Gezinshereniging (naam natuurlijke vader op Birth Certificate)

Gestart door polowonder, dinsdag 8 mei 2012, 16:20:14

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Citaat van: Fail_over op maandag  9 juli 2012, 14:17:19
- of toestemming vragen aan de vader?

Is de meeste snelle en voor de hand liggende optie, of er $$$ over en weer gaat zal van de beidde partijen afhangen.

Ik denk niet dat de ambassade zal interesseren hoe de vader bewogen wordt te tekenen. Als er maar een verklaring is dat het kind(eren) niet ontvoert worden en dus er een aanklacht tegen  :belgiesmiley: kan volgen.

Ok. Om de "vader"  tot toestemming te bewegen lijkt het verstandig met geen enkel woord te reppen over de Belgische kano die met zijn ex vriendin wil huwen. Werkgever in het buitenland of zoiets ?? En als vader een nieuwe familie heeft zal hij het misschien niet prettig vinden als deze familie zal ervaren dat hij nog een kind elders heeft? Ook kan vader eraan worden herinnerd dat hij onderhoudsplichtig is en evt. met terugwerkende kracht zou moeten dokken?? Misschien nog een paar $$$ erbij ??
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Fail_over

Citaat van: Kano op maandag  9 juli 2012, 14:34:27
Werkgever in het buitenland of zoiets ??

Idd, Pinay werkt als au pair in België bij een kinderloos stel als werkgever, en dat stel wilt de kinderen van de au pair laten opgroeien in België.
Geen woord gerept over getrouwd met een kano of zo. Maar dat kan je over laten aan de creatieve en artistieke vrijheid van je asawa.

Bij ons werkte het. Misschien ook wel dat hij zich schuldig voelde, of een claim van 6 jaar onderhoudsgeld boven z'n hoofd voelde.  :floet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Amice

Een notariele affidavit of consent met de handtekening van de vader en stempel van de notary public is voor de nederlandse ambassade voldoende en zou ook voldoende moeten zijn voor de belgische ambassade aangezien daarmee de dreiging van een claim ook van tafel is.

M.i. handiger aangezien de vader makkelijker en eerder bewogen kan worden om te tekenen.... door simpel het reeds ingevulde formulier onder zijn neus te houden tijdens de pogingen van de asawa.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

polowonder

Citaat van: Amice op maandag  9 juli 2012, 21:44:14
M.i. handiger aangezien de vader makkelijker en eerder bewogen kan worden om te tekenen.... door simpel het reeds ingevulde formulier onder zijn neus te houden tijdens de pogingen van de asawa.

Is het mogelijk een voorbeeld van zo'n formulier (eventueel in een persoonlijk bericht) te tonen?

Amice

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

polowonder

Citaat van: Amice op dinsdag 10 juli 2012, 11:52:35
Jawel, ik stuur je wel n pm
PM in dank ontvangen.  :applaus: Daar kunnen we wat mee.  :thankyoufw5:

(wat is dit toch een tof forum)

polowonder

UPDATE: de asawa was intussen bij de vader (ze sprak met diens vrouw), en hij ging zelf naar een notaris om daar een document op te stellen. Hij deed daar helemaal niet moeilijk over. Dus (hopelijk) probleem opgelost.

xav

Citaat van: polowonder op maandag 23 juli 2012, 10:07:18
UPDATE: de asawa was intussen bij de vader (ze sprak met diens vrouw), en hij ging zelf naar een notaris om daar een document op te stellen. Hij deed daar helemaal niet moeilijk over. Dus (hopelijk) probleem opgelost.

ik zal alvast duimen voor je  :thumb:

Fail_over

Citaat van: polowonder op maandag 23 juli 2012, 10:07:18
UPDATE: de asawa was intussen bij de vader (ze sprak met diens vrouw), en hij ging zelf naar een notaris om daar een document op te stellen. Hij deed daar helemaal niet moeilijk over. Dus (hopelijk) probleem opgelost.

:thumb:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

polowonder

 :thankyoufw5: xav en fail_over..  :applaus: we duimen zelf ook, want met die procedures weet je maar nooit