Interview and medische test voor visum D gezinsheriniging

Gestart door Anakin, zondag 3 juli 2011, 22:53:12

Vorige topic - Volgende topic

Anakin

Hello allemaal :)

ik ben nieuw hier
eerst effe wat info
ik heb all 2 jaar relatie met philipijnse
vorige jaar nadat ik haar had bezocht besloten we vakantie visum aant tevragen ,maar is geweiger,omdat er te weinig was die haar bond met homeland,
in ambassade in manila hadden ze haar gezegd om te trouwen ,je meer kans maakt,
dus in december ben ik terug gegaan,en in manila toestemming gevraagd om te trouwen,want was mij gezegd om te doen.
dus zogezegt zo gedaan ,dus 4 jan zijn we getrouwd in bohol .
een heel rompslom met papier waren het daar.
terug in belgie,hebben huwelijk laten herkennen,waar we nog steeds geen resultaat van hebben,i april is mijn vrouw visum D voor gezinshereniging gaan aanvragen.
op 17 mei kreeg ze haar interview in manila en in 21 juni is zending aangekomen in DVZ en in behandeling .

we hij hebben gehoord van mensen,dat er nog een medische test komt voor mijn vrouw,wat weten jullie daarover
tot zover heeft ze nog geen test moeten doen,weten jullie of die er komt,en hoelang na het interview in manila.
wij denken het geen goed teken is we nog steeds niets hebben vernomen daarvan.
tegen mij is er gezegd er 12 weken na het interview van mij vrouw resultaat moet zijn van visum

zelf moet ik ook nog interview doen,wanneer gebeurt dat ongeveer .
vol onzekerheid zitten we wel,en wachten .

ik hoop jullie mij wat  klaarheid kan scheppen in die zaken.

alvast bedank ,
met vriendelijke groeten ,Anakin

koy

Welkom Anakin hier op het forum!  :welcome:

Voor "Duurzaam samenwonen" in België (de procedure waar ik in zit) is een medical exam nodig voor de aanvrager,
voor gezinsherreniging zie ik het niet staan bij de verreisten op de website van de Belgische Ambassade in Manila.

http://www.diplomatie.be/Manila/default.asp

en doorklikken naar onder Family Reunification Visa with EU Citizen

Succes!
leven en laten leven...

Anakin

Dankje wel hoor :)
blij om dat te horen,ben ik al stuk geruster :d

groetjes :)

Phille

Voor een gezinshereniging is dit niet nodig! Daar moet je je geen zorgen over maken en  :welcome:

Anakin


Anakin

mijn vrouw denk dat visum niet goedgekeurd gaat worden doordat ze nogal negatief deden tegenover haar in interview.
worden papieren naar dvz gestuurd in belgie als er negatief interview  is manila ?
papieren zijn nu reed in behandeling volgens status dvz.

gisteren las ik hier in forum dat ze visum voor gezinsheriniging niet kunnen weigeren ,alleen uitstellen.
is dat echt zo ?

Phille

Citaat van: Anakin op maandag  4 juli 2011, 17:16:46
mijn vrouw denk dat visum niet goedgekeurd gaat worden doordat ze nogal negatief deden tegenover haar in interview.
worden papieren naar dvz gestuurd in belgie als er negatief interview  is manila ?
papieren zijn nu reed in behandeling volgens status dvz.

gisteren las ik hier in forum dat ze visum voor gezinsheriniging niet kunnen weigeren ,alleen uitstellen.
is dat echt zo ?

Ik ga hier niet veralgemenen, maar als men tijdens het interview negatief is, dan is dit vaak omdat de aanvraagster geen voldoende antwoorden kan formuleren op de gestelde vragen. Mijn vrouw kon daar getuige van zijn toen ze op haar beurt aan het wachten was, één van haar voorgansters had het moeilijk om op bepaalde (vanzelfsprekende) vragen een antwoord te formuleren, met als resultaat dat de interviewster in zekere mate haar geduld aan het verliezen was en wat korter van stof werd.

