Waarom wil ik in de Filipijnen gaan wonen?

Gestart door koy, vrijdag 29 juni 2012, 22:30:39

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Citaat van: bananacreek op donderdag  5 juli 2012, 17:28:57

En het water of de softdrinks komen eerst en zijn al warm al het eten wordt opgediend tenzij je duidelijk aangeeft dat je de drinks pas wil hebben als de hond wordt opgediend............. :lachen: :lachen:


Dat doet men hier ook hoor. De bedoeling is dat je dat drinkt en dan nog een 2de drankje besteld. Op drank is het geld te verdienen. De prijs van wijn is al helemaal te gek.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Phille

Citaat van: Bulldozer op donderdag  5 juli 2012, 17:49:55
Iets meer dan een euro? Het is hier op de hoek (C5) 47 Peso per liter, of neem je die dure V Power?

Toen ik in April in de Filipijnen was, heb ik rond de 60 pesos voor een liter betaald, is over de 1 Euro, ondertussen kan de prijs gezakt zijn, net als hier het ook wat naar beneden is gegaan.


Kano

De benzineprijzen fluctueren nogal de laatste tijd en zijn ook afhankelijk van het merk en de plaats van het benzine station. Gisteren getankt ongelode benzine met 10% erin voor P55.20
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Marinero

Citaat van: Phille op donderdag  5 juli 2012, 16:43:43
Ik vraag me wel af waarom er een vlaag van woede door uw hoofd raast bij die prijs van de benzine?  :weetikniet:

Omdat meer dan 1/3 deel pure belasting is, die gewoon aan andere zaken uitgegeven wordt. Het geinde geld wordt niet gebruikt voor de automobilist. De automobilist is gewoon een melkoe. Verhoudingsgewijs met de 1 euro in :smiley-philippines: maakt mij dat helemaal niet razend, de verhouding doet niet ter zake voor je portomonnee, dus 1 euro is gewoon beter dan 1,70. Het is een enorm verschil. In nederland maken we benzine, auto's en zelfs huizen kunstmatig idioot duur. Dat maakt me inderdaad razend als ik er dieper over nadenk.

Citaat van: Phille op donderdag  5 juli 2012, 16:43:43
En je klaagt de bureaucratie aan in Benelux, maar je gaat wel aan één element, waarschijnlijk gemakshalve aan voorbij; met name dat wanneer er een buitenlander een visum aanvraagt om zich te vestigen in onze regio, en het loopt mis dan heeft die recht op de nodige steun (opvang) door de maatschappij, het zou je niet mogen verbazen dat de bureaucratie hierdoor toch wel wat strenger is; wat gebeurt in de Filipijnen als het met je fout zou aflopen, denk je dan ook te kunnen terugvallen op steun (opvang) door de maatschappij, of zou het misschien kunnen zijn dat ge dan gewoon kan creperen, en gewoon brute pech hebt. Zij die al een tijdje in de Filipijnen wonen kunnen daar misschien met meer kennis van zaken over praten.

Ja, maar dat we het hier in de benelux zo fraai geregeld hebben met visa voor buitenlanders is totaal irrelevant voor mij. Ik ben geen buitenlander, en dus hoef ik ook geen visa aan te vragen in de benelux. Dat het in de  :smiley-philippines: anders gaat... is deel van het risico wat ik dan voor lief neem.

Citaat van: Phille op donderdag  5 juli 2012, 17:01:11
Mijn ervaring met de bediening is anders niet zo goed.

Inderdaad, dat is mijn ervaring ook en soms gaat het ook wel eens goed.  :happy: Maar voor de rest zal ik mijn ervaringen voor mezelf houden, want het wordt niet geapprecieerd om gewoon eerlijk te zijn, ik zal maar meegaan in de algemene teneur dat de Filipijnen het paradijs is op aard.  :happy:

Mijn ervaring met de bediening is wel goed, ik denk dat ik in nederland misschien te hoge verwachtingen heb van restaurants en hier misschien wel te lage. Zou kunnen natuurlijk.

En ach Phille, natuurlijk waardeer ik uw eerlijkheid enorm, het zou een nogal kortzichtige en eenzijdige discussie als u niet met terechte tegenargumenten kwam. Want vaak heeft u gewoon gelijk, u benoemt de feiten. Die roze bril, waar is die eigenlijk??
Maar net zoals bepaalde mensen liever een audi rijden dan een peugot, (of zelfs een oude afgetrapte lada) zo heeft iedereen zijn eigen balans met wel of niet naar de filipijnen emigreren. Sommige mensen houden van de charme van een oude lada, waar je zelf nog lekker kan rommelen onder de motorkap.

