Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Danny & Joana happy together

Gestart door callebaut, zaterdag 14 januari 2012, 02:51:45

Vorige topic - Volgende topic

Blauwvinger

Citaat van: Nederlandse op zaterdag 14 januari 2012, 13:38:17
Tja, je hebt inderdaad de schijn tegen als je als 56-jarige een 21-jarig meisje naar Europa wilt halen.
:denk:

Je kan je inderdaad afvragen hoe 'verliefd' zij als 18-jarige (ze kennen elkaar ondertussen 3 jaar) werd op een 55+er.
:ikkeniebegrijp:
Je kan je afvragen wat liefde voor beide partijen betekent.

Wat betekende "verliefd zijn" en "liefde" voor Joana?
En wat betekent verliefd zijn" en "liefde" voor Danny?
:confused2:

Ook op dit forum is duidelijk te lezen dat de keuze van een Filippijnse vrouw veelal is gebasseerd op een beter leven, toekomstpersectief en financiële zekerheid.
:kusxe8:  :kusxe8:  :kusxe8:  :kusxe8:  :kusxe8:  :kusxe8:  :kusxe8:  :kusxe8:  :kusxe8:  :kusxe8:  :kusxe8:  :kusxe8:
Nou ja, van mij mag het.  :thumb: Allebei happy :happy:
Alleen 20 jaar verder :confused2:

O.B.Bommel

Citaat van: josv op zaterdag 14 januari 2012, 15:23:19
Ja hoor, ieder z'n leven, hij blij en zij blij.
Dat geldt ook voor het groene blaadje van Bleker toch?

Waar ik het wel mee eens ben dat al die immigratie niet ten koste zou moeten gaan van de binnenlandse belastingbetaler, een verandering zou ik dus toejuichen, maar ja, dat komt in de praktijk minder voor dan andere niet bij name genoemde groepen, dus waar praten we dan over.

Ik zou verder ook graag aan het verzoek van Nederlandse voldoen om dit land te verlaten in het kader van de vergrijzing, maar ja, ze stelen mijn pensioen (verhogen de leeftijd) en ik moet steeds meer solidariteitsheffing betalen dus het zit er dan even niet in.

By the way, mijn vrouw en ik schelen slechts 6 jaar of is dat ook al teveel? Laat iedereen braaf gelukkig zijn en vergeet niet dat wij hier in NL de uitzondering zijn met onze "normen" en niet de hoofdregel. Ik ken ook een paar stellen waarbij de vrouw ouder is, hoe moet ik dat plaatsen in onze maatstaf? Toyboy?


Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Ifugao

Citaat van: Nederlandse op zaterdag 14 januari 2012, 13:38:17

Je kan je inderdaad afvragen hoe 'verliefd' zij als 18-jarige (ze kennen elkaar ondertussen 3 jaar) werd op een 55+er.
:ikkeniebegrijp:


Dat is niet aan U om dat te beoordelen. Dat kunnen ze gerust zelf wel bepalen.

Ifugao

Citaat van: Nederlandse op zaterdag 14 januari 2012, 13:38:17

Je kan je afvragen wat liefde voor beide partijen betekent.




Ook dat kunnen ze zelf wel bepalen, daar ze geen "Nederlandse" voor nodig.

Ifugao

Citaat van: Nederlandse op zaterdag 14 januari 2012, 13:38:17

Wat betekende "verliefd zijn" en "liefde" voor Joana?
En wat betekent verliefd zijn" en "liefde" voor Danny?


Mij God, waar bemoei je je mee. De mate van verliefdheid is nog steeds geen criterium in de aanvraag voor een visum.

spo0n

Citaat van: Nederlandse op zaterdag 14 januari 2012, 17:11:59
Citaat van: westhoek op zaterdag 14 januari 2012, 15:51:20
Citaat van: josv op zaterdag 14 januari 2012, 15:35:03
:kusxe8:
Citaat van: Nederlandse op zaterdag 14 januari 2012, 13:38:17
Ook op dit forum is duidelijk te lezen dat de keuze van een Filippijnse vrouw veelal is gebasseerd op een beter leven, toekomstpersectief en financiële zekerheid.
:kusxe8:  :kusxe8:  :kusxe8:  :kusxe8:  :kusxe8:  :kusxe8:  :kusxe8:  :kusxe8:  :kusxe8:  :kusxe8:  :kusxe8:  :kusxe8:

Dan moet je toch iets beter lezen "nederlandse".   :kusxe8:

Btw, je spreekt over "ook op dit forum". Welke andere forums dan nog meer ??

Thai forum, buitenlandse partner forum, en er zijn er wellicht nog tientallen anderen.

Inderdaad.

