Interview and medische test voor visum D gezinsheriniging

Gestart door Anakin, zondag 3 juli 2011, 22:53:12

Vorige topic - Volgende topic

pvgossum

bij ons: toeristenvisum geweigerd, en daarom ook doorgestuurd naar DVZ en na 4 maanden wachten goedgekeurd.

De giften vragen ze omdat dit één van de mogelijke criteria voor schijnhuwelijk is, zijnde "grote som geld ontvangen (kan in de twee richtingen als aanwijziging gelden)

Anakin

is ergen toch normaal er giften worden gestuurd als men getrouwd is.
als men samen woond deelt men ook alles toch.
ik weet niet of bij sommige onder jullie all controlle is gedaan op wat je heb gegeven met zenden van giften.
doen ze controlle op bankuitrekkels of controleren ze op de bank enz....
zou wel vergaand vinden,men geen vrijheid meer heeftt .


pvgossum

Geen controle van bankuitreksels

Maar mijn vrouw heeft ook vragen dienen te beantwoorden op ambassade rond giften. Gewoon eerlijk over zijn als je stuurt en reden vermelden (bv bij mij was het vooral om de vluchten, kosten voor administratie voor visumaanvraag, ziektekosten, internet te betalen). ZE stellen vooral vragen wanneer toegezenden geld geen huishoudelijke bestemming heeft.

Phille

Citaat van: pvgossum op woensdag 13 juli 2011, 09:23:32
Geen controle van bankuitreksels

Maar mijn vrouw heeft ook vragen dienen te beantwoorden op ambassade rond giften. Gewoon eerlijk over zijn als je stuurt en reden vermelden (bv bij mij was het vooral om de vluchten, kosten voor administratie voor visumaanvraag, ziektekosten, internet te betalen). ZE stellen vooral vragen wanneer toegezenden geld geen huishoudelijke bestemming heeft.

Bij ons hebben ze die vraag ook gesteld, twee keer zelfs, eerste keer tijdens het LC interview en tweede keer nog eens tijdens visum interview; als de bedragen die men stuurt redelijk zijn en idd een huishoudelijke of andere praktische bestemming heeft dan stelt men daar geen extra vragen over. Dat is onze ervaring dan toch. Op die vraag hebben we eerlijk aantwoord gegeven, hoeveel en met welk doel; één van de doelen is het studie geld voor haar broer en daar werd zeer positief op gereageerd; geld sturen voor dit doel creert meer kansen in de toekomst voor haar broer en is dus een goeie zaak, aldus Mevrouw Weiss (met brede smile  :biggrinn:).  :thumb:



rudslovac

Hey Phille,
Begint jouw tong niet stilaan razendsnel rottingsverschijnselen te vertonen met al dat billenlikken? Volgens mij was je beter met Mevr Weisz in zee gegaan in plaats van die jonge bloem! :daag:

Phille

Citaat van: rudslovac op woensdag 13 juli 2011, 15:11:41
Hey Phille,
Begint jouw tong niet stilaan razendsnel rottingsverschijnselen te vertonen met al dat billenlikken? Volgens mij was je beter met Mevr Weisz in zee gegaan in plaats van die jonge bloem! :daag:

:ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Anakin

Citaat van: Phille op woensdag 13 juli 2011, 09:33:05
Citaat van: pvgossum op woensdag 13 juli 2011, 09:23:32
Geen controle van bankuitreksels

Maar mijn vrouw heeft ook vragen dienen te beantwoorden op ambassade rond giften. Gewoon eerlijk over zijn als je stuurt en reden vermelden (bv bij mij was het vooral om de vluchten, kosten voor administratie voor visumaanvraag, ziektekosten, internet te betalen). ZE stellen vooral vragen wanneer toegezenden geld geen huishoudelijke bestemming heeft.

Bij ons hebben ze die vraag ook gesteld, twee keer zelfs, eerste keer tijdens het LC interview en tweede keer nog eens tijdens visum interview; als de bedragen die men stuurt redelijk zijn en idd een huishoudelijke of andere praktische bestemming heeft dan stelt men daar geen extra vragen over. Dat is onze ervaring dan toch. Op die vraag hebben we eerlijk aantwoord gegeven, hoeveel en met welk doel; één van de doelen is het studie geld voor haar broer en daar werd zeer positief op gereageerd; geld sturen voor dit doel creert meer kansen in de toekomst voor haar broer en is dus een goeie zaak, aldus Mevrouw Weiss (met brede smile  :biggrinn:).  :thumb:




dank je wel ,ik voel me er al een stuk beter door,want ze waren niet echt positive toen van mij vrouw in ambassad hoor over geld zenden.
niet dat iet zeggen,maar gelukkig keken ze ook niet.
en ja ,inderdaad beter eerlijk te zijn.
is ergens toch normaal men zijn vrouw het leven wat gemakkelijker maakt .
mijn vrouw geen nooit indruk aan mij gegeven ze dat nodig geeft.
ze hebben het al moeilijk genoeg daar.

volg geduld wacht ik op mijn interview,benieuwd waneer ik die ga krijgen.
als since 21 is dossier in dvz.
iemand idee hoelang het duur eer men in belgie inteview krijgt nadat dossier bij dvz is aangekomen ?


huzzie

Sorry mannen beetje laat van antwoord maar op uw vraag te antwoorden: dit is geleden van Juni 2009.

Groetjes,

bigfoot12345

Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en ik vroeg me af of iemand me hier soms enkele antwoorden zou kunnen geven i.v.m. het aanvragen voor visum voor gezinshereniging.
In augustus trouwde ik op de Fillipijnen met mijn fillipijnse vriendin en nu zouden we dus het visum voor gezinshereniging willen aanvragen zodat ze hier in Belgie bij me kan komen wonen.
Enkele vraagjes die ik zou willen stellen zijn welke documenten je moet aantonen voor :
- nr6.proof of sufficient lodging in belgium.
- nr8.proof of medical insurance covering both the applicant and eu partner.
Ook bij de vragen met nr 21.main purpose of the journey en met nummer 25 duration of the intended stay.indicate number of days. weet ik niet goed wat we daarbij moeten invullen.

Hopelijk kan er me hier iemand helpen.

Ik kijk er naar uit of ik antwoord zal krijgen.

Alvast bedankt!

Phille

Citaat van: bigfoot12345 op maandag 17 oktober 2011, 14:32:20
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en ik vroeg me af of iemand me hier soms enkele antwoorden zou kunnen geven i.v.m. het aanvragen voor visum voor gezinshereniging.
In augustus trouwde ik op de Fillipijnen met mijn fillipijnse vriendin en nu zouden we dus het visum voor gezinshereniging willen aanvragen zodat ze hier in Belgie bij me kan komen wonen.
Enkele vraagjes die ik zou willen stellen zijn welke documenten je moet aantonen voor :
- nr6.proof of sufficient lodging in belgium.
- nr8.proof of medical insurance covering both the applicant and eu partner.
Ook bij de vragen met nr 21.main purpose of the journey en met nummer 25 duration of the intended stay.indicate number of days. weet ik niet goed wat we daarbij moeten invullen.

Hopelijk kan er me hier iemand helpen.

Ik kijk er naar uit of ik antwoord zal krijgen.

Alvast bedankt!

Uw vragen 6 & 8 zijn redelijk nieuw en vele leden hier zullen u geen antwoord kunnen geven. Wat de andere vragen betreft, heb jij wel het goeie document in handen, dit lijkt het document voor een tourist visa.