Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vroegboekactie Joker

Gestart door vvjoris, maandag 10 september 2012, 09:34:27

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Vandaag advertentie in "Metro":

http://www.joker.be/nl/joker-vroegboekactie-met-goedkope-vliegtickets

Manila vanuit BRU vanaf â,¬ 658, ze hebben wel hun 'dossierkost' verhoogd van â,¬ 10 naar â,¬ 12

Ook nog:

"Win 500 EUR vakantiebudget!
Bij aankoop van een vliegticket tijdens de Vroegboekactie maak je elke week kans op een reiswaardebon van 500 EUR."

Even getest, en effectief, de lage prijzen zijn met Etihad, maar met lange tussenstops (6u25 heen, en 9u55 terug) in Abu Dhabi voor BRU-MNL-BRU (de lage prijs is er niet voor alle data!) Alternatieven zijn er met Qatar 'â,¬ 708, en China Southern â,¬ 737.

Etihad vliegt niet naar Cebu, bij Joker krijg je daarvoor â,¬ 857 als laagste prijs met Korean. Mits wat zoekwerk kan dat waarschijnlijk goedkoper, Korean heeft een promo vauit Gatwick (een gedoe natuurlijk als je eerst naar LHR vliegt), Austrian heeft een 'algemene' promotie naar Azië, en met Finnair zijn er ook vrij lage tarieven naar HKG. Moet je wel nog apart van HKG naar CEB met de twee laatste, en een 'frats' is mogelijk (zal ik later eens posten), maar ook HKG - Clark is mogelijk voor 999 pesos (zie elders op dit forum)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

antzan

Ja , Cebu air heeft aanbiedingen , maar vergeet de prijzen van bagage niet !  wij gaan deze vakantie 4x met Cebu Air en ik kon 2 x een aanbieding reserveren .
maar de 4e niet . Gagayan d,oro - Cebu .
2 pers. Euro 90 voor 3 kwartiertjes vliegen . Best wel duur .
Maar de boot  had weer eens het schema veranderd , anders hadden we af Iligan kunnen gaan voor 50 E.
Boten is zo wie zo moeilijk momenteel , door het slechte weer worden tijden gecanseld . Ik probeer al weken te boeken voor
Cebu - Taglibaran  retour , op 19 Sept.
maar het schema nu gaat maar tot 15 Sept.
Dus maar boeken als we 18 Sept. in Cebu aankomen .
Ook met GoHotels is het hommeles .
3 x geld afgeschreven van mijn Visa voor 1 nacht [ zonder dat ik wachtw.
had ingevuld ] en dat tegoed gaat in je credit ,
krijg je niet terug !!!
Daarom heb ik 5 dagen in Puerto Pr. gereserveerd bij GoHotels  en het andere hotel ge-annuleerd .
En Etihad heeft tijden van aankomst in Manila veranderd , dus nu weer
mailen om de Shuttle-tijd verandert te krijgen .
Morgen vertrekken we , maar ik heb nog geen vakantiegevoel .
Antzan
Foodmaster

vvjoris

Citaat van: antzan op maandag 10 september 2012, 14:43:28

Ook met GoHotels is het hommeles .
3 x geld afgeschreven van mijn Visa voor 1 nacht [ zonder dat ik wachtw.
had ingevuld ] en dat tegoed gaat in je credit ,
krijg je niet terug !!!


GoHotels is wel duur, als je drie keer de prijs moet betalen .... misschien beter metr Agoda boeken? Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. In die prijsklasse kan je talloze hotels vinden zelfs zonder dat je er nog vanalles moet bijbetalen (12 % VAT, ontbijt, wifi,....)

NB Clark - Hong Kong voor PHP 999 is met SEAIR, niet met Cebu Pacific (geen kwaad woord over CP trouwens, mijn vlucht CEB HKG was perfect, over Arphill Express post ik later nog iets minder positief)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Gago


Inderdaad Joris. Ik heb vorige week geboekt bij Joker iets van 670 euro dacht ik.

