Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Internet in the middle of nowhere

Gestart door gosternokke, zaterdag 11 februari 2012, 12:46:58

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Beste Forumleden,

  Als  absolute internetleek, graag uw advies.   Hoe kom ik aan een redelijk werkend internet hier in de rimboe.    Men vrouw heeft afgelopen weekend een zogenaamde tattoostick van Globe gekocht , 999 piso.   maar 9 van de 10 keer heb ik dus geen verbinding.   Heb ik wel verbinding ,dan uiterst traag en valt vaak weg.

Wat zijn de mogelijkheden voor een betere internet verbinding?   Even mijn situatie:     Ik zit op 1 kilometer van een smart tower , maar de office van smart in Puerto zegt dat die tower alleen telefoonsignaal afgeeft  :confused2:    Internet kan dus niet volgens hen, vandaar dat mijn vrouw naar de Globe office is gegaan, en daar dus die tattooe stick heeft gekocht.  De grote tower van Globe staan hier echter 10 kilometer vandaan,  er zitten geen hoge gebouwen tussen , wel wat heuveltjes.

Wat zijn mijn mogelijkheden ?  Ik heb als digibeet geen idee ?

  IK hoef geen youtube te kunnen bekijken of grote bestanden downloaden, met een simpele stabiele internetverbiding ben ik meer dan tevreden.

infas

probeer eens met een USB verlengsnoer, misschien dat de stick dan wel ergens signaal kan oppikken.
Snelheid zal sowieso niet schitterend zijn...

josv

Citaat van: infas op zaterdag 11 februari 2012, 13:07:20
probeer eens met een USB verlengsnoer, misschien dat de stick dan wel ergens signaal kan oppikken.
Snelheid zal sowieso niet schitterend zijn...

Gosternokke, ik denk dat, waar jij nu zit, het wel kan schudden. Enigste kans is 1 van die heuveltjes te beklimmen zodat je die tower ZIET. Maar dan nog....... Only fun in the Philippines  :applaus:

Gewoon ontspannen en ervan genieten !
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Pjottr

heb je niet naar Globe Wi Max gevraagd?? Dat werkt met een attenne en de verbinding en snelheid is redelijk Je moet het natuurlijk niet met B of N vergelijken.
Ik had 5 jaar Smart in mijn huis en op een dag was het signaal weg. Vlgs smart konden ze niet meer leveren omdat er teveel mensen Smart gebruikten.Ik zat best wel op een grote afstand van de Base Station.
Globe Wimax was een zeer goed alternatief op die locatie
Waar ik zelf nu zit heb ik Smart maar zit dichtbij een toren Dat gaat tot nu toe redelijk goed
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

innka3

Citaat van: gosternokke op zaterdag 11 februari 2012, 12:46:58


Wat zijn mijn mogelijkheden ?  Ik heb als digibeet geen idee ?

  IK hoef geen youtube te kunnen bekijken of grote bestanden downloaden, met een simpele stabiele internetverbiding ben ik meer dan tevreden.

misschien iets om zelf te kloten  :jajaja:
http://www.mobilecowboys.nl/wifi/1681

xav

Citaat van: innka3 op zaterdag 11 februari 2012, 17:42:35
Citaat van: gosternokke op zaterdag 11 februari 2012, 12:46:58


Wat zijn mijn mogelijkheden ?  Ik heb als digibeet geen idee ?

  IK hoef geen youtube te kunnen bekijken of grote bestanden downloaden, met een simpele stabiele internetverbiding ben ik meer dan tevreden.

misschien iets om zelf te kloten  :jajaja:
http://www.mobilecowboys.nl/wifi/1681

dit is voor een wifi connectie... je moet eerst een goede verbinding hebben voor je je wifi kan verbeteren...

Fail_over

Ik zou eens gaan informeren naar LTE, de opvolger van UMTS.

Volgens het artikel van Tweakers zou  :smiley-philippines: voorop lopen met de uitrol van dit nieuwe systeem.


http://tweakers.net/nieuws/75068/nederland-blijft-achter-met-uitrol-opvolger-umts.html

Nederland blijft achter met uitrol opvolger umts

Door Arnoud Wokke, dinsdag 14 juni 2011 15:55, views: 26.985

Nederland blijft voorlopig achter met de uitrol van lte, de beoogde opvolger van umts en hsdpa. In sommige omringende landen is de 4g-techniek al beschikbaar, maar in Nederland zijn telco's nog met de 4g-techniek aan het experimenteren.

Onder meer in Duitsland, Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland zijn al lte-netwerken operationeel, zo blijkt uit een rapport van de GSA, een koepelorganisatie van toeleveranciers van netwerkapparatuur. In Nederland en Belgiƫ zijn providers vooralsnog alleen bezig met de voorbereiding. Providers in beide landen hebben al wel lte-netwerken gepland, zo meldt het rapport.

Zo langzamerhand verschijnt er ook consumentenhardware die voor lte geschikt is. Er zijn inmiddels negen smartphones en acht tablets aangekondigd die de 4g-standaard ondersteunen. Daarnaast zijn er inmiddels 45 routers met lte-ondersteuning en 28 usb-sticks voor mobiel internet.

Lte geldt als opvolger van de huidige netwerktechnieken umts en hsdpa. De downloadsnelheid van lte bedraagt momenteel nog 100Mbps, maar dat moet op termijn worden verbeterd tot meer dan 1Gbps. Bovendien is de latency van lte een stuk lager, waardoor realtime gaming via mobiel internet beter mogelijk wordt.

Lte is backwards compatibel met umts, waardoor een verbinding van een van de twee netwerken naar de ander kan worden 'doorgegeven'. Dat biedt grote voordelen als een gebruiker uit een lte-gebied komt en de verbinding door een umts-mast moet worden overgenomen. Lte vereist echter wel een nieuw netwerk met nieuwe zendmasten.

In Nederland kondigde KPN eerder dit jaar praktijktests met lte aan. T-Mobile experimenteert al langer, maar voor zover bekend niet in Nederland. Lte-netwerken zijn al operationeel in veertien landen. Redacteuren van Tweakers.net maakten tijdens de E3-gamesbeurs in Los Angeles bijvoorbeeld al gebruik van het lte-netwerk van provider Verizon Wireless, onder meer om video's te uploaden.




http://broadbandphilippines.blogspot.com/2011/04/philippines-smart-rolling-out-lte.html
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

robert van dijck

Ik gebruik Smartbro usb stick, niet om van de daken te schreeuwen maar het werkt. Appartement is gelegen in Tacloban

groet

Robert

shando

Of denk aan een antenne-versterker in combinatie met een koperen 5meter USB-verlengsnoer of langer.

Daarnaast kun je ook nog aan satelliet internet denken.

Luke

Als die smart/globe toren geen 3G/4G installatie heeft (dus enkel GSM/GPRS) valt de snelheid terug naar "dialup" speed.
Als jij de enige in de buurt bent met internet vrees ik dat ze geen investering gaan doen voor 1 persoon.

Is er geen mogelijkheid om een vaste lijn aan te vragen met internet? PLDT, Digitel (nu ook PLDT), Globe?