Mawibata II : Terug naar de PH *** Foto's en verslag ***

Gestart door Mawibata, woensdag 7 oktober 2009, 10:40:12

Vorige topic - Volgende topic

dochterke

Citaat van: Mawibata op woensdag  7 oktober 2009, 10:40:12
Op de achterbank waren dochter en Co nog aan het friemelen, nee niet aan elkaar, maar aan de autogordels.

wat niet weet, niet deert  :lachen:

Mawibata







NB : De blauwe woorden zijn hyperlinks.







Het steegje naar het appartement van Mihmi's zus ligt er nog even troosteloos bij.

Men heeft wel een kapje aangebracht boven de schakelaar. Veiligheid voor alles.






De Balut (eendeei met embryo) werd smakelijk verorberd. De  :smiley-philippines: denken dat het goed is voor de potentie.
Het ei met de rode streep, is een gewoon gekookt kippeei.






Bemerk het geld mooi opgeplooid tussen de vingers van de jeepney chauffeur.
De Jeepney is een verlengde jeep, waar wel 20 mensen in kunnen plaatsnemen (als sardienen), op de twee in de lengte geplaatste banken.
Het geld van de passagier geraakt van hand tot hand tot bij de voerder.
Het wisselgeld gaat op dezelfde manier terug.Prijs pp =  â,± 7.00    (0.10 â,¬)







Aan de trap van de voetgangersbrug staan steeds verkoopstandjes.
Deze verkopen oa frisdrank, sigaretten en snoepjes per stuk.






Vanop de brug hebben we een mooi zicht op de buildings die hier als paddestoelen uit de grond reizen.






Binnen in de supermarket nog een dessert snoepen (Halo-halo). Hier zien we de vergunningen van de zaak uithangen.
De buissenes Permit is nieuw bijgekomen, het lijkt wel een nummerplaat.







Vanavond hebben we afgesproken met    ( Peter en Virgina ) aan hun hotel.
Het ziet er een mooi verzorgd uit, zowel aan de buitenkant, als het interieur binnen.









Over de veiligheid ook geen klagen. Vier bewakers, waarvan 1 hond.








In Manila is het s' nachts ook zeer druk. Deze hoofdstad heeft evenveel inwoners als gans  :belgiesmiley:



Te voet gaat het dan op weg naar Juri's, een eetcafe waar je :belgiesmiley::nederlandsevlag: gerechten kan bekomen.

De zaak wordt gerund door een  :nederlandsevlag:  en een  :belgiesmiley:  (Antwerpenaar)




Peter heeft het blijkbaar naar z'zin tussen de twee dames.






Een tafel was gereserveerd op het verhoog, zodat Peter en ik de zaak netjes konden overschouwen.






Na de lekkere maaltijd (ikke steak met roquefortsaus) gingen we nog iets drinken in een bar met live orkest. Vanwege de dB verkozen we buiten plaats te nemen.
Zalig om middernacht buiten op een terrasje.






Dan werd het tijd om huiswaarts te keren, om fit te zijn voor de volgende dag.
Met het vliegtuig gaat het dan naar Mihmi's ouders, die wonen op een ander eiland, ongeveer een uur vliegen.
Ze wonen in Bacolod, de hoofdstad van Negros occidental.














Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

stip66

Citaat van: Mawibata op vrijdag 16 oktober 2009, 00:16:20



Over de veiligheid ook geen klagen. Vier bewakers, waarvan 1 hond.




Hahahaha, de hond ????
Later bleek dit een snuffelhond te zijn die öpgeleid was om explosieven te onderscheppen. Hij blafte reeds bij mijn aankomst op de ....... chocolade :-)
Eveneens was ik verrast dat deze hond enkel Franse bevelen accepteerde zoals " Coucher " , " Rester "....
De bewaker legde me uit dat deze " hondentaal " veel gebruikt wordt om misbruik door anderen te vermijden  :haha:
De  :smiley-philippines: honden luisteren blijkbaar toch naar de dictator met de grootste biefsteak  :lachen:

Digos

LIVE ONCE - LIVE IT

Mawibata




Naar aanleiding van sommige foto's die ik plaats, en dat de familie dikwijls ter sprake komt, vind ik het meer aangewezen om verder te gaan met mijn verslagen in hetzelfde topic, maar dan in het deel Leden Only

Ik hoop dat U daar begrip voor kan opbrengen.     :horenzienzwijgen:





   


  :link: Mawibata II Terug naar de PH Okt 2009



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.