Gezien je een eerdere weigering hebt (tourist visa) gaat je dossier zowiezo naar DVZ, al dan niet met negatief avies. Ik denk dat men wel degelijk een gezinshereniging kan weigeren als men een schijnhuwelijk kan bewijzen ... hoe ze dit kunnen is dan maar de vraag en dus zal uiteindelijk bij gebrek aan bewijs het visum goedgekeurd worden, na lange tijd het nodige geduld uitgeoefende te hebben.



huzzie

#7
Hoi mannen en vrouwen natuurlijk ook,

Ik zit toevallig in Thailand te genieten van een biertje en wat te surfen en dacht ga effe naar Filipijnenforum.
Ik zou graag Phille willen corrigeren als ik zo vrij mag zijn natuurlijk, maar dit forum dient tenslotte om elkaar te helpen niet?

Hier kan ik je bijspringen:
1/ idd er moet geen medisch attest worden afgeleverd aan de BE ambassade wanneer je een "visum gezinshereniging" aanvraagt!!!! Wel gek eigenlijk want voor visum samenwoonst moet dit wel!!!! Logica? Zelfde vrouw, maar ander type visa???

Hier heb ik een andere ervaring:
2/ De aanvraag tourist visum werd ons ook geweigerd maar ik(allé mijn vrouw) kreeg toch een visum gezinshereniging toegekend zonder dat het dossier bij DVZ lag. Dus het kan.

groetjes,

H.

Anakin

#8
mijn vrouw kon op alle vragen antwoorden wat mij betreft ,maar ze leken niet gelukkig met chat communicatie.
en iets met giften tijdens verblijf en huwelijk.
ik ben tenslotten niet op hotel geweest ,maar biij haar haar zus en ma verbleven,heb papierbewijs of zo,maar veel fotos van verblijf daar.
ik hoop dat het ook kan gebruikt worden, daar ik daar daadwerkelijk ben geweest,trouwes op reispass staat ook datum hoelang ik in philipijnen ben gebleven. en ook fotos van trouw.
will ook effe zeggen,ik mijn vrouw al 2 jaar ken nu,en haar na 1 jaar chatten elkaar ontmoet hebben.
bewijzen van chatten is niet moeilijk daar ik all onze gesprekken heb opgeslagen.
gms berichten doen we via yahoo,omdat veel goedkoper is voor haar.
en bellen is geen optie,daar kwalitiet vaak te wensen overlaat,en we elkaar niet verstaan.
en ook duur is .
geen makkie aftstand relatie,maar het lukt ons well .


ik ben vorige jaar 1 maand geweest naar philipijnen en deze winter 19 dagen tijdens kerstverlof .dus 2 keer in bohol corella and sikutana in bohol ook pangloa beach en dolfijnen gaan zien,chocolat hills.veel gezien zunne. een romantische droomreis :)

dus als geen interview krijg,will niet zeggen dat visum geweigerd is ,want kan die krijgen nadien.
   

Phille

Citaat van: huzzie op maandag  4 juli 2011, 19:07:36
Hoi mannen en vrouwen natuurlijk ook,

Ik zit toevallig in Thailand te genieten van een biertje en wat te surfen en dacht ga effe naar Filipijnenforum.
Ik zou graag Phille willen corrigeren als ik zo vrij mag zijn natuurlijk, maar dit forum dient tenslotte om elkaar te helpen niet?

Hier kan ik je bijspringen:
1/ idd er moet geen medisch attest worden afgeleverd aan de BE ambassade wanneer je een "visum gezinshereniging" aanvraagt!!!! Wel gek eigenlijk want voor visum samenwoonst moet dit wel!!!! Logica? Zelfde vrouw, maar ander type visa???

Hier heb ik een andere ervaring:
2/ De aanvraag tourist visum werd ons ook geweigerd maar ik(allé mijn vrouw) kreeg toch een visum gezinshereniging toegekend zonder dat het dossier bij DVZ lag. Dus het kan.

groetjes,

H.

Huzzie, en hoe lang is dat geleden?