En agoda is prima site om hotel te boeken, al paar keer mee gewerkt, altijd prima in orde  :thumb: .

apollo

Citaat van: vvjoris op maandag 10 september 2012, 09:34:27
Vandaag advertentie in "Metro":

http://www.joker.be/nl/joker-vroegboekactie-met-goedkope-vliegtickets

Manila vanuit BRU vanaf â,¬ 658, ze hebben wel hun 'dossierkost' verhoogd van â,¬ 10 naar â,¬ 12

Ook nog:

"Win 500 EUR vakantiebudget!
Bij aankoop van een vliegticket tijdens de Vroegboekactie maak je elke week kans op een reiswaardebon van 500 EUR."

Even getest, en effectief, de lage prijzen zijn met Etihad, maar met lange tussenstops (6u25 heen, en 9u55 terug) in Abu Dhabi voor BRU-MNL-BRU (de lage prijs is er niet voor alle data!) Alternatieven zijn er met Qatar 'â,¬ 708, en China Southern â,¬ 737.

Etihad vliegt niet naar Cebu, bij Joker krijg je daarvoor â,¬ 857 als laagste prijs met Korean. Mits wat zoekwerk kan dat waarschijnlijk goedkoper, Korean heeft een promo vauit Gatwick (een gedoe natuurlijk als je eerst naar LHR vliegt), Austrian heeft een 'algemene' promotie naar Azië, en met Finnair zijn er ook vrij lage tarieven naar HKG. Moet je wel nog apart van HKG naar CEB met de twee laatste, en een 'frats' is mogelijk (zal ik later eens posten), maar ook HKG - Clark is mogelijk voor 999 pesos (zie elders op dit forum)


vvjoris,

wat bedoel je daar eigenlijk mee? Nare ervaringen?

Ik ga daar volgende keer langs,vandaar mijn vraag.....

Heb jij trouwens ervaring met Finnair


vvjoris

#5
Citaat van: apollo op woensdag 12 september 2012, 01:19:55

vvjoris,

wat bedoel je daar eigenlijk mee? Nare ervaringen?

Ik ga daar volgende keer langs,vandaar mijn vraag.....

Heb jij trouwens ervaring met Finnair



Ik moet mijn scanner nog herinstalleren, dan wil ik enkele documenten inscannen en als foto in de post zetten, vandaar dat ik even wou wachten. Probleem is dat de scanner niet bij mij thuis staat op 't moment ....

Wat is er gebeurd: Ik boekte HKG - CEB - HKG op 20 juni, ik zou dan op 2 sept terug naar HKG vliegen en dan door naar PEK en BRU. Dat is gelukt want ik ben nu terug in  :belgiesmiley:  :applaus: :applaus: :applaus: Het is wel niet dankzij Airphill Express evenwel. Ze hebben nl. mijn vlucht naar HKG gecancelled en mij ge 'reroute' via Clark. Naast veel langer onderweg zou ik ook mijn vliegtuig naar PEK gemist hebben mocht ik het aanvaard hebben. Even gemaild, en het was geen probleem, ik zou een 'full refund' krijgen. Op hun website zag ik ook nog dat ik normaal 2000 pesos 'schadevergoeding' erbovenop zou krijgen. (in Europa krijg je voor een dergelijk geval 350 euro of zo ....)

Wat ik dus gedaan heb is een andere vlucht geboekt (met Cebu pacific; 3999 pesos, prima verlopen trouwens, priority seat (100 pesos) inbegrepen) waardoor ik 9 uur vroeger moest vertrekken en 18 uur wachten op de luchthaven van HKG Mijn vlucht bij Airphill Express had (maar ik moet nog nazien of heen en terugvlucht dezelfde prijs waren) 4362 pesos (inclusief priority seat)gekost en ik zal (binnen 30 tot 60 dagen) 3555 pesos terugkrijgen. Omdat ik vrij dichtbij Mactan airport zat, waar ik de refund ging halen, koste mijn taxi slechts 2 maal 150 pesos. Ik was eerst in hun kantoor in SM Cebu City geweest, maar daar konden ze mijn dossier niet vinden in hun systeem (ik denk dat dat kantoor eigenlijk een gewoon reisbureau is dat enkel Airphill Express verkoopt)

Dit grapje koste me dus 1.100 pesos en een hoop ongemakken. Ik moet hier nog bij vermelden dat de priority seat bij Cebu Pacific rij 1 of aan emergency exit betreft en 100 pesos kost, bij Airphill Ecxpress is het rij 2 (maar aangezien er niemand zat op de heenvlucht mochten de mensen van rij 2 op rij 1 gaan zitten, het waren trouwens allemaal foreigners....) en kost het 200 pesos.

