Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Filippijnen toch nog een keer op de eerste plaats

Gestart door balikbayan, donderdag 7 juli 2011, 08:26:47

Vorige topic - Volgende topic

boldy

ik gloof allemaal niet in die onzin van als je een boek leest dat je daardoor kan stoppen emt roken maargoed das ieder voorzich natuurlijk.zulke boeken das utzelfde als die afvalboeken de schrijver worden rijk , jij bent zelf degene  die het moet doen en niemand anders hoor . ben zelf 2 maal gestopt eerste keer 4 jaar gestopt toen weer 1 jaar gaan roken daarna weer gestopt en heb nergens geen last van ,was aleen 8 kilo bijgekomen en was 3 maanden wat meer prikkelbaarder dan anders .  zelf vind ik dat dat je meteen rigoreus moet stoppen met roken en niet minderen , want als je minder val je 9 v/d 10 keer weer terug in je gewoonte ,je kan ook pas zeggen dat je bent gestopt met roken als jut 1 jaar heb volgehouden . iederen die van plan is om te stoppen  suc6 ermee  :atyourservice:  .
nog iets heel anders ik heb meer moeite om te stoppen met teveel lekkers te eten dan dat ik moeite had met stoppen,miss is dat bij andere net andersom dat zou natuurlijk kenne.  mijn wil was sterker dan mijn roep naar nicotine  dan dat hij sterker is naar de roep om lekker eten helaas,moet er wel bij zeggen dat ik me sóchtends altijd redelijk klote voelde als ik me peukie opstak "misselijk en hoesten om dood" dat maakt het natuurlijk ook wle makelijker om te stoppen .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

balikbayan

Ik vind het roken niet het vervelendste maar mijn roken was meer ketting roken ????

Ik paf als ik niks te doen heb gewoon 40 sigaretten op een dag  :confused2:

Daarom maar stoppen /  pauzeren net wat je het noemen wil. Ben alweer 4 dagen zonder en voel me prima hoewel ik wel een peuk zou lusten maar niet meer dat hele dag door gepaf daar heb ik genoeg van.

yepyep

Citaat van: boldy op zaterdag  9 juli 2011, 11:23:31
ik gloof allemaal niet in die onzin van als je een boek leest dat je daardoor kan stoppen emt roken maargoed das ieder voorzich natuurlijk.zulke boeken das utzelfde als die afvalboeken de schrijver worden rijk , jij bent zelf degene  die het moet doen en niemand anders hoor . ben zelf 2 maal gestopt eerste keer 4 jaar gestopt toen weer 1 jaar gaan roken daarna weer gestopt en heb nergens geen last van ,was aleen 8 kilo bijgekomen en was 3 maanden wat meer prikkelbaarder dan anders .  zelf vind ik dat dat je meteen rigoreus moet stoppen met roken en niet minderen , want als je minder val je 9 v/d 10 keer weer terug in je gewoonte ,je kan ook pas zeggen dat je bent gestopt met roken als jut 1 jaar heb volgehouden . iederen die van plan is om te stoppen  suc6 ermee  :atyourservice:  .
nog iets heel anders ik heb meer moeite om te stoppen met teveel lekkers te eten dan dat ik moeite had met stoppen,miss is dat bij andere net andersom dat zou natuurlijk kenne.  mijn wil was sterker dan mijn roep naar nicotine  dan dat hij sterker is naar de roep om lekker eten helaas,moet er wel bij zeggen dat ik me sóchtends altijd redelijk klote voelde als ik me peukie opstak "misselijk en hoesten om dood" dat maakt het natuurlijk ook wle makelijker om te stoppen .

Inderdaad, je bent het zelf die het moet doen en dat boek laat je o.a. bewust worden daarvan.

xav

ben zelf ook ooit es 6 maanden gestopt met roken... had geen probleem met het feit dat ik niet meer kon roken en had ook niet echt goesting naar een kankerstok... maar mijn "fuse" was wel degelijk veel korter geworden... bij de kleinste ergernis had ik woede uitbarstingen... tot ik zelf maar besliste om terug te beginnen... mijn onderbewuste had meer last van het stoppen met roken...

