documenten aangetroffen in een dossier, is de aanvraagster ooit illegaal in België geweest en uitgewezen, legt de aanvraagster leugenachtige verklaringen af, is er een eerdere weigering van een visum geweest (toerist, vriendschappelijk, werk, au pair...maakt niet uit) of is er een seining van de Belgische partij door DVZ of het parket (eerdere weigering van een huwelijk in België): in al deze gevallen verliest de Ambassade de facto haar beslissingsrecht en moet de aanvraag overgemaakt worden aan DVZ.

het kan vroeger anders geweest zijn, maar bovenstaande is van recente datum!

ladgar

Dat is altijd zo geweest dat indien een visum bvb toeristisch vroeger geweigerd is , alle verdere visumaanvragen naar de DVZ dienen gestuurd.
Mevr Huzzie heeft ze desondanks ambtshalve gekregen. Er wordt er op de belgische ambassade in Manilla veel met de pet naar gegooid,  bij behandeling van dossiers.

Anakin

in welk geval gaan documenten niet naar dvz ?,zelfs al zijn papieren in orde.

goedkeuring of weigering word toch door belgie gedaan of niet ?
of kan ambassade visum ook weigeren ?.

dolfijn76

Anakin,

Als de ambassade over het visum twijfelt gaat het automatisch door naar België en deze beslissen dan over het dossier.  Ik geloof zelfs dat dit bij een toeristenvisum altijd zo is maar kan mis zijn.  Weet van in de tijd dat bij een toeristenvisum er een extra veiligheidscheck gebeurd door het shengen tribunaal en deze bevind zich in hamburg. Dus daarom werd het altijd opgestuurd.  Maar ja 2003 en 2004 is al lang geleden natuurlijk.  Er kan veel veranderd zijn.

Maar het is zo dat als de ambassade geen twijfels hebben zij een positief advies geven aan België en dan gaan deze ermee akkoord en dient het niet teruggestuurd te worden.

Anakin

Citaat van: dolfijn76 op maandag  4 juli 2011, 23:04:17
Anakin,

Als de ambassade over het visum twijfelt gaat het automatisch door naar België en deze beslissen dan over het dossier.  Ik geloof zelfs dat dit bij een toeristenvisum altijd zo is maar kan mis zijn.  Weet van in de tijd dat bij een toeristenvisum er een extra veiligheidscheck gebeurd door het shengen tribunaal en deze bevind zich in hamburg. Dus daarom werd het altijd opgestuurd.  Maar ja 2003 en 2004 is al lang geleden natuurlijk.  Er kan veel veranderd zijn.

Maar het is zo dat als de ambassade geen twijfels hebben zij een positief advies geven aan België en dan gaan deze ermee akkoord en dient het niet teruggestuurd te worden.

hoe kan je weten ze een positieve advies geven in ambassade ,
sorry voor de vele vragen

Phille

Citaat van: Anakin op maandag  4 juli 2011, 23:11:34
Citaat van: dolfijn76 op maandag  4 juli 2011, 23:04:17
Anakin,

Als de ambassade over het visum twijfelt gaat het automatisch door naar België en deze beslissen dan over het dossier.  Ik geloof zelfs dat dit bij een toeristenvisum altijd zo is maar kan mis zijn.  Weet van in de tijd dat bij een toeristenvisum er een extra veiligheidscheck gebeurd door het shengen tribunaal en deze bevind zich in hamburg. Dus daarom werd het altijd opgestuurd.  Maar ja 2003 en 2004 is al lang geleden natuurlijk.  Er kan veel veranderd zijn.

Maar het is zo dat als de ambassade geen twijfels hebben zij een positief advies geven aan België en dan gaan deze ermee akkoord en dient het niet teruggestuurd te worden.

hoe kan je weten ze een positieve advies geven in ambassade ,
sorry voor de vele vragen

Mailtje naar de consul sturen met het verzoek je een status update te willen bezorgen, daar er net een switch is van de consul ken ik de nieuwe consul zijn email niet.

