Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Begrijpen wie begrijpen kan ............

Gestart door stip66, woensdag 16 juni 2010, 20:12:45

Vorige topic - Volgende topic

stip66

OOHHH, wat begrijp ik Phille ook in zijn frustratie. Hij zit namelijk met veel te veel tot nog toe onduidelijkheden, zoals wij allemaal ( deden ).
Men leest hier veel negatieve ervaringen omtrendt " family Reunion ". Moeilijke procedure, leeftijdsverschil, bijdrage aan de familie en hun ( onrechtstreekse invloed ), DVZ, DFA,......
Kortom ik kan er inkomen vanwaar zijn angst. Maar dit topic startte inderdaad omwille dat ze niet zou kunnen ( legaal ) werken en dat de procedure zo stroef was om haar in te schrijven ( Niettegenstaande dat in haar paspoort staat dat ze " binnen de 8 dagen " haar diende aan te melden in het gemeentehuis ). Ik begrijp wel dat er een bepaalde procedure dient te worden gevolgd in een " grootstad " maar ik ging er van uit dat " non-profiteurs met een gegronde reden " toch een zekere voorrang zouden genieten. Iedreeen ligt te roepen dat " vreemdelingen " zich niet aanpassen, en dan heb heb je het perfecte voorbeeld van integratie naast je staan, en dan nog krijg je het deksel op de neus. Daar ik nooit of te nimmer gedacht had dat de medische vaststellingen in  :smiley-philippines: zouden correct zijn, hoopte ik dat de  :smiley-philippines: medici het bij het totaal verkeerde eind hadden. Niets is echter minder waar, mijn vrouw haar nieren zijn in terminale fase. Mijn vooringsteldheid is dus een waarheid. Ik ging ervan uit dat zulks niet mogelijk was op een leeftijd van amper 35 jarige leeftijd. In een grootstad zie je namelijk dagelijks hoe sommigen " profiteren " van ons sociaal systeem. Echt triest, deze profiteurs blijven maar genieten, terwijl ze 200% gaan bijklussen.
Ja, het is waar dat ik verwachtte dat mijn ( gezonde ) vrouw haar steentje zou bijdragen in haar levensonderhoud, daar ik het na een faillisement en de economische crisis niet gemakkelijk heb. Ook ik heb gelezen hoe moeilijk het is om je vrouw hier te krijgen, wat moest ik doen ? Mijn prioroitaire behandeling afwijzen ? Niettegenstaande we het even ( financieel ) moeilijk zullen hebben, ben ik er zeker van dat alles in orde komt op termijn.
Zou jij niet de tranen in de ogen krijgen als je vrouw tegen je zegt dat het haar spijt dat ze zoveel last met zich meebrengt ? Och, prijs je gelukkig met iemand die gezond is, wij zijn de eerste jaren aangewezen op wekelijkse visites in het ziekenhuis. Ik had me mijn 2de leven ook anders voorgesteld, in plaats van zorgeloos gelukkig te zijn, ligt het prioritaire bij het oplopen van geen infectie op haar infuus. Zoals je weet zijn ze allemaal gevoelig aan hun lijntje, wel Virgie ziet er uit alsof ze 5 maanden zwanger is nu, door de ingespoten vloeistof in haar buik, en wat bij de therapie behoort. Mooie start, denk je niet ? Prijs je gelukkig, gezondheid is onbetaalbaar, ik had ergens ook willen kiezen tussen 1 jaar wachten op een " gezonde " asawa en 6 maanden op een " medisch behoevende " echtgenote. Men kiest nu eenmaal niet alles zelf. Toch zie ik haar elke dag liever en liever..... en dat is wederzijds.
Voor de 3de keer, ik hoop dat iedereeen zijn " gezonde " vrouw asap kan te slapen leggen op  :belgiesmiley: bodem.

innka3

Citaat van: Amice op woensdag  7 juli 2010, 23:58:19

Slechts kort geleden heeft de EU commissie beslist dat de inkomensnorm die gesteld wordt in Nederland te hoog is en is derhalve terug gedraaid naar het wettelijke minimum.


ja amice ,dat klopt maar nu wordt de inkomenseis weer per geval bekeken.
en dat is niet tegen een of andere EU norm.
dus nog langere wachttijd

Amice

Langere wachttijd heb ik nog niet meegemaakt sinds de ingang van deze regel.
per geval bekijken kan dan ook slechts of men meer of gelijk aan het wettelijk minimum verdient en of er een jaarcontract is.

Het zou opportunistisch zijn om te denken dat alle andere criteria al niet eerder werden bekeken,en wel bij iedereen.

Tot zover zie ik geen verschil in de beoordelingen van de IND.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

stip66

Ook dit is weer relatief, het inkomen van de applicant.
Ik ga nu weer even filosoferen.

Stel: je wordt verliefd en trouwt met een kansarme, laaggeschoolde Belgische vrouw, die leeft van een leefloon. Geen enkele instantie of ambtenaar die hierover een probleem maakt ( buiten je eigen familie natuurlijk ) en de kans is groot dat ze in het kansarme milieu zal blijven en ( afhankelijk van beider inkomen ) zal blijven genieten van ons " backup " systeem.

Stel: je wordt verliefd en je trouwt met een filippina. Na de (on)nodige lijdensweg en frustraties krijgt ze toestemming om naar Belgie te komen.
Werkzeker is ze voor 95% ( althans in Antwerpen ) en kan ze debuteren in een hotel ( waar de vraag groter is dan het aanbod ). Ondertussen leert ze de Nederlandse taal. Na pakweg 1 jaar kan ze zich verstaanbaar uitdrukken en communiceren in het Nederlands. Nu valt het me op dat er in het commerciele gedeelte van Antwerpen steeds vraag is naar verkoopsters in de boetiekjes.