Budgie

Ik ben nu al meer dan 10 jaar van het roken af en ik rookte alle dagen een baaltje shag en een paar sigaren sàvonds Maakte niet uit wat ik deed ik rookte gewoon door Heb ook de pleisters gebruikt en dat ging prima
Ook is je lontje de eerste paar jaar iets korter Ook dat gaat over maar het eigenaardige is dat ik een paar avonden in de week als ik sàvonds rustig ga zitten en een biertje drink ik weer trek krijg in die sigaar die ik dan altijd rookte maar misschien is dat over 10 jaar ook over
@ Balikbayan succes met stoppen en het prettigste ervan vond ik dat ik wat meer uithoudingsvermogen kreeg want ik was altijd kortademig en dat was ook over na een paar maanden.
Getting older beats the alternative -dying young

Amice

Sigaren rook je doorgaans toch niet over de longen,dus dan kom je er makkelijker vanaf...of niet?  :weetikniet:

Ik ben ook 2x gestopt eerste keer 9 jaar 2e keer 5 jaar, sindsdien rook ik weer en nu alweer 12 jaar, helaas.

Ik heb hier in de phils er ook vaak voor gekozen om gewoon 1 sigaret op straat te kopen,zodat je mindert maar het helpt allemaal geen bliksem, sterker nog ik heb het blauwe vermoeden dat de sigaretten tegenwoordig meer verslavend werken. Ik heb er iig meer moeite me nu om te minderen dan 1 jaar geleden.

Het zit uiteraard tussen de oren, maar als zo'n boek je kan helpen om meer en definitief gemotiveerd te zijn om te stoppen dan mag die uitgever er ook aan verdienen.wellicht zelfs nog liever dan de tabaksfabrikant.

Nu ik toch beland ben bij die fabrikanten, kan ik meteen mijn vraag eens kwijt,waarom de overheden niet gewoon die produktie verbieden en de fabrieken stilleggen, i.pl.v. miljoenen uit te geven aan anti reklame?  :weetikniet:

Afijn voorlopig roken we nog met mate totdat ik er vanzelf mee op hou. soit zegt den belg.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

yepyep

Ik vond de Marlboros in de Filippijnen trouwens altijd beter smaken dan de marlboros in Nederland. Volgens mij zat er ook meer teer en/of nicotine in die peuken.
En het rookt makkelijker weg omdat de tabak wat losser in de hulsen zit.



xav

Citaat van: Amice op zondag 10 juli 2011, 11:11:24


Nu ik toch beland ben bij die fabrikanten, kan ik meteen mijn vraag eens kwijt,waarom de overheden niet gewoon die produktie verbieden en de fabrieken stilleggen, i.pl.v. miljoenen uit te geven aan anti reklame?  :weetikniet:



omdat de overheden er ook veel teveel aan verdienen... misschien niet zoveel in de phils... maar in europa zou dat de staatskas serieus pijn doen...

balikbayan

Ijsland wil het nu geheel verbieden en alleen de mogelijkheid om te kunnen roken is dan op recept bij de huisarts  :lachen:

Maar idd de staat verdient er dik aan.

Zolang een fabriek in de Filippijnen dik winst draait terwijl de verkoopprijs daar 50 ct per pakje is ?

Reken dan maar uit wat men er hier aan verdient.

Amice je kan het ook andersom bekijken is toch 14 jaar niet roken  :weetikniet:

Mijn voornaamste reden is 1 gezondheid en 2 Geen sponsering van de hypocrisie der overheid

gosternokke

Citaat van: xav op zondag 10 juli 2011, 14:40:15
Citaat van: Amice op zondag 10 juli 2011, 11:11:24


Nu ik toch beland ben bij die fabrikanten, kan ik meteen mijn vraag eens kwijt,waarom de overheden niet gewoon die produktie verbieden en de fabrieken stilleggen, i.pl.v. miljoenen uit te geven aan anti reklame?  :weetikniet:



omdat de overheden er ook veel teveel aan verdienen... misschien niet zoveel in de phils... maar in europa zou dat de staatskas serieus pijn doen...

Zonder meer is roken voor de overheid een financeel goede zaak, hoge inkomsten middels accijnsheffing op sigaretten,  en gezien het feit dat rokers korter leven, bespaart dat ook weer geld voor de pensioenfondsen, en ook weer voor de overheid.   maar tis helaas allemaal geen winst, denk even aan de roken gerelateerde ziektes die de samenleving= belastingbetaler veel geld kosten.  Niet zo eenvoudig dus om uit te vinden wat roken opbrengt of kost.