Filippijnen toch nog een keer op de eerste plaats

Gestart door balikbayan, donderdag 7 juli 2011, 08:26:47

Vorige topic - Volgende topic

Amice

CitaatNiet zo eenvoudig dus om uit te vinden wat roken opbrengt of kost.

Het is uiteraard niet zo moeilijk om te bedenken dat als de fabrieken gewoon kunnen doordraaien dat daar dan weer verraad achter zit in de vorm van flinke geldbedragen.

Als het werkelijk geld zou kosten waren die fabrieken vandaag nog dicht.
Vervolgens heeft de overheid lak aan de gezondheid van zijn burgers, anders waren die fabrieken eveneens vandaag dicht.
Helaas heb ik dan ook nog ervaring met het Wilhelminafonds, die hun berichtgeving afstemmen op de daaraan gekoppelde subsidies en niets anders,waardoor het volk dat te horen krijgt wat het wilhelminafonds het meeste opbrengt of waar een regime het meeste subsidie aan kwijt wil. Ja hoor het volk slikt dat als zoete koek, herhaling is immers de kracht van reklame.
Zeker het huidige regime zal er niet over peinzen om zo'n fabriek op slot te doen.

Wrange vraag blijft dan nog als je dit soort manipulaties en indoctrinaties van je eigen overheid kunt verwachten ,hoe het dan zit met de daaraan gekoppelde propaganda?

Het is immers makkelijk om iemand een DRS titel in het vooruitzicht te stellen als hij een onderzoek kan presenteren die voldoet aan de propaganda eisen van de overheid.

Over 50 jaar kan er maar zo een totaal ander bericht uit komen, die de beerput van deze decennia's opentrekt en aangeeft dat we flink belazerd zijn.

Vervolgens kan ieder, een beetje zelf nadenkend persoon wel zien dat ook hier de overheid weer met 2 maten meet.


Allemaal politek? Jawel, dat ook net zo hard allemaal als zoete koek geslikt wordt.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

Inderdaad kun je de kosten van n pakje sigaretten zien als sponsoring van de hypocritie van de overheid, maar ik ben bang dat het eerder andersom is.

De overheid ziet tabak als genotsmiddel en gunt dat zijn loonslaven enkel als die zelfde overheid er zelf meer van kan genieten.
Denk daarbij maar eens aan de amerikaanse boycot van Havana sigaren,welke tot gevolg had dat juist de bobo's er niet genoeg van konden krijgen omdat het exclusief was. Als het dan het roken van Havana's niet is, dan is het toch zeker wel de poen die de graaiers mild moet stemmen.

Bij mij wringt daar dan behoorlijk de schoen want ik gun dat nu juist die overheid weer niet.
Genieten wil ik ook net als boomerang met zijn dikke sigaar, die van mij groot gelijk krijgt. Je leeft maar 1x en in de hemel is geen bier daarom drinken wij het hier.

Voorlopig heb en krijg ik geen garantie dat ik langer zal leven als ik stop met roken en zelfs niet als ik nooit gerookt zou hebben.
Niet enkel maar zeker ook de smokebelging hier in manila en zeker ook in nederland zullen hun kwalijke werk dan dienaangaande meer en beter doen, dan ik.
De overheid verdient daar dan ook te dik aan en vertikken er iets aan te doen, bezijdens het koyoto bedrag ,die meer in het laadje moet brengen,maar bij voorbaat al een farce is. Immers zou een Wilhelminafonds als kankerbestrijdings organisatie er dan veel en veel meer aandacht aan moeten besteden, maar je hoort ze er amper over.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Budgie

Citaat van: balikbayan op zondag 10 juli 2011, 14:59:03
Mijn voornaamste reden is 1 gezondheid en 2 Geen sponsering van de hypocrisie der overheid

Bij mij was de reden luiheid Had namelijk net de kamer gewit en behangen en zat mij te bedenken met 1 jaar weer Nou toch maar niet dus stop ik met roken.
Getting older beats the alternative -dying young

balikbayan

Dat is bij mij ook een paar weken ervoor gedaan  :floet:

Beige vervangen door wit  :lachen: