Waarom wil ik in de Filipijnen gaan wonen?

Gestart door koy, vrijdag 29 juni 2012, 22:30:39

Vorige topic - Volgende topic

Baliw-katok

Citaat van: Phille op zaterdag  7 juli 2012, 22:53:26

Boodschap begrepen!  :thumb:

Ik zal er vanaf nu aandacht aan besteden om alleen nog positief te zijn als ik over de Filipijnen praat.

:daag:


:confused2:

helemaal niet begrepen ... zal ik de boodschap nog eens plaatsen :

Laat ik je alleen maar adviseren om er gelijk nooit meer op vakantie te gaan. Je spaart er een hoop geld mee uit, alsook een resem frustraties en irritaties.



En wat mij betreft, mag je gerust het laatste woord hebben. For me : case closed.  :daag:

Phille

Citaat van: Baliw-katok op zaterdag  7 juli 2012, 23:26:25
Citaat van: Phille op zaterdag  7 juli 2012, 22:53:26

Boodschap begrepen!  :thumb:

Ik zal er vanaf nu aandacht aan besteden om alleen nog positief te zijn als ik over de Filipijnen praat.

:daag:


:confused2:

helemaal niet begrepen ... zal ik de boodschap nog eens plaatsen :

Laat ik je alleen maar adviseren om er gelijk nooit meer op vakantie te gaan. Je spaart er een hoop geld mee uit, alsook een resem frustraties en irritaties.



En wat mij betreft, mag je gerust het laatste woord hebben. For me : case closed.  :daag:

:daag:

PeterVL

Als je beslist om naar de Filipijnen te gaan wonen moet je niet romantisch doen of denken dat je hier plots als God in Frankrijk kan leven, laat dat nu eens duidelijk zijn.Er zijn nog altijd mensen die denken dat je het met een Belgisch pensioen hier beter zal hebben; wel dat is flauwekul. Velen denken ook dat ze hier het summum van hun leven zullen hebben omdat ze de dingen niet afwegen.
Ik kan je verzekeren beste mensen dat er sinds de val van de euro er hier een ware exodus is van Europeanen en ook Amerikanen; om nog niet te spreken van de idioten die hier een huis kochten of andere eigendom en denken dat ze die nu opnieuw kunnen verkopen en met hun centjes terug kunnen naar Belgie of Nederland zonder hun geliefde filipina notabene.
Je kan gewoon geen grond bezitten in de Filipijnen als buitenlander, zelfs al staat je naam in de akte, dit is alleen een remark dat je the husband bent en als je niet getrouwd bent vergeet het dan heb je niks, als gehuwde kan je soms nog wel iets recupereren maar niet langs de rechtbank die pleit altijd in het voordeel van de Filipina, je zal dus zelfs dan je filipina op je blote knieen moeten vragen of je alstublieft nog iets terug krijgt. Als gehuwde kan men je wel niet het huis uitzetten dat is een ander verhaal, maar als je niet bent gehuwd kegelt men er je zo uit. Dus als gehuwde kan je rustig in het huis blijven wonen, je bent immers gehuwd, snap je hem?
Velen willen hier nu weg en willen het huis verkopen en dwaas als ze zijn denken ze dat dit zomaar kan maar de title is altijd op de naam van je vrouw en nog eens of je naam erin wordt vernoemd of niet maakt geen enkel verschil.

Dus het beste is als je echt hier wil wonen ga voor leasing. Of the subdivision waar de grond van de township is en waar men je de mogelijkheid inderdaad geeft het gebouw te kunnen hebben in eigendom, dat bestaat dus ook nu. Dan alleen kan je het gebouw, uitsluitend het gebouw op je naam zetten, meestal is dat in een township dus niet echt huizen maar eerder een gedeelte van het gebouw. Er is ook een verschil als je investeert in een resort bvb. Te ingewikkeld om dit hier in een paar zinnen uit te leggen.

Als je niet wat kapitaal achter de hand hebt en dus niet kan investeren voor je zelf, blijf waar je bent. Ik ga hier de dramas niet uitsmeren van zelfmoorden, alcoholisme, mensen die terug willen enzoverder. Weeg alles goed af; ik geef verdomd goede raad!