En lees de "Waarschuwing betreffende Filippijnse "internetbruiden"" op de website van de ambassade van België in Manilla:
http://www.diplomatie.be/manilanl/default.asp?ACT=5&content=39&id=30&mnu=30

In de Filippijnen is de "internetbruid", veel voorkomend en nog steeds groeiend, meer dan een fenomeen eerder bijna een traditie aan het worden. Ook de aantallen Belgen die naar de Filippijnen komen op zoek naar een bruid nemen eerder toe dan af, onmogelijk het er hier dan ook niet even over te hebben. In de laatste decennia zijn meer dan 300.000 Filippijnse meisjes gehuwd met vreemdelingen. Gedreven door armoede en dikwijls onder zachte dwang van familie zal meestal een dochter van het gezin via internet, huwelijksbureaus of via al in het buitenland verblijvende familieleden actief op zoek gaan naar kandidaten in het Westen voor een relatie en liefst een huwelijk.

Voor de meerderheid van deze meisjes/vrouwen is dit de enige manier om aan de armoede te ontsnappen (en dikwijls ook financieel voor hun kinderen te zorgen die ze al hebben na een huwelijk of een relatie met andere mannen)

Dikwijls zal de Westerse vriend/huwelijkskandidaat overtuigd worden "kleine bijdrages" te geven om zieke familieleden te redden, of onder druk gezet worden financiële regelingen vast te leggen (maandelijks bedrag financiële steun aan de familie van uw toekomstige bruid, geld geven voor aankoop van een bouwperceel of een huis, een winkeltje voor de familie) vooraleer een huwelijk aangegaan wordt.
Eén en ander wordt aan de man gebracht met treurige verhaaltjes maar kan ook vergezeld gaan van bedreigingen, chantage of valse klachten bij de politie tegen de Belgische onderdaan, indien deze een bezoek brengt aan de familie van zijn "verloofde", en hij zich het bedrog realiseert. De grootste voorzichtigheid is dan ook geboden als het gaat om ontmoetingen via het internet en u zelf naar de Filippijnen komt.

Als u toch ingaat op deze voorstellen en wenst te huwen dient u er bovendien rekening mee te houden dat veel van deze meisjes voordien reeds gehuwd waren met een Filippino. In dit diepgelovige land bestaat echter geen echtscheiding. Enkel nietig verklaring (annulment) van het huwelijk, een langdurige en kostelijke procedure. Veel kandidaat bruidjes zijn dan ook feitelijk nog steeds getrouwd en leggen valse attesten van burgerlijke stand voor of gaan u grote sommen geld vragen om, soms een niet bestaande "annulment" te regelen, meestal via omkoping, wat op zich al een bron van inkomsten betekent voor hen.

Hoedt u als buitenlander voor omkoping van plaatselijke ambtenaren, u kunt in een onontwarbaar kluwen van chantage en gelijkaardige problemen terechtkomen.

Hoedt u ook voor de Belgische wetgeving op schijnhuwelijken, ook de Belgische partij stelt zich bloot aan vervolging.




Dit is de waarheid!
Een huwelijk dient niet om elkaar uit de armoede te helpen of om elkaar verder te helpen.
Een huwelijk is toch nog altijd een officiële bevesting of voltrekking van twee mensen die elkaar liefhebben en fysiek en emotioneel tot elkaar aangetrokken voelen.
Een huwelijk gebaseerd of voorgaande is eigenlijk geen huwelijk in mijn ogen, de kans dat het goed afloopt is zeer klein in de meeste gevallen.

Wat betreft die diensten aan de familie bewijzen, heb het zelf meegemaakt dat de buurt en de ouders er op aandringen om hun te helpen, huisje in orde maken, tricycle kopen... Als ze zo afkomen voel je je gebruikt en gewoon goed als sponser! Wil ik niet zijn, zelfs niet voor de knapste vrouw op aarde! Ik moet mijn eigen bonen doppen, zij ook!

spo0n

In de Filippijnen is het ook zo gemakkelijk om de dochter te huwen, zoveel te sneller, zoveel te liever ze het hebben.
Dit alleen al stinkt naar onraad en verkeerde bedoelingen!

Amice

Er zijn anders verstandshuwelijken in belgie en nederland genoeg hoor. Er zijn voorbeelden genoeg van geld trouwt geld om het geld.
Wat is daar anders aan dan wat er in de Filippijnen gebeurt dan?
Waarom zou dat wel mogen dan?
Men denkt maar al te vaak dat men het voor het zeggen heeft en de toekomst kan bepalen van anderen, terwijl men eigenlijk enkel voor eigen parochie preekt.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

mork2007

Citaat van: Amice op maandag 16 januari 2012, 20:49:55
Men denkt maar al te vaak dat men het voor het zeggen heeft en de toekomst kan bepalen van anderen, terwijl men eigenlijk enkel voor eigen parochie preekt.
Heel juist  :thumb:  :applaus:

koy

Citaat van: spo0n op maandag 16 januari 2012, 20:34:52
In de Filippijnen is het ook zo gemakkelijk om de dochter te huwen, zoveel te sneller, zoveel te liever ze het hebben.
Dit alleen al stinkt naar onraad en verkeerde bedoelingen!

Spoon, omdat het bij jou zo verkeerd is gelopen, moet je niet de hele Filipijnse bevolking over dezelfde kam scheren eh
leven en laten leven...