Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

One way ticket

Gestart door Fail_over, maandag 3 oktober 2011, 21:09:15

Vorige topic - Volgende topic

josv

Citaat van: Digos op zondag  9 oktober 2011, 17:01:22
Reizen naar of verblijven in de phils......is zoals de dobbelstenen willen vallen voor iedere persoon.

En ieder moet maar zelf uitmaken wat ie het best vind, anders gaan we in eindeloze discussie.

Daar heb je helemaal gelijk in. We kunnen alleen vertellen uit " eigen ervaring ". Ik ben het type "volg de regeltjes". Mede dankzij die houding heb ik nog nooit problemen gehad met reizen naar de PH, visum aanvragen voor m'n vrouw etc. etc. Ik "go with the flow" en ik vind dat prima zo  :biggrinn:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

xav

in de 6 keer dat ik in manila aankwam ook nog nooit de vraag had om mijn retour ticket te tonen  :weetikniet:

Fail_over

Citaat van: josv op zondag  9 oktober 2011, 16:14:48
@FO :

Nu zit ik even na te denken maar : waarom heb je geen retourticket ?? Blijf je hier ? Goedkopere oplossing ?  :ikkeniebegrijp:

Kijk Joske, als we voor begin november de visas rond krijgen, vliegen we gezamelijk terug. Alleen weten we de datum dan niet. Mocht het niet voor begin november lukken, vlieg ik alleen terug, of heb ik de mogelijkheid te verlengen totdat we wel visa hebben.
Ik wilde daar een beetje flexibel in zijn. Dat ben je dus niet als je een retourticket hebt.

Misschien heb ik geluk gehad dat er niet expleciet naar de retourticket gevraagt is, misschien zijn ze nu wat soepeler geworden,  :weetikniet:
We zijn in ieder geval weer op onze huwelijksdag te samen, dat was voor mij belangrijk. Tis ook al een jaar geleden, door omstandigheden.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Herbie

Citaat van: xav op maandag 10 oktober 2011, 02:10:07
in de 6 keer dat ik in manila aankwam ook nog nooit de vraag had om mijn retour ticket te tonen  :weetikniet:

Ze hebben mij ook nog nooit iets gevraagd, 17 keer al. Juist bij vertrek al wat problemen gehad in Amsterdam, omdat ik geen visum had en ik had een ticket voor 6 weken. Beter koop in Manila, zo spaar ik een rit uit van de kust naar Antwerpen.

Grz Herbie
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Fail_over

Mij dus uiteindelijk ook niet. Ik heb de goedkope ticket naar Singapore dus ook voor niets geboekt en gecanceld, maar ja, je weet nooit.
Visa heb ik nooit geen problemen of vragen over gehad. Gewoon zonder visa gaan en in de  :smiley-philippines: regelen.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......