Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Solden bij etihad

Gestart door kulay, donderdag 16 augustus 2012, 09:42:20

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Citaat van: xav op vrijdag 17 augustus 2012, 15:42:01
die 4 uur stop is niet altijd zo he Rich  :biggrinn:

soms maar 2uur 50 min... en voor mij is dat een wel gekomen tussen stop  :smileyemoticonsjointom0:

dan nog een hapje en drankje in de lounge en de tijd vliegt voorbij...

maar elk zijn smaak natuurlijk...

:smileyemoticonsjointom0: :smileyemoticonsjointom0: :smileyemoticonsjointom0:

idd, sigaretje roken bij tussenstop is niet te versmaden ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

polowonder

Finnair: Bij boeking vóór 28 augustus, (Travel between: 01.11.2012 - 31.03.2013) http://www.finnair.com/BE/GB/offers?OFFER_ID=6332

Vertrek vanuit Brussel

disnoke

Iedereen zijn voorkeur.

Volgende keer als ik naar daar ga, slecht 18u10 reistijd met Etihad vanuit Brussel.

Voor mij ideaal, ik kan gewoon gaan werken, naar huis gaan, opfrissen en wat relaxen en dan naar de luchthaven.  Die tussenstop is voor mij goed, idd sigaretje roken maar ook niet direct paniek moest er wat vertraging zijn en ik reis graag 's nachts, dan slaap ik tenminste iets in het vliegtuig.  Betekend een dag minder verlof nemen die ik ter plaatse kan doorbrengen

Bij aankomst ook al 's avonds laat, voor de ene zal zeggen dat hij die dag al kwijt is, voor mij betekend het veel vlotter verkeer uit Manilla waar ik al makkelijk een uur minder nodig heb om door te reizen en als ik in mijn hotel aankom is het direct bedtijd dus kan ik me veel vlugger aanpassen aan de tijdzone daar.

De prijzen zijn goed als is de promotie minder scherp dan vorige keren maar tja euro is ook minder waard tov de dollar.

Stelt die lounge in Abu Dhabi voor silver en gold leden eigenlijk iets voor? 

vvjoris

Citaat van: polowonder op vrijdag 17 augustus 2012, 16:25:56
Finnair: Bij boeking vóór 28 augustus, (Travel between: 01.11.2012 - 31.03.2013) http://www.finnair.com/BE/GB/offers?OFFER_ID=6332

Vertrek vanuit Brussel

Vanaf â,¬ 859 ... is niet echt goedkoop, en het is in combinatie met Dragonair of Cathay, wat op zicht niet slecht is, maar dus tussenstop in Helsinki en Hong Kong. Laatste vertrekdatum dit jaar is 12 december, een latere datum kun je niet aanklikken.

Met Finnair BRU - HKG is â,¬ 577 als je 9 uur kan wachten in Helsinki bij de terugkeer. Ongeveer â,¬ 140 HKG - MNL of CEB  met een low cost. Zo ben je'r dus voor een dikke â,¬ 700.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

xav

Citaat van: disnoke op vrijdag 17 augustus 2012, 17:39:13


Stelt die lounge in Abu Dhabi voor silver en gold leden eigenlijk iets voor? 

het is minder dan die van business class... maar je kan er iets eten en drinken (gratis) en zoveel je wil... douche nemen (als het niet te druk is)

is altijd beter dan ergens aan een gate te moeten wachten of door duty free te slenteren...

wel een eindje wandelen als je aan komt in de nieuwe terminal... maar dan krijgen de benen terug wat bloed door de spieren  :biggrinn:

polowonder

Citaat van: vvjoris op vrijdag 17 augustus 2012, 17:42:04
Citaat van: polowonder op vrijdag 17 augustus 2012, 16:25:56
Finnair: Bij boeking vóór 28 augustus, (Travel between: 01.11.2012 - 31.03.2013) http://www.finnair.com/BE/GB/offers?OFFER_ID=6332

Vertrek vanuit Brussel

Vanaf â,¬ 859 ... is niet echt goedkoop, en het is in combinatie met Dragonair of Cathay, wat op zicht niet slecht is, maar dus tussenstop in Helsinki en Hong Kong. Laatste vertrekdatum dit jaar is 12 december, een latere datum kun je niet aanklikken.

Met Finnair BRU - HKG is â,¬ 577 als je 9 uur kan wachten in Helsinki bij de terugkeer. Ongeveer â,¬ 140 HKG - MNL of CEB  met een low cost. Zo ben je'r dus voor een dikke â,¬ 700.

