Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Geen geld ,bedrag wel afgeschreven.

Gestart door gosternokke, maandag 26 maart 2012, 10:06:34

Vorige topic - Volgende topic

Pjottr

Voor den Ollanders onder ons. Heb je een Rabo rek dan kun je de pas voor wereld gebruik activeren en de-activeren.
Vaak komt het voor, dat als je pas geskimmed wordt er via een automaat in een ander land of wereld deel geld van je rekening wordt afgehaald.
Bij Rabo kun je per wereld deel je pas de-activeren voor Automaat gebruik.
Alleen voor Azie heb ik hem nu actief staan. Het is niet waterdicht maar beperkt wel de mogeijkheden voor criminelen
ABN is nog niet zover.Dat wordt Q4 2012 Voor of na 21 dec dat weet ik niet.Misschien is het na 21 dec wel niet meer nodig :happy2:
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

PeterVL

Het gebeurt bijzonder vaak bij BPI en Metrobank, maar steeds in de bij-kantoortjes. Ik zou aanraden steeds naar het hoofdkantoor te gaan. Persoonlijk denk ik dat dit inside-jobs zijn in de bij-kantoortjes.

Marinero

Hoe ehhhh

Hoe zie ik het verschil tussen een bij kantoor en een hoofd kantoor dan? Ik vind alles er hier maar uitzien als een bij kantoor.

PeterVL

Meen je dat? Heb je dan nooit die kleine kantoortjes gezien waar je nauwelijks kan recht staan. Ga naar dat grote gebouw dan: Bank of the philippine Islands. Daar staan zelfs guards een meter verwijderd van d ATM om skimmers te weren. Of zal ik zeggen ga nooit naar een ATM in een SM of zo of ergens buiten de bank. Ga binnen in het hoofdkantoor. Als je nu nog niet weet wat ik bedoel, weet ik het ook niet meer.

PeterVL

Luister, persoonlijk ga ik altijd binnen in de bank waar ik een rekening heb en vraag ik de directrice wat ik nodig heb, zij gaat dan in een ander lokaal vraagt mijn geld wat ik wil op en overhandigt het mij  met balans en alles; nooit problemen gehad. Ik probeer uit te leggen dat het soms een inside job is, dit is hier de filipijnen weet je wel. Een ATM in een mall of op straat kan je nooit vertrouwen. Open een rekeningetje in een bank, hoe klein het ook mag zijn en wees zeker ze zullen je perfect bedienen als een goede klant. Je moet je aanpassen aan de regels hier en geen kritiek geven en als je nedrig bent zijn ze zelfs blij dat ze je kunnen helpen. Dat is gewoon zo.

boldy

ing heeft me bank alweer  teruggestort hoor  :thumb: duurde its van 7 dagen . ik heb gevraagd aan de dame van de informatie balie hoe dat nou kan ,ze vertelde mij dat het kan komen omdat alles via ene telfoon lijn gaat en als er dan net een storing is kan het gebeuren dat je geen geld krijgt maar wel afgeboekt word.
er bestaat een kans dat als je geen geld krijgt maar het wel afgeschreven is dat de atm op de plaats zelf  de fout hersteld ,dat komt omdat de atm het geld telt wat eruit is gegeven (dat is wat ik begreep) komen ze daar niet ahcter de vergissing gaat jou bank er zelf een onderzoek naar starten .
ik moet zeggen dit is me nou al 3 keer overkomen 2 keer mijn vriendin in de filippijnen en 1 keer 4 jaar geleden   bij mij op het dorp ,en, alle 3 de keren is het binnen 2 weken opgelost dus een dikke  :thumb: voor de ing .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Bulldozer

Citaat van: PeterVL op woensdag 11 juli 2012, 11:36:04
Het gebeurt bijzonder vaak bij BPI en Metrobank, maar steeds in de bij-kantoortjes. Ik zou aanraden steeds naar het hoofdkantoor te gaan. Persoonlijk denk ik dat dit inside-jobs zijn in de bij-kantoortjes.
Het hoofdkantoor van BPI zit in Makati. De rest zijn allemaal bij-kantoortjes. Ik kan me voorstellen dat als je buiten Makati woont je gewoon naar een bijkantoor gaat. Ik heb nog nooit met de directrice van BPI gesproken. Laat staan geld halen. Daar heb je de duizenden atm's voor en voor grotere bedragen de medewerkster achter de balie. Vind het wel heel erg uit de hoogte om even bij de directrice geld te halen. In die 5 jaar dat ik hier woon ben ik nog nooit beroofd en nog nooit geskimd. En dat terwijl we bijna dagelijks pinnen, in de mal, op straat en buiten het bijkantoor van de bank. Geen probleem.

boomerang

Woon hier inmiddels 3 1/2 jaar en pin gemiddeld 3x per maand in Dumaguete bij ATM's van BPI, Metrobank of BDO en heb nooit problemen gehad.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Marinero

Nou precies en iedereen krijgt uit eindelijk zijn geld. Valt allemaal nog mee dus.

bananacreek

Citaat van: boomerang op donderdag 12 juli 2012, 10:03:56
Woon hier inmiddels 3 1/2 jaar en pin gemiddeld 3x per maand in Dumaguete bij ATM's van BPI, Metrobank of BDO en heb nooit problemen gehad.

Ook anderen die hier meerdere keren per week pinnen klagen niet (tot dusver), soms wordt de pas ingeslikt en dat is dan ook alles...........