Die 2000 pesos schadevergoeding, daar werd uiteraard niet over gesproken ....

Conclusie: volgende keer vlieg ik terug British Airways BRU-LHR-HKG (omdat nog een keer langs Peking ook geen optie is) en vlieg ik naar Cebu met Cathay Pacific (normaal duur, maar in combinatie met BA goedkoper omdat ze samen in 'one world' zitten, en zo 'verdien' ik ook miles met beide maatschappijen)

Wat Finnair betreft (zitten ook in 'one world'), daarover heb ik gelezen dat ze met nogal 'oude' airbussen vliegen, maar het is altijd wel tamelijk goedkoop. Zal in ieder geval beter zijn dan met Hainan over peking. Met Hainan is niks mis, met Peking wel, vooral met de 'pekingers', wat een dikkenekken, wat een rotluchthaven. Als PCIA één * krijgt, krijgt NAIA er *****, en HKG en SIN krijgen er *****************************************************

NB de ticketprijzen waarover ik spreek zijn bagage inbegrepen (20 kg + 7 kg) maar exclusief terminal fee (550 pesos)
Tip: drink geen San Miguel op Mactan Airport als je net door security check bent daar op de hoek: 200 pesos !!!!!
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Rich

Citaat van: vvjoris op woensdag 12 september 2012, 05:54:08

Tip: drink geen San Miguel op Mactan Airport als je net door security check bent daar op de hoek: 200 pesos !!!!!

Ja idd, en ze proberen je binnen te lokken met " smoking area Sir"   :jajaja:
Rich de Nederbelg.

Baliw-katok

Citaat van: vvjoris op woensdag 12 september 2012, 05:54:08
Met Hainan is niks mis, met Peking wel, vooral met de 'pekingers', wat een dikkenekken, wat een rotluchthaven. Als PCIA één * krijgt, krijgt NAIA er *****, en HKG en SIN krijgen er *****************************************************


Idd, de luchthaven van Peking is poepchique en héél goed georganiseerd, maar de service .... wat een arrogante en onsympathieke mensen !

vvjoris

Citaat van: Baliw-katok op woensdag 12 september 2012, 08:51:54
Citaat van: vvjoris op woensdag 12 september 2012, 05:54:08
Met Hainan is niks mis, met Peking wel, vooral met de 'pekingers', wat een dikkenekken, wat een rotluchthaven. Als PCIA één * krijgt, krijgt NAIA er *****, en HKG en SIN krijgen er *****************************************************


Idd, de luchthaven van Peking is poepchique en héél goed georganiseerd, maar de service .... wat een arrogante en onsympathieke mensen !

Goed georganisserd, dat weet ik zo niet ... op de heenreis, had ik niet 'toevallig' mijn bagage (waarvan men in Brussel zei dat ze 'direct' naar HKG ging) gezien op de band, dan stond ze er nog, verder, niks aangeduid, en eens je weet dat je naar boven moest, stond een menigte de roltrappen te blokkeren, en ik had geen visum, en kon zo de straat oplopen ....

Op de terugreis .... dorst ... automaten werken natuurlijk enkel met Chinees geld, en nergens staat aangeduid in de winkeltjes of ze al dan niet credit cards aannemen. Qua bagage wisten ze in HKG precies dat er in Peking een probleem zou kunnen zijn met het 'doorsturen' van de bagage: er werden twee vuurrode extra labels aangehangen 'PRIORITY TRANSFER'

Heenreis: er zaten aanstekers in mijn 'grote' bagage, de klootzakken vonden het nodig die ook allemaal af te nemen ....
Terugreis: de ruimte voor de security check is zo klein dat het wel moet 'strop' zitten, staat daar een arrogante Chinees te schreeuwen dat de mensen moeten 'aansluiten', maar daar is dus geen plaats voor ....

Bejing: never again
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

robert van dijck

En hoe is de luchthaven van Guangzhou in China, heeft daar iemand weet van?

mvgr

Robert