Nu, ik ga zelf niet dit jaar, maar ik denk als je rond Kerstmis - Nieuwjaar wil gaan dat dat een schappelijke prijs is

Just trying to be helpful

disnoke

Citaat van: xav op vrijdag 17 augustus 2012, 18:22:17
Citaat van: disnoke op vrijdag 17 augustus 2012, 17:39:13


Stelt die lounge in Abu Dhabi voor silver en gold leden eigenlijk iets voor? 

het is minder dan die van business class... maar je kan er iets eten en drinken (gratis) en zoveel je wil... douche nemen (als het niet te druk is)

is altijd beter dan ergens aan een gate te moeten wachten of door duty free te slenteren...

wel een eindje wandelen als je aan komt in de nieuwe terminal... maar dan krijgen de benen terug wat bloed door de spieren  :biggrinn:

ok thx, is idd nog een stuk en soms een serieuse file bij security zolang ik er iets kan roken zonder me een gerookte haring te voelen en een koffie kan drinken ben ik al tevreden.

:biggrinn:

westhoek

Citaat van: xav op vrijdag 17 augustus 2012, 18:22:17
Citaat van: disnoke op vrijdag 17 augustus 2012, 17:39:13


Stelt die lounge in Abu Dhabi voor silver en gold leden eigenlijk iets voor? 

het is minder dan die van business class... maar je kan er iets eten en drinken (gratis) en zoveel je wil... douche nemen (als het niet te druk is)

is altijd beter dan ergens aan een gate te moeten wachten of door duty free te slenteren...

wel een eindje wandelen als je aan komt in de nieuwe terminal... maar dan krijgen de benen terug wat bloed door de spieren  :biggrinn:
Mag je daar binnen met een silver card dan ?

xav

ja... er is een aparte lounge voor silver en gold card houders...

Citaat van: disnoke op vrijdag 17 augustus 2012, 20:38:16


ok thx, is idd nog een stuk en soms een serieuse file bij security zolang ik er iets kan roken zonder me een gerookte haring te voelen en een koffie kan drinken ben ik al tevreden.

:biggrinn:

dat roken moet je toch nog in die rook kamertjes doen, in de lounge hebben ze dat niet voorzien...

Rich

Citaat van: callebaut op vrijdag 17 augustus 2012, 14:57:35
Citaat van: Rich op vrijdag 17 augustus 2012, 14:18:54
Citaat van: callebaut op vrijdag 17 augustus 2012, 13:46:23
Citaat van: Rich op vrijdag 17 augustus 2012, 08:43:50
Citaat van: callebaut op vrijdag 17 augustus 2012, 07:42:30
Citaat van: Rich op donderdag 16 augustus 2012, 23:33:41
Citaat van: kulay op donderdag 16 augustus 2012, 13:53:18
etihad ... goeie maatschappij ... goede uren ... slechts 1 tussenstop ...

ik weet niet of je vanuit thailand zomaar rechtstreeks filipijnen binnenkunt ... misschien moet je wel extra luchthaventaksen betalen ....

15 uur vliegen en een tussenstop van 4 uur. Hallo  :negatief:

D'as 19 uren onderweg Brussel - Manila  ....doen andere luchtvaartmaatschappijen het dan zoveel beter ( sneller ) ..... :ikkeniebegrijp:

Met Cathay Pacific he Ron. Amst naar Hongkong, dikwijls nog geen 12 uur vliegen. Uurtje wachten en nog 1,5 uur naar Manila. Da's amper 15 uur onderweg. Scheelt zowat een halve dag  :jajaja:

D'as minimum 
Ik had het wel over BRUSSEL  - Manila .....onderweg  = 19 uren
via Amsterdam ... is een andere gegeven  ... moet mij dan ook nog naar Amsterdam begeven en dan telt dit ook als onderweg zijnde als ik vertrek vanuit Brussel . dus al bij al .... 19 uren reistijd is niet slecht vanuit brussel naar manila


Antwerpen naar Schiphol is 50 minuten met de TGV Ron

Dus al bij al  minimum 17 uren en 2 tussenstops  Amsterdam en Hong kong  aangezien ik moet vertrekken vanuit Antwerpen volgens jouw stelling ...scheelt toch geen halve dag ...?

Eén tussenstop want Schiphol moet je niet rekenen als je daar vertrekt want dan kan je Brussel ook als tussenstop zien.   En Etihad komt toch rond middernacht aan in Manila? Met Cathay komt je zelfs in Cebu aan rond de middag dus nog een halve dag voor je.  :jajaja:

Maar OK als ik businessclass zou vliegen dan zou ik Etihad misschien nog wel overwegen, in plaats van in economy gebroken aan te komen in de Filippijnen. Zelfs Versie zei dat er nauwelijks beenruimte was en ze haar benen amper kon strekken tijdens haar vlucht met Etihad. 
Rich de Nederbelg.