Gezinshereniging (naam natuurlijke vader op Birth Certificate)

Gestart door polowonder, dinsdag 8 mei 2012, 16:20:14

Vorige topic - Volgende topic

polowonder

Hallo allen.

Mijn asawa heeft drie kinderen die nog in de Filipijnen verblijven, en is nu de documenten aan het verzamelen om hen (permanent) naar België te laten overkomen.

Op 'birth certificates' van één kind staat jammer genoeg de naam van de natuurlijke vader. Die is vermoedelijk nog in leven, maar heeft nooit naar de kinderen omgekeken. Wij vermoeden dat, zonder zijn handtekening het onmogelijk zal zijn een visum voor dat kind te krijgen.

Wij willen uiteraard vermijden dat de kinderen uit elkaar gehaald worden. Hoe moeten wij nu te werk gaan om, binnen een redelijke termijn, de drie kinderen samen te laten naar hier komen. (of het terzake doet weten wij niet, maar mijn asawa en ik zijn hier in Vlaanderen gehuwd.

Mijn vrouw denkt dat zij via een advocaat de man zal moeten laten tekenen. Kan dat reeds vanaf hier in gang gezet worden, en zo ja, hoe? wat als hij onvindbaar of niet bereid is?

polowonder

Hallo, niemand hier ervaring mee?

Ook een mail naar de consul in Antwerpen, noch een zoektocht op internet bracht enige klaarheid.

Volgens de  :smiley-philippines: wet wordt een 'illegaal' (buiten het huwelijk) kind, als enkel onder de hoede van de moeder beschouwd. Maar de  :belgiesmiley: wet??? Ik trachtte te bellen naar DVZ, maar na een aantal doorschakelingen en meer dan 4 minuten wachten, werd ik er plots uitgegooid (dat kunnen ze blijkbaar goed daar)

Kano

Een soortgelijke situatie is all eens aan de orde geweest in dit topic: :"kindje van mijn vrouw in belgie krijgen http://www.filippijnen.org/index.php/topic,9018.0.html
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

polowonder

Dank, daar had ik al eens rondgeneusd.

Er staat een link in naar die Filipijnse wet, maar die link werkt niet. Mijn vrouw zal eerst op de 'normale' manier proberen de vader te overtuigen. Als dat lukt moet dat document dan 'notarized' worden? Is er een bepaalde vorm of tekst bepaald voor dergelijk document?

Als iemand dat heeft, kan ik daar een kopie van krijgen (of minstens de tekst)?

Dank, driewerf dank in naam van de asawa, de kids en mezelf

Fail_over

neen. de biologische vader wordt ontboden op de ambassade in Manila (in ons geval) daar wordt achter gesloten deur een gesprekje met hem gehouden en zal hij iets moeten ondertekenen waarin hij vrklaart dat "zijn" kind naar bet buitenland mag.
suc6!
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

bruno13


polowonder


shando

Citaat van: polowonder op dinsdag  8 mei 2012, 16:20:14
Hallo allen.

Mijn asawa heeft drie kinderen die nog in de Filipijnen verblijven, en is nu de documenten aan het verzamelen om hen (permanent) naar België te laten overkomen.

Op 'birth certificates' van één kind staat jammer genoeg de naam van de natuurlijke vader. Die is vermoedelijk nog in leven, maar heeft nooit naar de kinderen omgekeken. Wij vermoeden dat, zonder zijn handtekening het onmogelijk zal zijn een visum voor dat kind te krijgen.

Wij willen uiteraard vermijden dat de kinderen uit elkaar gehaald worden. Hoe moeten wij nu te werk gaan om, binnen een redelijke termijn, de drie kinderen samen te laten naar hier komen. (of het terzake doet weten wij niet, maar mijn asawa en ik zijn hier in Vlaanderen gehuwd.

Mijn vrouw denkt dat zij via een advocaat de man zal moeten laten tekenen. Kan dat reeds vanaf hier in gang gezet worden, en zo ja, hoe? wat als hij onvindbaar of niet bereid is?

- je kan het kind adopteren misschien?
- of de vader doodverklaren als hij onvindbaar is?
- of toestemming vragen aan de vader?

Kano

De vader  op de Belgische ambassade een verklaring van geen bezwaar laten afleggen lijkt de meest reële optie.Weet niet of het verstandig is om hier te discussiëren hoe die vader daartoe bewogen zou kunnen worden, als de ambassade meeleest  :weetikniet:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Fail_over

en als de kinderen op naam van de moeder staan?

In principe gaat de voogdij automatisch naar de moeder als pappa langer dan 6 mndn niet naar zijn kroost omkijkt. Dit is echter een  :smiley-philippines: regel. de  :belgiesmiley: ambassade zal toch een handtekening van pappa willen.

Was dat de  belgiesmiley ambassade?

Ja  :jajaja:

- je kan het kind adopteren misschien?

Bij adoptie zal er ook een handtekening van de biologische vader verlangt worden.

- of de vader doodverklaren als hij onvindbaar is?

Procedure duurt jaaaren.

- of toestemming vragen aan de vader?

Is de meeste snelle en voor de hand liggende optie, of er $$$ over en weer gaat zal van de beidde partijen afhangen.

Ik denk niet dat de ambassade zal interesseren hoe de vader bewogen wordt te tekenen. Als er maar een verklaring is dat het kind(eren) niet ontvoert worden en dus er een aanklacht tegen  :belgiesmiley: kan volgen.


Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......