Wie zou jij kiezen als zaakvoerder ? Een Aziatische met een bruin tintje of een bleekscheet ?

Mijn keuze zou zonder twijfel bepaald zijn.

Maw, de Aziatische zal ( in principe ) eerder mee afdragen aan de sociale kas dan de kansarme, waar geen hond over blaft.


ganda

Citaat van: stip66 op donderdag  8 juli 2010, 15:08:03
Ook dit is weer relatief, het inkomen van de applicant.
Ik ga nu weer even filosoferen.

Stel: je wordt verliefd en trouwt met een kansarme, laaggeschoolde Belgische vrouw, die leeft van een leefloon. Geen enkele instantie of ambtenaar die hierover een probleem maakt ( buiten je eigen familie natuurlijk ) en de kans is groot dat ze in het kansarme milieu zal blijven en ( afhankelijk van beider inkomen ) zal blijven genieten van ons " backup " systeem.[/color]


Even uw filosofie volgen:

Foute redenering: Ze blijft niet in het kansarme mileu genieten van ons " backup" systeem. Ze trouwt immers met mij en ik heb een stabiele job met een degelijk inkomen.


stip66

Citaat van: ganda op donderdag  8 juli 2010, 15:31:49
Citaat van: stip66 op donderdag  8 juli 2010, 15:08:03
Ook dit is weer relatief, het inkomen van de applicant.
Ik ga nu weer even filosoferen.

Stel: je wordt verliefd en trouwt met een kansarme, laaggeschoolde Belgische vrouw, die leeft van een leefloon. Geen enkele instantie of ambtenaar die hierover een probleem maakt ( buiten je eigen familie natuurlijk ) en de kans is groot dat ze in het kansarme milieu zal blijven en ( afhankelijk van beider inkomen ) zal blijven genieten van ons " backup " systeem.[/color]


Even uw filosofie volgen:

Foute redenering: Ze blijft niet in het kansarme mileu genieten van ons " backup" systeem. Ze trouwt immers met mij en ik heb een stabiele job met een degelijk inkomen.


Correct, maar ik veronderstel dat de tijd van de moraalridders al lang passee is, dus zij gaat niet meer afhankelijk zijn van OCMW, maar wel stempelen. Ik denk dat dit op het einde der rekening qua ieders bijdrage aan het " systeem " op hetzelfde neerkomt. Ik zie een  :belgiesmiley: vrouw niet direct weekends werken in de horeca of hotel business....

ladgar

Uw filisoferen is eerder fantaseren , enkele dagen geleden was het nog dat de meeste pinays van het ocmw leven of stempelen.
( ging over de pinays die u kent)

Citaat van: stip66 op donderdag  1 juli 2010, 07:34:03
De meeste pinays die ik hier ken, leven van OCMW of stempelen en gaan dagelijks bijklussen in een Joodse familie.
Dat kost de maatschappij zeker ook weer niks ?

stip66

Citaat van: ladgar op donderdag  8 juli 2010, 15:50:51
Uw filisoferen is eerder fantaseren , enkele dagen geleden was het nog dat de meeste pinays van het ocmw leven of stempelen.
( ging over de pinays die u kent)

Citaat van: stip66 op donderdag  1 juli 2010, 07:34:03
De meeste pinays die ik hier ken, leven van OCMW of stempelen en gaan dagelijks bijklussen in een Joodse familie.
Dat kost de maatschappij zeker ook weer niks ?

HOW, unno secundo......

Ik blijf achter mijn vorige uitspraak staan, echter heb ik het hier over " serieuze " mensen die zich willen aanpassen en integreren.
De meeste pinays die ik ken hebben hun echtgenoot inderdaad gepluimt, en halen het onderste uit de kan.
Zoals reeds eerder aangegeven is het schiften naar de juiste contacten heeeeeeeel belangrijk.

Daar neem ik echter afstand van en ik concentreer me op de mensen die ter goeder trouw hun echtgenote naar hier willen halen.

Phille

CitaatStel: je wordt verliefd en trouwt met een kansarme, laaggeschoolde Belgische vrouw, die leeft van een leefloon. Geen enkele instantie of ambtenaar die hierover een probleem maakt ( buiten je eigen familie natuurlijk ) en de kans is groot dat ze in het kansarme milieu zal blijven en ( afhankelijk van beider inkomen ) zal blijven genieten van ons " backup " systeem.

Stel: je wordt verliefd en je trouwt met een filippina. Na de (on)nodige lijdensweg en frustraties krijgt ze toestemming om naar Belgie te komen.
Werkzeker is ze voor 95% ( althans in Antwerpen ) en kan ze debuteren in een hotel ( waar de vraag groter is dan het aanbod ). Ondertussen leert ze de Nederlandse taal. Na pakweg 1 jaar kan ze zich verstaanbaar uitdrukken en communiceren in het Nederlands. Nu valt het me op dat er in het commerciele gedeelte van Antwerpen steeds vraag is naar verkoopsters in de boetiekjes.

Wie zou jij kiezen als zaakvoerder ? Een Aziatische met een bruin tintje of een bleekscheet ?

Mijn keuze zou zonder twijfel bepaald zijn.

Maw, de Aziatische zal ( in principe ) eerder mee afdragen aan de sociale kas dan de kansarme, waar geen hond over blaft.

Hoe krom een redenering kan zijn!  :jajaja:






Digos


Nu begrijp ik er niks meer van, na 16 pagina's

:ikkeniebegrijp:

LIVE ONCE - LIVE IT