Misschien kan je gewoon eens bellen. Succes!

rambonsusay


[/quote]

hoe kan je weten ze een positieve advies geven in ambassade ,
sorry voor de vele vragen
[/quote]

ik heb ook een mail gestuurd naar de consul dhr peeters maar de huidige ken ik niet , die vertelde me dat ons dossier naar dvz was gstuurd met positief advies en dt het naar dvz was gestuurd omwille het feit dat er een eerder weigering van touristenvisa was en ze verplicht zijn dan naar dvz te sturen en alleen daarom anders hadden ze ambswile et visa al uitgeschreven

ik snap dan eigelijk niet dat de ambassade ook een visa heeft uitgeschreven aan huzzie zijn vrouw ( niet kwaad bedoeld he ) na een geweigerd toeristenvisa ?

Anakin

Citaat van: rambonsusay op woensdag  6 juli 2011, 23:12:29


hoe kan je weten ze een positieve advies geven in ambassade ,
sorry voor de vele vragen
[/quote]

ik heb ook een mail gestuurd naar de consul dhr peeters maar de huidige ken ik niet , die vertelde me dat ons dossier naar dvz was gstuurd met positief advies en dt het naar dvz was gestuurd omwille het feit dat er een eerder weigering van touristenvisa was en ze verplicht zijn dan naar dvz te sturen en alleen daarom anders hadden ze ambswile et visa al uitgeschreven

ik snap dan eigelijk niet dat de ambassade ook een visa heeft uitgeschreven aan huzzie zijn vrouw ( niet kwaad bedoeld he ) na een geweigerd toeristenvisa ?
[/quote]

wat is het email adress van die consull dhr peeters ?
hoelang is van jullie al bezig since documenten bij dvz zijn aangekomen.
onze toerist visum is ook geweigerd geweest .we weinig die haar bond aan haar land.
en ook telaag inkomen ,en iets met vakantiedagen die teweinig waren.

lijk een lang proces voor jullie te zijn.
hoop jullie visum krijgen.succes

groetjes anakin

rambonsusay

Citaat van: Anakin op donderdag  7 juli 2011, 20:16:16
Citaat van: rambonsusay op woensdag  6 juli 2011, 23:12:29


hoe kan je weten ze een positieve advies geven in ambassade ,
sorry voor de vele vragen

ik heb ook een mail gestuurd naar de consul dhr peeters maar de huidige ken ik niet , die vertelde me dat ons dossier naar dvz was gstuurd met positief advies en dt het naar dvz was gestuurd omwille het feit dat er een eerder weigering van touristenvisa was en ze verplicht zijn dan naar dvz te sturen en alleen daarom anders hadden ze ambswile et visa al uitgeschreven

ik snap dan eigelijk niet dat de ambassade ook een visa heeft uitgeschreven aan huzzie zijn vrouw ( niet kwaad bedoeld he ) na een geweigerd toeristenvisa ?
[/quote]

wat is het email adress van die consull dhr peeters ?
hoelang is van jullie al bezig since documenten bij dvz zijn aangekomen.
onze toerist visum is ook geweigerd geweest .we weinig die haar bond aan haar land.
en ook telaag inkomen ,en iets met vakantiedagen die teweinig waren.

lijk een lang proces voor jullie te zijn.
hoop jullie visum krijgen.succes

groetjes anakin
[/quote]

het e mail adres kan ik je wel geven maar die is nutteloos nu omdat de heer peeter niet meer de consil is op de ambassade  in manila de huidige consil ken ik niet

maar hier was het email  www.diplomatie.be/manila
rene.peeters@diplobel.fed.be

ons dossier is bij dvz in behandeling sinds 28 april 2011  de gemidelde behandelingstermijn is ongeveer 4 maanden
zodus ongeveer nog een maandje of 2 wachten
en zoals ik eerder zegde was dat verstuurd met positief advies ( wel belangrijk vind ik toch )
bij ons was het toeristenvisa geweigerd omwille van geen vaste baan hebben tijdelijk werk dus ,al deed ze die job al verschillede jaren ondertussen is dat vast werk 
en vestigingsgevaar  maar soit

valt wel mee  hoor is niet echt een lang process nu gewoon de procedure denk ik alleen is het verdomd moeilijk  hoor dat wachten

bedankt anakin en ook voor julie succes nog  :atyourservice: