Waarom wil ik in de Filipijnen gaan wonen?

Gestart door koy, vrijdag 29 juni 2012, 22:30:39

Vorige topic - Volgende topic

Pjottr

Citaat van: koy op dinsdag  3 juli 2012, 20:45:21
Citaat van: vvjoris op maandag  2 juli 2012, 21:31:12
Dit is een beetje  :offtopic: omdat het eerder gaat over "Waarom wil ik in  :belgiesmiley: :nederlandsevlag: :eu: blijven wonen".... waar het antwoord is "omdat ik in  :smiley-philippines: niet kan trouwen"

Homohuwelijk in België kon toen de betreffende wet er kwam enkel als beide partners dezelfde nationaliteit hadden, maar ik meen dat men het daarna veranderd heeft en dat dan beide partners hun 'gewone' verblijfplaats in België moesten hebben. Dat betekent dat twee Filippijnse gays in België kunnen trouwen, maar dus niet dat een Belg met een Filipino/a van hetzelfde geslacht kan trouwen als ze niet beide in België verblijven. Of de wet nu uiteindelijk zo geworden is, en wat men verstaat uit 'gewone' verblijfplaats weet ik niet, maar blijkbaar moet eerst het visum er zijn (ik zie niet in hoe Marven hoe anders zijn gewone verblijfplaats in  :belgiesmiley: zou hebben)

Of je een fiancee-visum kan krijgen als je de intentie hebt te trouwen, maar verblijfplaats van beide partners is niet in België, daar heb ik wel heel zwaar mijn twijfels over, als je ziet hoe vreemdelingenzaken zelfs visums blokkeert van straight koppels omwille van zogezegde schijnhuwelijken. Als er dan bovendien een nogal groot leeftijdsverschil is: good luck, maar ik vrees dat het hopeloos is....

Ik dank dan ook dat homo's of lesbiennes hun Filipino partner enkel naar hier kunnen krijgen om een andere reden, zodat de effectieve verblijfplaats effectief in België komt te staan, of dat ze beiden in  :smiley-philippines: gaan wonen, waar ze de eerstkomende jaren vermoedelijk niet kunnen trouwen (Acquino zal Obama wel volgen, (maar blijft Obama president ?), en vergeet niet dat de katholieke kerk nog steeds politiek erg invloedrijk is in  :smiley-philippines:)

VVJoris, spreek over de zaken waar je van op de hoogte bent en blijkbaar ben je niet van homowetgeving op de hoogte.
Ik denk, ik vrees en andere veronderstellingen daar hebben we hier niets aan. Als je het niet weet "just shut up" please...

Volgens mij is het niet de bedoeling van vvJoris om jou naar een cul de sac te verwijzen. Je moet ook eerlijk durven zijn en je ogen openen voor realiteit van de dag met betrekking tot deze problematiek
En die is gewoon zoals vvJoris het aangeeft. FF je roze brilletje afzetten.
Dat wil niet zeggen dat jou wens onmogelijk zal zijn maar het wordt een langere en moeilijker weg dan bij straight people. En die weg is
heden tendage al verdomd moeilijk.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

bananacreek

#61
Citaat van: Ketelbinkie op woensdag  4 juli 2012, 04:57:05
Citaat van: Quezonboy op dinsdag  3 juli 2012, 22:53:41
Mijn vriendin ging rond de jaarwisseling naar haar familie in de provincie en werd zwaar ziek door het drinkwater.
Als je onder "drinkwater" verstaat, water uit de kraan, uit een riviertje enz. Ja, dan kan ik me er wel iets bij voorstellen dat men bij het drinken daar van zwaar ziek kan worden.
Ook een beetje dom (of milder uitgedrukt onvoorzichtig) als dat idd. zo is. Nature's Spring (om maar een landelijk bekend merk mineraal water te noemen) kost echt de kop niet en bijkomend voorbeeld; je wordt er niet zwaar ziek van. Nog goedkoper zijn de jerrycans met purified water. Heb je een eigen jerrycan van 4,5 gallon kost die gevuld slechts 13 peso; nou ja!! (Geen Nature's Spring uiteraard).


Drink altijd water in de bergen komende uit een spring en nog nooit ziek geweest:
Waarschijnlijk is het lichaam van een Klootzak dan toch anders als dat van een aardling.....?.... :weetikniet: :weetikniet:






ladgar

Nu wel in de Filippijnen willen gaan wonen , indertijd was het dat Marven als 17-jarige contact zocht met oude buitenlanders vanwege de discriminatie van de homo's.


Citaat van: koy op zondag 29 augustus 2010, 21:56:16
in de Filippijnen werd m'n vriend gediscrimineerd wegens zijn homo geaardheid. Wij zijn daardoor met elkaar in contact gekomen en zo is de relatie begonnen.
groetjes, koy   :biggrinn:

Dat is zoals vele politiek vluchtelingen ,eens erkend als politiek vluchteling direct op reis naar het land dat moesten ontvluchten.

