Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

ECO park

Gestart door Fail_over, maandag 2 november 2009, 23:17:22

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Na het posting geweld van het cafe topic nu eens een ander topic. Een topic over een viering van een vervolg van een ander posting kanon.
Eind afgelopen maand was het nl een jaar geleden dat B_C met zijn lieftallige Fhilipina is getrouwd. Om dit heugelijke feit te vieren heb ik me in allerlei bochten moeten wringen om in mijn nieuwe baan twee weken vrij te krijgen om dit met haar te kunnen vieren.
Dat werkgevers soms ook wel eens gevoelig kunnen zijn voor toewijding en volhouding resulteerde in een korte vakantie van twee weken.
Op 25 oktober j.l hebben we onze trouwdag gevierd met een uitstapje met de familie naar het ECO park in Manila.

Met een gehuurde jeep togen we met 7 volwassenen en 7 kids naar het park. Vanuit onze village in QC was het zo'n half uur rijden. De wegbewijzering leek wel belgisch en ontbrak dus ook regelmatig. Zelfs toen we bijna ter plaatse waren moesten we nog vragen waar we moesten zijn.
Maar alla, daar aangekomen was het erg prachtig. We hoefden zelfs niet te betalen voor de parking.

Tussen de typhoons door was het die dag prachtig weer, de zon scheen volop en een goed temperatuurtje van zo'n 35 graden.

We hadden in ons achterhoofd te gaan zwemmen, maar eenmaal ter plaatse mocht het zwembad alleen maar betreden worden met zwembroek of badpak. Gezien geen van alle die bij zich had (behalve ik natuurlijk) en de meeste gewend waren in volledige kledij te water te gaan hebben we het zwembad maar links (rechts) laten liggen. Hoewel het er wel erg aantrekkelijk uitzag. Het zwembad zag er goed verzorgt uit.



By black_cheetah, shot with FinePix S5700 S700 at 2009-11-02

Bij de ingang zat een dame met een megafhoon uitleg te geven over de entree prijzen. Het zag er hilarisch uit. We stonden op een halve meter afstand van de tafel en de dame schreeuwde in de megafoon alsof ze tegen een menigte van 2000 man uit moest leggen wat de regels en entree was.
Inwoners van Quezon City kregen 25% korting. Maar alleen op vertoning van een ID card.
Eerst wilde de dame niets van korting weten bij het zien van mijn witneus, maar na flink wat onderhandelingen kreeg Mup het toch voorelkaar om voor de rest een korting te bedingen.



By black_cheetah, shot with FinePix S5700 S700 at 2009-11-02


By black_cheetah, shot with FinePix S5700 S700 at 2009-11-02
Er staan veel verschillende bomen en planten in het park. Het is er goed toeven.


By black_cheetah at 2009-11-02

Beneden de dam is het park gelegen. Er zijn verschillende gelegenheden om een picknik te houden.


By black_cheetah, shot with FinePix S5700 S700 at 2009-11-02


By black_cheetah, shot with FinePix S5700 S700 at 2009-11-02

In het water ontdekte ik wat visjes. Zowaar een gouramie! Aan de zwarte stip herkende ik de vis. Die heb ik ook in mijn aquarium gehad. Duur gekocht in een speciaalzaak. En hier in de Phils gewoon in de sloot!


By black_cheetah at 2009-11-02


By black_cheetah, shot with FinePix S5700 S700 at 2009-11-02

Voor 70 php per uur konden de kids een fiets huren. Heerlijk om te zien hoe het grut zich vermaakte op een simpele fiets op een stukje braak liggend terein met 1 enkele boom om omheen te fietsen.


By black_cheetah, shot with FinePix S5700 S700 at 2009-11-02

Ook de guard liet zich graag per fiets vervoeren.


By black_cheetah, shot with FinePix S5700 S700 at 2009-11-02

Wat dit hier deed is me nog een raadsel. Maar er lag voor een behoorlijk kapitaal aan statiegeld.

By black_cheetah at 2009-11-02

Mooi pad en bord naar de orchideeëntuin. Geen orchideeën gezien. Wel een behoorlijke klim naar boven. Pffff


By black_cheetah, shot with FinePix S5700 S700 at 2009-11-02

Het park is minder toegankelijk voor rolstoelen......


By black_cheetah, shot with FinePix S5700 S700 at 2009-11-02


By black_cheetah, shot with FinePix S5700 S700 at 2009-11-02

De trap naar boven naar de dam.


By black_cheetah, shot with FinePix S5700 S700 at 2009-11-02


By black_cheetah at 2009-11-02

Dan denk je dat ze zo'n uitzicht zouden promoten. Nope! Not allowed to take picture. Oeps!


By black_cheetah at 2009-11-02


By black_cheetah, shot with FinePix S5700 S700 at 2009-11-02


By black_cheetah, shot with FinePix S5700 S700 at 2009-11-02


By black_cheetah at 2009-11-02

Toch was het goed geregeld. Er werd goed toezich gehouden dat het park netjes werd gehouden.


By black_cheetah, shot with FinePix S5700 S700 at 2009-11-02


De guard nam beslag op de fles wijn die we mee genomen hadden. Bij terugkeer kregen we die toch gelukkig wel onaangebroken mee terug. Er werd geen alcohol toegestaan op het park.
(De fles rum in mijn tas hadden ze gelukkig niet ontdekt. Tot vreugde van kuya bing toen ik hem de fles liet zien.)