Bovendien voel ik me meestal niet aangesproken bij de tegens, door de afwijkende situatie waarin ik verkeer als zeevarende. Leven achter hekken enzo, dat doet me niks omdat ik bij mijn vorige werkgever alleen maar aan het werk was in gekke landen (colombia bijvoorbeeld) waar ik gewoon met lokale gangsters boodschappen moest doen voor mijn veiligheid. Waar je de maffia afbetaald aan de poort voor een veilige terugkomst. Ik ben twee keer onder schot genomen. Of drie maanden lang in de golf van Aden heen en weer varen, dan sta je ook niet lekker op wacht. Ik vind de Filipijnen relatief veilig hoor. Het komische is dat ik overwogen heb om in zuid amerika te gaan wonen. Ik spreek spaans... maar dat was echt een slecht plan. Daar wordt je gewoon ontvoerd, of je vrouw en kun je geld (laten) sturen. De Filipijnen is een stuk beter hoor, men spreekt engels.. het is niet voor niks dat een hoop AOW-ers naar de  :smiley-philippines: gaan en niet naar colombia. Want in colombia lopen de allermooiste vrouwen ter wereld rond en als je van strand houdt, is het ook daar goed toeven. Om maar even een paar hele slechte redenen te noemen om je ergens te vestigen.

Dus.. om een heel lang verhaal heel kort te maken, ik wil in de Filipijnen wonen vanwege mijn vriendin, vanwege het verdubbelen van mijn inkomen, en halveren van mijn uitgaven. En ik ontdekte bij mezelf ook dat vaak als ik me aan iets erger hier in  :smiley-philippines: , dat ik dan denk: ach, straks zit ik weer op zee in de westerse wereld waar je weer gewoon normale antwoorden krijgt en waar je iemand flink op zijn flikker kan geven als hij hersenloos iets in de prak laat draaien.


Ketelbinkie

De  :smiley-philippines:, het paradijs op aarde. Dan wel enkel voor sommige onbewoonde eilandjes met bounty stranden en kristal helder blauw water. Phille is duidelijk geen fan van alles wat met de PH te maken heeft, behalve dan zijn echtgenote. Nou dat is zijn goed recht. Zelf kan ik me meer vinden in de opsomming van voordelen van Marinero waarbij ik de nadelen zeker niet bagatelliseer en dus gewoon (als bonus) op de koop toe neem.. Over sommige zaken en situaties in de  :smiley-philippines: zou ik me best kunnen opwinden en heel erg druk kunnen maken. Maar dat is slecht voor je hart en zal als zodanig de situatie enz. vrijwel niet veranderen. Weet wel dat ik me in  :nederlandsevlag: om veel meer toestanden ergerde als in de  :smiley-philippines:. Dit is een onderwerp waarover de meningen altijd uiteen zullen lopen en dus lijnrecht tegenover elkaar staan. Het zij zo. Belangrijkste is dat iedereen daar waar ie woont of dat nu  :belgiesmiley::nederlandsevlag::smiley-philippines: of een ander land is, overtuigd is van zijn/haar juiste keuze, onverschillig of een ander daar wel/niet een positief oordeel over heeft.

Phille

Citaat van: Marinero op vrijdag  6 juli 2012, 04:58:33

Citaat van: Phille op donderdag  5 juli 2012, 16:43:43
En je klaagt de bureaucratie aan in Benelux, maar je gaat wel aan één element, waarschijnlijk gemakshalve aan voorbij; met name dat wanneer er een buitenlander een visum aanvraagt om zich te vestigen in onze regio, en het loopt mis dan heeft die recht op de nodige steun (opvang) door de maatschappij, het zou je niet mogen verbazen dat de bureaucratie hierdoor toch wel wat strenger is; wat gebeurt in de Filipijnen als het met je fout zou aflopen, denk je dan ook te kunnen terugvallen op steun (opvang) door de maatschappij, of zou het misschien kunnen zijn dat ge dan gewoon kan creperen, en gewoon brute pech hebt. Zij die al een tijdje in de Filipijnen wonen kunnen daar misschien met meer kennis van zaken over praten.