Nu sorry, op het einde een antwoord op de vraag waarom ik hier in de Filipijnen woon? Omdat mijn investering me meer opbrengt dan dit in Belgie zou hebben gekund hebben maar daar geef ik geen details over natuurlijk. Mabuhay, leve het schone!

stijn54

@Koy. Ik heb antwoord gekregen van DKV bij langer verblijf.  Het is wel wat meer dan 45 EUR per maand. Het lukt me niet om het hier te plakken. Maar voor een hospitalisatieverzekering met een kapitaal van 49.578,70 EUR en een vrijstelling van 495,80 EUR is de maandpremie 164,60 EUR voor een leeftijd van 60 jaar.
Ik heb wel iets interessant gevonden welke vergelijkingen maakt inzake hospitalisatie en hier zou VAB goed uitkomen voor rond 437 EUR per jaar maar ik weet niet tot welke leeftijd zij verzekeren.
http://www.onafhankelijkadvies.be
:daag:

bananacreek

Citaat van: PeterVL op woensdag 11 juli 2012, 10:39:50
Als je beslist om naar de Filipijnen te gaan wonen moet je niet romantisch doen of denken dat je hier plots als God in Frankrijk kan leven, laat dat nu eens duidelijk zijn.Er zijn nog altijd mensen die denken dat je het met een Belgisch pensioen hier beter zal hebben; wel dat is flauwekul. Velen denken ook dat ze hier het summum van hun leven zullen hebben omdat ze de dingen niet afwegen.
Ik kan je verzekeren beste mensen dat er sinds de val van de euro er hier een ware exodus is van Europeanen en ook Amerikanen; om nog niet te spreken van de idioten die hier een huis kochten of andere eigendom en denken dat ze die nu opnieuw kunnen verkopen en met hun centjes terug kunnen naar Belgie of Nederland zonder hun geliefde filipina notabene.
Je kan gewoon geen grond bezitten in de Filipijnen als buitenlander, zelfs al staat je naam in de akte, dit is alleen een remark dat je the husband bent en als je niet getrouwd bent vergeet het dan heb je niks, als gehuwde kan je soms nog wel iets recupereren maar niet langs de rechtbank die pleit altijd in het voordeel van de Filipina, je zal dus zelfs dan je filipina op je blote knieen moeten vragen of je alstublieft nog iets terug krijgt. Als gehuwde kan men je wel niet het huis uitzetten dat is een ander verhaal, maar als je niet bent gehuwd kegelt men er je zo uit. Dus als gehuwde kan je rustig in het huis blijven wonen, je bent immers gehuwd, snap je hem?
Velen willen hier nu weg en willen het huis verkopen en dwaas als ze zijn denken ze dat dit zomaar kan maar de title is altijd op de naam van je vrouw en nog eens of je naam erin wordt vernoemd of niet maakt geen enkel verschil.

Dus het beste is als je echt hier wil wonen ga voor leasing. Of the subdivision waar de grond van de township is en waar men je de mogelijkheid inderdaad geeft het gebouw te kunnen hebben in eigendom, dat bestaat dus ook nu. Dan alleen kan je het gebouw, uitsluitend het gebouw op je naam zetten, meestal is dat in een township dus niet echt huizen maar eerder een gedeelte van het gebouw. Er is ook een verschil als je investeert in een resort bvb. Te ingewikkeld om dit hier in een paar zinnen uit te leggen.

Als je niet wat kapitaal achter de hand hebt en dus niet kan investeren voor je zelf, blijf waar je bent. Ik ga hier de dramas niet uitsmeren van zelfmoorden, alcoholisme, mensen die terug willen enzoverder. Weeg alles goed af; ik geef verdomd goede raad!

Nu sorry, op het einde een antwoord op de vraag waarom ik hier in de Filipijnen woon? Omdat mijn investering me meer opbrengt dan dit in Belgie zou hebben gekund hebben maar daar geef ik geen details over natuurlijk. Mabuhay, leve het schone!