By black_cheetah, shot with FinePix S5700 S700 at 2009-11-02

De ingang. Ja, rare volgorde, ik weet het.


By black_cheetah, shot with FinePix S5700 S700 at 2009-11-02


By black_cheetah at 2009-11-02

Het vervoer.


By black_cheetah, shot with FinePix S5700 S700 at 2009-11-02

Het was een mooie dag. En een ieder had het goed naar z'n zin gehad. Lekker weer en lekker eten. Echt een dagje uit op z'n Fhilippijns.

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Rich

Heel mooie foto's Fail Over.. :thumb:      En nog proficiat. :applaus:
Rich de Nederbelg.

Baliw-katok

Het café topic, B_C , de bewegwijzering leek wel Belgisch  :denk: :ikkeniebegrijp: :confused2: :janken: :stomstomstom: :shhh: :wink1: :harenuittrekkenpg2:

Wel zeker dat jij in dit forum bezig bent ?  :lachen:

Euh, voor de rest tof item en leuke foto's  :applaus:

Digos


Nou "Fail_over" of "B_C"......veel geweld zal er wel niet geweest zijn, want ik weet niks van posting geweld hier in een cafe topic.

Maar niettemin een mooi verslag van "black_cheetah"

Kunnen we je ergens herkennen op de foto's??

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

innka3

digos,''Na het posting geweld'' dat betekend in   :nederlandsevlag: NL'' veel in een korte tijd''  :atyourservice:

Mawibata



Mooie foto's en verslag.    :thumb:



Citaat
Dan denk je dat ze zo'n uitzicht zouden promoten. Nope! Not allowed to take picture. Oeps!

Weet je soms ook waarom  ?


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Rich

Militair gebied misschien??  :explotieren:
Rich de Nederbelg.

opinie

In sommige landen is het zo dat zelf bruggen fotograferen als een bedreiging voor de staatsveiligheid wordt gezien.


Citaat van: Fail_over op maandag  2 november 2009, 23:17:22
We hadden in ons achterhoofd te gaan zwemmen, maar eenmaal ter plaatse mocht het zwembad alleen maar betreden worden met zwembroek of badpak. Gezien geen van alle die bij zich had (behalve ik natuurlijk) en de meeste gewend waren in volledige kledij te water te gaan hebben we het zwembad maar links (rechts) laten liggen. Hoewel het er wel erg aantrekkelijk uitzag. Het zwembad zag er goed verzorgt uit.

Is dat niet in alle zwembaden zo? Ik weet dat je in Cadiz in zwembaden niet welkom bent in andere zwembroek, bikini of zwempak. Op Lakawon waren er die dag acht twintigers ( vier mannen en vier vrouwen ) uit de Tagalog-regio. Iedereen was in zwembroek of bikini behalve één die een hemd over haar bikini droeg.
Het zwemmen met straatkledij is overigens niet hygiënisch. Wel handig want de was is in één keer gedaan. Vergelijk het even: hier wordt verwacht dat je doucht voor het zwemmen. Hoe erg wordt er geklaagd als moslima's in een openbaar zwembad springen met alle kleren aan? OK, vaak is het als een uitlokking bedoeld want je ziet voor de rest enkel hun mannelijke familieleden langskomen. Uitlokking in de zin van "Wij worden gediscrimineerd want ze jagen ons weg en dat van de kledij is een drogreden.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Fail_over

Ik ben in 2 zwembaden geweest in manila. Een kleiner bij ons in Tandang Sora om de hoek. Shorts en t-shirt geen probleem. Het grotere zwembad, aqua fun in Far view was het ook geen probleem. Dat het bij het Eco park wel badkledij gewenst was geeft alleen maar aan dat ze het goed geregeld hebben, en de hygiene serieus nemen, da's alleen maar goed.
Ik ben ook wel eens in Frankrijk op vakantie geweest, waar je met je bermuda zwembroek uit het water gefloten werd omdat er alleen een ballenknijper zwembroek getollereerd werd.  :ikkeniebegrijp:

Maar ja. ieder z'n ding. Mup vindt een badpak of bekini niks. Da's gewoon zo. Sommige fhilipina's vinden een bikini te!. Moet je ze daarom het water ontzeggen? Flikker gewoon een hoop chloor in het water en het probleem is weg. Maar met burka te water is ook weer het andere uiterste. Je gaat ook niet zwemmen met rubber laarzen aan. Toch?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Digos


@ innka3

Nou......zo ver waren we ook wel mee als  :belgiesmiley:

Het ging er maar over dat er niet veel geweld geweest kan zijn hier (veel in korte tijd op zen  :nederlandsevlag: ) want er is hier geen topic "café".

Blijkbaar is het voor sommige moeilijk om het breigaren uit elkaar te kunnen houden.

CitaatWel zeker dat jij in dit forum bezig bent ? 

Dit is misschien wel een goed punt voor sommige om aandacht aan te besteden......juist om misverstanden te voorkomen.

O0

PS: We kunnen uit jouw profiel ook niet uitmaken of je  :belgiesmiley:  of  :nederlandsevlag: bent.

LIVE ONCE - LIVE IT