Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

One way ticket

Gestart door Fail_over, maandag 3 oktober 2011, 21:09:15

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Ik wil niemand op verkeerde gedachten brengen, maar er zijn er die ook wel nep e-tickets gebruiken, maar dan moeten die wel van een andere maatschappij zijn dan waarmee je vliegt anders kunnen ze dat bij het inchecken controleren. :horenzienzwijgen:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

josv

Citaat van: Kano op zondag  9 oktober 2011, 13:26:58
Ik wil niemand op verkeerde gedachten brengen, maar er zijn er die ook wel nep e-tickets gebruiken, maar dan moeten die wel van een andere maatschappij zijn dan waarmee je vliegt anders kunnen ze dat bij het inchecken controleren. :horenzienzwijgen:

Mmmmm, met zo'n "ticket" ben ik hier al eens de luchthaven opgekomen om iemand op te pikken in de aankomsthal. Maar aanraden zal ik het ook nooit doen. Dat verhaal van FO dat NIEMAND hem gevraagd heeft naar z'n retourtje geloof ik gewoon niet. Sorry.........................................
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

kristof19

Citaat van: josv op zondag  9 oktober 2011, 15:06:06
Citaat van: Kano op zondag  9 oktober 2011, 13:26:58
Ik wil niemand op verkeerde gedachten brengen, maar er zijn er die ook wel nep e-tickets gebruiken, maar dan moeten die wel van een andere maatschappij zijn dan waarmee je vliegt anders kunnen ze dat bij het inchecken controleren. :horenzienzwijgen:

Mmmmm, met zo'n "ticket" ben ik hier al eens de luchthaven opgekomen om iemand op te pikken in de aankomsthal. Maar aanraden zal ik het ook nooit doen. Dat verhaal van FO dat NIEMAND hem gevraagd heeft naar z'n retourtje geloof ik gewoon niet. Sorry.........................................

En ik ook niet. Hij heeft met 100 % zekerheid zijn ticketje van Manila naar Singapore mogen tonen in Brussel, maar is dat blijkbaar vergeten.

ladgar

Dat ticket naar Singapore is in ieder geval weggesmeten geld . Ook Singapore mag men officieel niet binnen met een one way ticket.


Zie de regels , onderaan staat duidelijk :
Warning:
- Visitors not holding return/onward tickets could be refused

  entry.




National Netherlands (NL)       /Residence Belgium (BE)
Embarkation Belgium (BE)        /Destination Singapore (SG)


Singapore (SG)



Passport required.
- Passport and/or passport replacing documents must be valid
  for at least 6 months on arrival.

Visa required, except for Nationals of Netherlands for a max.

stay of 90 days.
Minors:
- Passport not required for children up to/ incl. 15 years of
  age provided For details, click here
Additional Information:

- Visitors are required to hold proof of sufficient funds to
  cover their stay and documents required for their next
  destination.

- Extension of stay possible for a fee of SGD 40.-. For more
  information: www.ica.gov.sg- Foreign ladies in advanced state of pregnancy,
  For details, click here
Warning:
- Visitors not holding return/onward tickets could be refused

  entry.

josv

Citaat van: ladgar op zondag  9 oktober 2011, 15:37:50
Dat ticket naar Singapore is in ieder geval weggesmeten geld .

Ja, dat is zeker. Maar daar ontkom je niet aan. Ik heb ook eens 'n ticket naar hong kong gekocht omdat ik binnen kwam als toerist maar niet meer weg ging, weggegooid geld. Nu heb ik een perminent visa dus dat retourtje niet meer nodig. Laatste keer op Schiphol wilde ze het wel zien. Ja, ok, toen maar netjes gevraagd of ze iemand erbij konden halen die er iets meer verstand van had. Maar als toerist naar de PH zonder retour........... no way !
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

josv

@FO :

Nu zit ik even na te denken maar : waarom heb je geen retourticket ?? Blijf je hier ? Goedkopere oplossing ?  :ikkeniebegrijp:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Digos


Weer heel veel speculatie's hier.

Ben ook al via Amsterdam met Singapore Airlines met een one way ticket MNL gevlogen....geen probleem (als toerist).

Singapore kom je dan niet binnen want je zit in transit om dan verder te gaan naar MNL.

Voor de rest van alle trips hebben ze me nog nooit naar een retour gevraagd en zeker niet bij immigration in Manilla op de luchthaven.

Bij die controle hebben ze me nog nooit gevraagd naar een retourticket, gewoon een stamp gekregen met datum van binnenkomst.

LIVE ONCE - LIVE IT

josv

Ok Digos, je kan mazzel hebben. Maar mij hebben ze in de 6x dat ik naar de PH ben gereist 5x naar een retourticket gevraagd ( altijd bij inchecken in Amsterdam en 4x bij Immigration in Davao of Manilla ). Misschien ligt het dan aan m'n "looks" ofzo, zo knap ben ik niet  :biggrinn:.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

callebaut

Citaat van: Digos op zondag  9 oktober 2011, 16:21:09

Weer heel veel speculatie's hier.

Ben ook al via Amsterdam met Singapore Airlines met een one way ticket MNL gevlogen....geen probleem (als toerist).

Singapore kom je dan niet binnen want je zit in transit om dan verder te gaan naar MNL.

Voor de rest van alle trips hebben ze me nog nooit naar een retour gevraagd en zeker niet bij immigration in Manilla op de luchthaven.

Bij die controle hebben ze me nog nooit gevraagd naar een retourticket, gewoon een stamp gekregen met datum van binnenkomst.



Reeds tweemaal afgereisd met enkel ticket via Brussel ( Etihad ) - Manila
Item dito in Manila , heb enkel de vraag gehad hoe lang ik deze keer wenste te blijven en hoe ik dit financieel zag zitten  ( have some savings Sir ) , ...enkel te zaventem moest ik een uitleg geven waarom enkel ticket ... heb hun mijn ACR-card getoond , Phils rijbewijs  de vele verlengingen in mijn paspoort en gezegd dat ik in de Phills woon .... geen probleem .... boarding time ...  :lachen:

Digos

Citaat van: josv op zondag  9 oktober 2011, 16:26:22
Ok Digos, je kan mazzel hebben. Maar mij hebben ze in de 6x dat ik naar de PH ben gereist 5x naar een retourticket gevraagd ( altijd bij inchecken in Amsterdam en 4x bij Immigration in Davao of Manilla ). Misschien ligt het dan aan m'n "looks" ofzo, zo knap ben ik niet  :biggrinn:.

Aan de looks zal het niet liggen Jos.
Naar de phils gaan is altijd een groot avontuur waar je niet het begin....of het einde van weet op voorhand.

Ik pen maar neer, men eigen ervaring......maar steek er zeker niet men hand voor in het vuur of dat gene juist is voor anderen.

Reizen naar of verblijven in de phils......is zoals de dobbelstenen willen vallen voor iedere persoon.

En ieder moet maar zelf uitmaken wat ie het best vind, anders gaan we in eindeloze discussie.

O0

LIVE ONCE - LIVE IT