Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Geen geld ,bedrag wel afgeschreven.

Gestart door gosternokke, maandag 26 maart 2012, 10:06:34

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Vanmorgen probeerde ik 10 duizend piso te pinnen bij een ATM in NCCC Mall in Puerto princesa.   Tot 3 keer toe gaf de ATM op het laatst aan
  ,, Transaction cancelled,,     dus er kwam geen geld. Vervolgens ben ik verderop bij BPI bank gaan pinnen , hier ging het wel goed en kreeg ik zonder problemen mijn 10duizend pesos.     Nou log ik zojuist in bij ABNAMRO en is er toch maar liefst 4 keer 182 euro in plaats van 1 keer 182 euro van de rekening afgeboekt.  Hoe ga ik dit aanpakken ?  probleem is dat bij die ATM in de Mall geen bank aan vastzit waar je naar binnen kan gaan.    Ik pin meestal in de Mall omdat daar een generator is die aangaat wanneer de elektra weer eens onderbroken word.  Andere banken die geen generator hebben ligt de ATM er vaak buiten werking.
GRAAG UW ADVIES HOE DIT NOU WEER AAN TE PAKKEN  ?

Luke

BDIC heeft een Public Assitance website:
http://www.pdic.gov.ph/index.php?complaint=1

De ATM heeft toch een banklogo? Kun je ook eens contact opnemen met die bank of met BANCNET of de group die de ATM transacties afhandeld.
Success

Amice

De ABNAmro dient te traceren of er werkelijk is uitbetaald. je hebt de bonnetjes van de automaat neem ik aan dat de transacties gecanceld zijn?
Stuur de ABNAMro n mail dat ze de betragen terug moeten boeken. Het kan 3 tot 14 dagen duren maar tot nog toe heb ik niet vernomen dat het niet terug geboekt is. je dient wel binnen 8 dagen te reclameren bij de ABN

Als er stroomstoring is dan helpt die generator overigens ook niet aangezien de telefoonverbinding dan nog vaak niet is hersteld.
Ik ga er van uit dat de macine leeg was aldus niet kon uitbetalen.

suc6
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ketelbinkie

Heeft toch zijn charmes dit land. Maar alle gekheid op een stokje. Hebt dit ooit eens aan de hand gehad bij een ATM in Thailand dat er geen geld kwam. De kwestie toen bij mijn eigen bank (Argenta in die tijd) aangekaart en binnen een paar weken was het ten onrechte afgeschreven bedrag weer terug geboekt. Suc6 er mee.

Kano

Zowel bij de Filipijnse bank als de Nederlandse bank even melden wat er is gebeurd en de transactiebonnetjes goed bewaren. Heb het een paar keer aan de hand gehad en na een paar weken had de bank (ING in mijn geval) de betreffende bedragen teruggeboekt. Kennelijk kan men aan de uitdraai van de ATM wel zien of de bedragen daadwerkelijk zijn uitbetaald.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Pjottr

Citaat van: Amice op maandag 26 maart 2012, 11:14:18
De ABNAmro dient te traceren of er werkelijk is uitbetaald. je hebt de bonnetjes van de automaat neem ik aan dat de transacties gecanceld zijn?
Stuur de ABNAMro n mail dat ze de betragen terug moeten boeken. Het kan 3 tot 14 dagen duren maar tot nog toe heb ik niet vernomen dat het niet terug geboekt is. je dient wel binnen 8 dagen te reclameren bij de ABN

Als er stroomstoring is dan helpt die generator overigens ook niet aangezien de telefoonverbinding dan nog vaak niet is hersteld.
Ik ga er van uit dat de macine leeg was aldus niet kon uitbetalen.

suc6
Mij overkwam dit een aantal keren bij BPI automaat en een gast automaat. De 1e keer geen geld maae wel afgeboekt van mijn rekening in Ned
Formulier ingevuld bij BPI verder niets 3 dagen later werd het bedrag op mijn Ned rek teruggeboekt
Abn heb ik niet geinformeerd BPI regelt dat.
De 2e keer bij een gast automaat. Geld werd netjes afgegeven door de automaat maar voor dat ik het kon pakken slikte de automaat het met een razende snelheid weer in.
Zeer frustrerend. Ook hier bij BPI een klachten formulier ingevuld Geld wer netjes terug geboekt Duurde langer omdat de opname bij een gastautomaat plaatsvond.
Ergelijk dat wel Soms is de automaat bijna leeg maar de transactie vind toch plaats.Kan me niet herrinneren dat dit in Nederland ook gebeurd. Indien geen of onvoldoende geld in de automaat wordt de hele transactie gecancelled. Hier is dat dus niet zo en het is iederekeer weer een verrassing.
More fun here
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

yepyep

Ik heb hetzelfde meegemaakt bij BPI. Moest toen de Rabobank bellen en die hebben het teruggeboekt.

gosternokke

Bedankt voor de adviezen, heb zowel contact met de bank hier als met ABNAMRO gehad, hopen dat het goedkomt.  Tis de eerste keer dat me dit overkomt.  het gebeurt overigens regelmatig dat ik bij een ATM  staat en dat de transactie om onduidelijke reden word    afgebroken.   Vorige keren dat ik in  :smiley-philippines:was  pinde ik nooit, omdat ik steeds veel cash meebracht uit Nederland.    Ben ik toch vanaf gestapt om altijd grote bedragen op zak te hebben, gaat toch een keer fout.

vvjoris

Citaat van: gosternokke op dinsdag 27 maart 2012, 12:35:32
Bedankt voor de adviezen, heb zowel contact met de bank hier als met ABNAMRO gehad, hopen dat het goedkomt.  Tis de eerste keer dat me dit overkomt.  het gebeurt overigens regelmatig dat ik bij een ATM  staat en dat de transactie om onduidelijke reden word    afgebroken.   Vorige keren dat ik in  :smiley-philippines:was  pinde ik nooit, omdat ik steeds veel cash meebracht uit Nederland.    Ben ik toch vanaf gestapt om altijd grote bedragen op zak te hebben, gaat toch een keer fout.

Ik schreef hier ook al eerder dat ATM's niet perfect functioneren in  :smiley-philippines: .... Daily limit exceeded hoewel in 4 dagen niks afgehaald.... Als je een 'budget' voorziet is het nog beter enkele transfers via LCC te doen, 4 euro per transactie en goeie wisselkoers, alleen de wachttijden bij BDO moet je erbij nemen....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

kristof19

Heb ik ook 1 maal tegengekomen. De laatste dag in Manila dus pas gezien wanneer ik thuis was. Was met dexia-kaart (nu belfius) en dezelfde dag van mijn klacht nog op mijn rekening teruggestort. De onterecht afgeschreven transactiekosten werden de dag erna op mijn rekening gestort.
Voor hen was het dus onmogelijk om dit in deze korte periode te hebben uitgespit maar ze hebben toch direct gestort. Ik weet niet op ze überhaupt zekerheid kunnen hebben of uw aangifte terecht is of niet want daarvoor moet de bank in de Filipijnen meewerken en ik weet niet of dit het geval is.
Misschien had dit wel meer met klantenbelangen te maken want ik ben (nu was) al heel mijn leven klant bij Dexia.