Quezonboy

Citaat van: stijn54 op woensdag  4 juli 2012, 06:01:29
@Ketelbinkie. Dat is voor mij ook mijn grootste bekommernis als ik naar de Filippijnen zou komen als ik 60 word, de gezondheidsverzekering en de veiligheid. Ik heb 2 dagen geleden een mail verstuurd naar DKV (zie Koy) om een voorstel voor verzekering bij een verblijf van langer dan 90 dagen op de Filippijnen maar tot op heden nog geen antwoord.
Gezien mijn Filippijnse vrouw geen visum kreeg werd mijn plan om samen in Belgie te leven, wat mijn voorkeur was, naar de prullenmand verwezen. De relatie met haar is stukgelopen.
In Belgie heb ik geen vrouwelijke partner en in de Filippijnen vind je gemakkelijker een partner ook al ben je 60. Samen met het warme weer is dat voor mij de reden om liever in de Filipiijnen te leven. :daag:
Maar waarom werd haar visum geweigerd, omdat je niet voldoende verdiende om haar te onderhouden? Als je je zelf in Belgie niet voldoende verdiend om een vrouw te onderhouden (waar de helft van het land van de bijstand leeft; Wallonie) waarom denk je dat je dat wel op de Filipijnen kunt doen?  :ikkeniebegrijp:
Denk eerst na over de reden waarom je geen visum voor je Filipijnse vrouw kreeg, het is toch wel riskant om zonder een Filipijnse partner daar te gaan wonen als buitenlander  :denk:

innka3

Citaat van: Quezonboy op woensdag  4 juli 2012, 18:48:14
Als je je zelf in Belgie niet voldoende verdiend om een vrouw te onderhouden (waar de helft van het land van de bijstand leeft; Wallonie)

nou,boy je maakt hier  :belgiesmiley:vrienden  :daag:

vvjoris

Citaat van: innka3 op woensdag  4 juli 2012, 19:41:21
Citaat van: Quezonboy op woensdag  4 juli 2012, 18:48:14
Als je je zelf in Belgie niet voldoende verdiend om een vrouw te onderhouden (waar de helft van het land van de bijstand leeft; Wallonie)

nou,boy je maakt hier  :belgiesmiley: vrienden  :daag:

Ohhh, dat mag gerust gezegd worden, al moet je niet alles op de Walen steken, in Vlaanderen leven ook genoeg zowel autochtone als allochtone mensen op kap van de sociale zekerheid, in die mate zelfs dat die zowat self-destructing is...

Maar van mijn  :nederlandsevlag: vrienden hoor ik ook wel dat het in  :nederlandsevlag: op dat gebied dikwijls ook wel fout loopt.....

In ieder geval zou ik ook pas in  :smiley-philippines: gaan wonen als ik een  :smiley-philippines: partner heb, want ik denk dat het wel heel moeilijk is als buitenlander alleen, en dat er vele poorten gesloten blijven (die je met voldoende pesos evenwel openkrijgt....)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Quezonboy

Citaat van: innka3 op woensdag  4 juli 2012, 19:41:21
Citaat van: Quezonboy op woensdag  4 juli 2012, 18:48:14
Als je je zelf in Belgie niet voldoende verdiend om een vrouw te onderhouden (waar de helft van het land van de bijstand leeft; Wallonie)

nou,boy je maakt hier  :belgiesmiley:vrienden  :daag:
:confused2: Zijn  :vl: en Walen dan vrienden?! :ikkeniebegrijp: :denk:

vvjoris

#67
uthor=Quezonboy link=topic=9069.msg67846#msg67846 date=1341436165]

:confused2: Zijn  :vl: en Walen dan vrienden?! :ikkeniebegrijp: :denk:

[/quote]

Sommige  :vl: hebben problemen met Walen, andere niet....

Sommige   :vl: zeggen:


  • Walen zijn luierikken
  • Moslims zijn luierikken
  • Filipino's zijn luierikken


Veralgemenen is echter redeneren met een gebrek aan logica, m.i. een indicator voor gebrek aan verstand....

Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Marinero

Citaat van: bananacreek op woensdag  4 juli 2012, 15:11:46


Drink altijd water in de bergen komende uit een spring en nog nooit ziek geweest:
Waarschijnlijk is het lichaam van een Klootzak dan toch anders als dat van een aardling.....?.... :weetikniet: :weetikniet:


Het zal wel een kwestie van gewenning zijn? Ik heb net een kleine week van pure ellende erop zitten, ik moest zowat op de wc slapen. :eek:
(ik drink trouwens alleen flessenwater natuurlijk)

Ik verwacht / hoop niet dat dit vaste prik wordt en dat ik nu gewend ben aan de lokale bacteriestammen.

Gaat u voor het eerst naar de flippijnen: Norit, ORS en loperamide is uw beste vriend!

Al dat gezeur met ijsklontjes vermijden enzo is leuk als je er een weekje komt, maar als je van plan bent langer te blijven is volledige overgave het beste!  :jajaja:

vvjoris

Citaat van: Marinero op donderdag  5 juli 2012, 05:14:13

Het zal wel een kwestie van gewenning zijn? Ik heb net een kleine week van pure ellende erop zitten, ik moest zowat op de wc slapen. :eek:
(ik drink trouwens alleen flessenwater natuurlijk)


Ik heb daar nog nooit last gehad van een of ander soort turista....

Natuurlijk neem ik als voorzorg voldoende San Miguel and Tanduay (Ice)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.