Ja, maar dat we het hier in de benelux zo fraai geregeld hebben met visa voor buitenlanders is totaal irrelevant voor mij. Ik ben geen buitenlander, en dus hoef ik ook geen visa aan te vragen in de benelux. Dat het in de  :smiley-philippines: anders gaat... is deel van het risico wat ik dan voor lief neem.

U was toch serieus aan het uitpakken met uw verhaal betreffende de visum aanvraag voor uw vrouw (dacht ik), wat een veelgemaakte fout is, u vraagt geen visum aan, het is uw vriendin die een visum aanvraag doet, u moet alleen zorgen voor een aantal garanties.

Citaat van: Phille op donderdag  5 juli 2012, 17:01:11
Mijn ervaring met de bediening is anders niet zo goed.

Inderdaad, dat is mijn ervaring ook en soms gaat het ook wel eens goed.  :happy: Maar voor de rest zal ik mijn ervaringen voor mezelf houden, want het wordt niet geapprecieerd om gewoon eerlijk te zijn, ik zal maar meegaan in de algemene teneur dat de Filipijnen het paradijs is op aard.  :happy:

Mijn ervaring met de bediening is wel goed, ik denk dat ik in nederland misschien te hoge verwachtingen heb van restaurants en hier misschien wel te lage. Zou kunnen natuurlijk.

Ok, ik zal hier een nuancering aan toevoegen, als ik ergens ga eten in de Filipijnen voor pakweg 300 pesos dan lach ik eens goed met de bediening die soms al wel eens op een klucht lijkt; echter wanneer ik mij in een beter restaurant of resort begeef en er prijzen op het menu prijken die kunnen concurreren met het westen dan aanvaard ik dat niet. In het algemeen is mijn ervaring dat men geen value for money biedt in de Filipijnen. Men bedoelt het waarschijnlijk wel allemaal goed, daar twijfel ik niet aan, maar men heeft al wel eens de neiging om veel te veel te rekenen voor wat men eigenlijk aanbiedt. En dit heb ik al een aantal keer meegemaakt. Men zou kunnen reageren met te zeggen dat het dan beter is om de low-budget hotels te boeken en low-budget restaurants te frequenteren, maar hé ... ik ben wel op vakantie en dan wil ik graag betalen voor wat meer luxe, maar verwacht het dan ook te krijgen.

In Bohol Beach Club rond de 7000 pesos per nacht betalen(zonder ontbijt of wat dan ook), wel dan verwacht ik wel wat meer; U toch ook zou ik denken?

Het zijn allemaal kleine dingen, maar als ze keer op keer gebeuren dan wordt dat irritant. Ik zou hier een boek met allerhande anekdotes kunnen schrijven, wie weet doe ik dat nog wel eens, maar niet vandaag.  :daag:





Phille

Citaat van: Ketelbinkie op vrijdag  6 juli 2012, 06:16:11
De  :smiley-philippines:, het paradijs op aarde. Dan wel enkel voor sommige onbewoonde eilandjes met bounty stranden en kristal helder blauw water. Phille is duidelijk geen fan van alles wat met de PH te maken heeft, behalve dan zijn echtgenote. Nou dat is zijn goed recht. Zelf kan ik me meer vinden in de opsomming van voordelen van Marinero waarbij ik de nadelen zeker niet bagatelliseer en dus gewoon (als bonus) op de koop toe neem.. Over sommige zaken en situaties in de  :smiley-philippines: zou ik me best kunnen opwinden en heel erg druk kunnen maken. Maar dat is slecht voor je hart en zal als zodanig de situatie enz. vrijwel niet veranderen. Weet wel dat ik me in  :nederlandsevlag: om veel meer toestanden ergerde als in de  :smiley-philippines:. Dit is een onderwerp waarover de meningen altijd uiteen zullen lopen en dus lijnrecht tegenover elkaar staan. Het zij zo. Belangrijkste is dat iedereen daar waar ie woont of dat nu  :belgiesmiley::nederlandsevlag::smiley-philippines: of een ander land is, overtuigd is van zijn/haar juiste keuze, onverschillig of een ander daar wel/niet een positief oordeel over heeft.

