Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

overlijdings akte

Gestart door eef, dinsdag 27 oktober 2009, 21:03:39

Vorige topic - Volgende topic

eef

beste forumers,

ik zal mij even kort voorstellen, ik ben evelien en heb zelf niet zo heel veel met de filipijnen te maken, maar ik heb jullie hulp nodig,
lees onderstaand verhaal

op 2 feb-2009 is mijn vader op 60 jarige leeftijd overleden in de filipijnen, hij woonde daar met zijn via internet gevonden filipijnse vriendin en familie als ik het goed begrepen heb.
na dat mijn vader naar de filipijnen vertrokken is heb ik helemaal geen contact meer gehad met hem, hij wou dat wel maar ik toen der tijd niet met hem. ivm de situatie hoe hij weg gegaan is. enz. maar dat is nu niet meer van belang en niet terug te draaien. ik weet zelf dus niet zo heel veel van wat die daar deed enzo.
mijn oom had wel meer contact met hem en doet zijn uiterste best de overlijdings papieren hier te krijgen om hier in nederland alles te kunnen regelen, zonder dat kan je hier niks.
maar tot op heden hebben wij nog steeds niks ontvangen.

weet iemand hoe dit soort dingen in de filipijnen te werk gaat?
is er misschien iemand die zich daar bevindt en misschien eventueel wat info voor mij zou kunnen verschaffen?
kan je daar begraven worden zonder dat er aangifte gedaan is van het overlijden??

ik ben nu niet in staat daar zelf heen te gaat, ik kan dat helaas niet bekostigen.

mijn vader is in Dumaquete City overleden en begraven en daar woonde hij ook.

van zijn vriendin en kennissen daar krijgen wij geen enkele medewerking, <--- kom ik op terug er was wel hulp maar door omstandigheden is dat stuk gelopen.

ik hoop dat iemand iets weet over dit onderwerp



mvg eef

O.B.Bommel

Zie mijn PM, ik denk dat ik wel wat weet.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

klootzakken (voorheen Jens)

beste evelien,  :welcome: hier. en gecondoleerd met je vader. :ripba8:

het kan met geld te maken hebben, zolang filippijnse mensen naar de bank kunnen met de bankpas van je vader , kun je alle medewerking van hun kant wel vergeten. laat dit duidelijk zijn.
dus zo snel mogelijk het rekening nr blokeren, en de instanties inlichten waar de geldstroom van uit ned weg komt.

het kan natuurlijk ook zijn dat jullie zo,n slecht contackt met je vader en zijn asawa [vrouw] hebben gehad dat ze ginder denken bekijk het maar . dan heb je echt een probleem want filippijnen laten zich in eigen land niets verplichten , doen ze gewoon om je te treiteren.

het beste kun je even naar de filippijnse ambasade gaan , die kunnen je hier denk ik wel verder mee helpen, ze kunnen je in ieder geval wel zeggen wat te doen .

filippijnse ambasade zit in den haag aan de copes van coppeburg laan .

veel succes .

jens.............
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

O.B.Bommel

Ik weet hoe het zit inmiddels, het heeft niets met enige onbetrouwbaarheid van Filipino's te maken, inderdaad wel met enige verstoorde verhoudingen.
In laatste instantie kan de ambassade helpen, maar dan niet de PH-ambassade in NL, maar de NL -ambassade in PH.
Er wordt aan gewerkt op dit moment.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Rich

Je bent wel erg aan het generaliseren Jens.  :neeneenee:

Wij kennen geen enkele achtergrond van dit geval.

Eef,  sterkte met het verlies van je vader, en succes met het regelen van alles ginds.

Ikzelf kan je niet helpen, want weet van die dingen niets daar.

Groetjes.
Rich de Nederbelg.

Kano

Evelien alsnog gecondoleerd met het verlies van je vader. Hoop dat het in elk geval met de papieren goed zal komen.

@Bommel, als je algemene info hebt over het regelen van de papierwinkel in een geval als deze kun je dat te gelegener tijd dat op het forum plaatsen?


Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Luc

#6
Ik dacht in mijn naïviteit dat het de job van de ambassade is om bijstand te verlenen voor dergelijke zaken.

Dit gevonden op een andere site :

Buitenlandse overlijdensakte inschrijven

http://www.denhaag.nl/home/bewoners/loket/to/Buitenlandse-overlijdensakte-inschrijven.htm
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

O.B.Bommel

#7
Heren forumleden, ik heb inmiddels bilateraal contact met Evelien en ik weet nu hoe de vork in de steel zit. Het gaat waarschijnlijk allemaal wel opgelost worden. Hier zit veel emotie en persoonlijk leed achter dus lijkt me het niet juist om dit allemaal op het forum te plaatsen.

Ik heb zelf niks geregeld over begrafenissen en zo, dus dat deel kan ik ook "nog" niet posten. En in dit geval gaat het niet over het "regelen" zelf, maar over de dingen "erna".
Maar het lijkt me goed dat we dat eens gaan onderzoeken, hoe dat gaat.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

JFK

Eef, eerstens gecondoleerd met het verlies van je vader.
Ik woon zelf in de buurt van Dumaguete, zoals ook bekend is bij O.B.Bommel van dit forum.
Dus mocht er iets hier moeten worden uitgezocht dan ben ik beschikbaar.
O.B. Bommel kent mij goed, dus als hij wat wil hebben uitgezocht door mij hier ter plekke, hoor ik dat wel van hem.
Succes en sterkte bij de afhandeling van dit overlijden.
Ik ken Uw vader overigens niet maar heb wel gehoord dat een andere Nederlander die hier ook in de buurt woont, rond ongeveer die periode geassisteerd zou hebben met de afhandeling van het overlijden van een landgenoot hier in Dumaguete.
Het is echter onbekend of dat mogelijk om dezelfde persoon (Uw vader) gaat.
Die hulp geboden hebbende Nederlander is overigens ook een bekende van O.B.Bommel.

Voor de forum leden:
Ik heb in een notariele akte hier in de Philippijnen laten vastleggen wat er dient te gebeuren met mij, mijn bezittingen en mijn bankrekeningen en credit cards.
Mijn dochters in NL hebben daarvan een 'original copy', alsook mijn Filippijnse partner.
Er zou in mijn geval dus door niemand kunnen worden afgeweken van mijn testamentaire wil.
JFKJFK

Roland

Het is in goede handen bij Dhr. Bommel. Gecondoleerd en hoop dat het allemaal goed en snel geregeld word.
Allways look on the bright side of life!

Kijk ook eens op : http://www.vivacomputers.nl voor als je hulp nodig heb met je computer!