CitaatAls gehuwde kan men je wel niet het huis uitzetten dat is een ander verhaal, maar als je niet bent gehuwd kegelt men er je zo uit. Dus als gehuwde kan je rustig in het huis blijven wonen, je bent immers gehuwd, snap je hem?
Velen willen hier nu weg en willen het huis verkopen en dwaas als ze zijn denken ze dat dit zomaar kan maar de title is altijd op de naam van je vrouw en nog eens of je naam erin wordt vernoemd of niet maakt geen enkel verschil.

Een buitenlander kan WEL een HUIS op naam hebben
Het huis waarin ik woon en ook de werkplaats staan bij de Assessorsoffice geregistreerd op MIJN naam.



Kano

Inderdaad, zoals Creek schrijft, kun je wel een huis op je naam hebben. Maar......als er niets geregeld is voor wat betreft de grond waarop het huis staat dan kun je wellicht gedwongen worden de opstallen te verwijderen.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

#166
Citaat van: Kano op woensdag 11 juli 2012, 16:10:56
Inderdaad, zoals Creek schrijft, kun je wel een huis op je naam hebben. Maar......als er niets geregeld is voor wat betreft de grond waarop het huis staat dan kun je wellicht gedwongen worden de opstallen te verwijderen.

Dat is geheel correct, dan heb je kans dat je het betrokken stuk(je) land weer zou moeten kopen (op naam van een andere filipijn) waar je vroeger zelf al voor betaald had ................... :lachen: :lachen: :lachen:


kamperman

#167
CitaatNu sorry, op het einde een antwoord op de vraag waarom ik hier in de Filipijnen woon? Omdat mijn investering me meer opbrengt dan dit in Belgie zou hebben gekund hebben maar daar geef ik geen details over natuurlijk. Mabuhay, leve het schone!

waarom zijn somige mensen toch zo bang om te zeggen hoe ze geld verdienen is het erg om andere mensen ook wat geluk te gunnen

vvjoris

Citaat van: stijn54 op woensdag 11 juli 2012, 14:52:51
@Maar voor een hospitalisatieverzekering met een kapitaal van 49.578,70 EUR en een vrijstelling van 495,80 EUR is de maandpremie 164,60 EUR voor een leeftijd van 60 jaar.

Een hospitalisatieverzekering en een reisverzekering zijn helemaal iets anders dan een complete sociale verzekering é. â,¬ 165 per maand is wel een aardig sommetje enkel voor hospitalisatie.....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

PeterVL

Enfin tot in den treure tracht ik hier uit te leggen dat je dus geen grond kan bezitten en als je nu gehuwd bent of niet dan altijd zal je altijd moeten kopen in naam van je filipijnse echtgenote en uiteraard kan je naam in de title worden vermeld maar dat is enkel een zin zonder wetgevende kracht. Zoals ik al eerder zei kan je een appartement op je naam hebben in een regeling die meestal in de context is van een township dus dat je een appartement hebt in een groter gedeelte van een gebouw waar de grond het township toebehoort dat kan sinds kort dus wel. Maar bvb zelf een lot kopen en er een huis op bouwen wel dat is nooit je eigendom maar als gehuwde kan men dus je niet uit het huis zetten, als je niet bent gehuwd en de filipina wil je eruit zal je eruit vliegen wees daar maar zeker van. Dat is hier net schering en inslag dezer dagen. Onlangs heeft een nederlander, mijn drinkmaatje overigens, zelfmoord gepleegd omdat hij alles kwijt was; de familie had hem gewoon aan de deur gezet. Hij was dus zeer onvoorzichtig geweest en had zelfs twee huizen gekocht en een taxi voor de broer wel beste mensen die lieve filipina woont met haar familie in het kleinere huis en het huis waar ze woonde met haar nederlandse vriend, een kast van een huis, verhuurt ze nu voor 45,000 peso per maand aan een Amerikaan en de broer verdient zijn brood als taxidriver.
Je doet ermee wat je wil maar wees verdorie toch voorzichtig en informeer je degelijk zodat je niet tegen de lamp vliegt als filipina je beu is.