Dat heb je heel goed begrepen Ketelbinkie, hoe meer ik er kom hoe minder in het weet te appreciëren. Maar zoals ik al eerder zei, dat is voor elk individu zelf te bepalen of hij zich ergens goed voelt of niet.

innka3

phille,je hebt nu al dat gedoe met die papieren en de nodige fustratie die dat meebrengd achter je.
gewoon daar  :smiley-philippines:  af en toe lekker op vakantie gaan ,en denken  ik hoef niks en tis hun land. en na een paar weken  :daag: :daag:
tot de volgende keer  :happy2:   doe ik ook  :hoedjeaf:

maar btw ,misschien kan er een topic bij komen ''wie wil er niet in  :smiley-philippines: wonen.
want daar gaat het meer over erg  :offtopic:

dolfijn76

Wat mij wel opvalt is dat vaak eens een Filippijn in een westers land heeft geleefd ze vaak zelf niet terug willen naar hun eigen land. Ze hebben dan geproefd van de mogelijkheden en geven die niet graag op.

Maar in mijn ogen is het vaak de situatie die bepaald waarvoor een persoon kiest plus het feit of men daar uberhaupt kan leven. Het gevaar is wel vaak dat sommige mensen er heel graag komen op vakantie en dan beslissen om er permanent te gaan wonen.  Maar ja ergens op vakantie gaan en er permanent wonen is toch heel iets anders. Voor de ene valt het mee voor de ander valt het zwaar tegen. Nu ja als je het niet probeert kan je het natuurlijk niet weten. Zoals gezegd elke situatie is anders en het leven is vaak een aaneenschakeling van toevalligheden he.

Phille

Citaat van: innka3 op vrijdag  6 juli 2012, 11:05:27
phille,je hebt nu al dat gedoe met die papieren en de nodige fustratie die dat meebrengd achter je.
gewoon daar  :smiley-philippines:  af en toe lekker op vakantie gaan ,en denken  ik hoef niks en tis hun land. en na een paar weken  :daag: :daag:
tot de volgende keer  :happy2:   doe ik ook  :hoedjeaf:

maar btw ,misschien kan er een topic bij komen ''wie wil er niet in  :smiley-philippines: wonen.
want daar gaat het meer over erg  :offtopic:

Eeeuuuhh, wat die papieren betreft heb ik helemaal geen frustraties opgelopen, mocht dit zo overkomen dan heb ik mij niet goed uitgedrukt. Ik haalde het alleen maar aan als reactie op wat anderen zeiden over de administraties in Benelux. Ikzelf heb er eigenlijk amper last van gehad, die twee keer dat ik eens een paar uren heb moeten vrijmaken nam ik er voor lief bij.

Er eens lekker op vakantie gaan, wel daar wringt nu precies het schoentje. Ik ervaar het niet als "eens" lekker op vakantie gaan, ik ervaar de Filipijnen niet als een vakantieland. Ik kan er niet tegen dat bij alles wat je doet men eigenlijk gewoon zijn ding doet, of je dat nu leuk vind of niet, ze rekenen goed aan en dan moet je maar wat geluk hebben. Het zal zelden zijn zoals het voorgesteld werd. Iedereen zal daar wel over kunnen meespreken.

Klein voorbeeldje, boot trip rond Boracay, kost rond de 2.000 pesos voor drie uur, je kan zeggen, och het is nog geen 40 â,¬, waar zeur je over, wel 2.000 pesos is voor velen een weekloon en voor nog meer 1/3de van een loon, dus heel veel geld, dan zou je verwachten dat men enige moeite doet (maar waarom zou je, die witte heeft toch geld in overvloed  :floet:); men belooft 5 stops te maken en uiteindelijk zijn het er twee. Ik heb van iemand anders nog straffer gehoord, waar men tot aan Buka beach ging en terug, wegens te slecht weer ... alsof men dat niet wist op voorhand; dan had men de trip maar moeten uitstellen of annuleren en terug betalen. Dat jullie daar akkoord mee gaan is jullie volste recht, misschien praten jullie dit goed onder het mom van, ach ze doen toch hun best meneer.  En dit is dan maar één voorbeeld!  :jajaja: en zo kan ik er nog honderden geven; misschien ben ik te actief op vakantie, zou kunnen en zou ik die frustraties allemaal niet hebben als ik gewoon ganse dag niks doe. Maar tja, dan kan ik ook gewoon thuis blijven. Nee, Filipijnen, dat is voor mij geen vakantieland.