Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Filippijnse via internet

Gestart door Alexander355, donderdag 8 december 2011, 18:55:57

Vorige topic - Volgende topic

westhoek

Citaat van: pepefrombelgium op vrijdag 16 december 2011, 07:39:11

ps ; no money, no honey? :) ook niet meteen de definitie van ware liefde? :)




Those are the facts honey. En je schreef dat je haar nu al geld stuurt, dus ze heeft de ware gevonden. Doe de test, en stop even met geld sturen.... :crazy:

bananacreek

Citaat van: Kano op vrijdag 16 december 2011, 02:20:55
Pepe  :welcome:  Wil je nu van je vrouw (en kinderen) scheiden alleen vanwege jouw waarschijnlijk charmante chatmate in Zamboanga?
Hoe kun je spreken over "ware liefde" als je haar nog nooit in persoon hebt ontmoet. Is het niet alleen verliefdheid, aantrekkingskracht van je chatmate? Weet je heel zeker dat zij te vertrouwen is en niet slechts een een geslepen scammer of golddigger?
Bedenk dat het gras altijd groener is aan de overkant en soms blijkt dat gras slechts kunstgras te zijn. Neem geen overhaaste stappen, dat kan je nog zuur opbreken.

:hoedjeaf:


"WARE LIEFDE" ???.........zelfs na een paar jaar is dat dan nog maar de vraag....sommigen hebben geluk, sommigen hebben pech... :jajaja: :jajaja:

Chatmates kunnen nog veel gevaarlijker zijn als de LIVE ...MATES.. :jajaja: :jajaja:..

VERTROUWEN:............. :denk: :denk: :denk:

ZEER GEVAARLIJK OM IEMAND "BLINDELINGS" (OP KORTE TIJD) TE VERTROUWEN DIE JE NIET JAREN KENT, TENZIJ JE GELUK HEBT............

WAAROM ZEG IK DIT.....?
WACHT EVEN EEN MAAND OF TWEE, EN DAN DOE IK EEN KLEIN BOEKJE OPEN........... :jajaja: :jajaja:

VERDER HEEFT SIR KANO HET GEHEEL BIJ HET GOEDE EIND (althans naar mijn mening) EN IS HIJ RECHT DOOR ZEE BETREFFENDE HET ONDERHAVIGE ONDERWERP.. :hoedjeaf: :hoedjeaf:




Phille

Citaat van: pepefrombelgium op vrijdag 16 december 2011, 08:39:51
@Phille
Natuurlijk. 2, ze zijn 6 en 4.

@Pepe, de overige leden hier hebben het al genoeg geschreven; dus vermelden dat ge beter eerst eens goed nadenkt hoef ik niet meer te doen. Laat me is positief denken en ervan uit gaan dat ze echt je grote liefde is en je dus effectief gaat scheiden en op termijn met je grote liefde een leven gaat uitbouwen in België.

Dan wil ik je er op wijzen dat je een bepaald gegeven over het hoofd ziet; een gegeven waar andere leden misschien meer kunnen over vertellen daar ik niet in deze situatie zit. Waar doel ik op, wel ... als je gaat scheiden dan ga ik ervan uit dat je kiest voor co-ouderschap. Net iets waar menig filipina het nogal moeilijk mee heeft daar ze dit fenomeen niet echt kennen in de filipijnen. Co-ouderschap houdt in dat je een minimaal contact met je ex zal onderhouden, wat een zekere jaloezie zal opwekken; want men begrijpt dit niet, het is toch je ex, waarom moet je daar nu perse contact mee houden. Je zal ook moeten zorgen voor alimentatie voor je kinderen, dit neemt een deel van je budget in beslag en dus is er niets of weinig beschikbaar voor haar familie; dit is ook moeilijk begrijpbaar want het zijn de kinderen van je ex (durft men al wel eens denken). Het zal een zekere bron van ergernis zijn in de beleving van je Filipina van zodra ze in België is. Hou hier zeker rekening mee.

Nogmaals, ik spreek niet over persoonlijke ervaringen, maar over wat ik van anderen hoor. Andere leden kunnen dit of bevestigen of ontkrachten.


bananacreek

#53
Citaat van: westhoek op vrijdag 16 december 2011, 12:21:52
Citaat van: pepefrombelgium op vrijdag 16 december 2011, 07:39:11

ps ; no money, no honey? :) ook niet meteen de definitie van ware liefde? :)




Those are the facts honey. En je schreef dat je haar nu al geld stuurt, dus ze heeft de ware gevonden. Doe de test, en stop even met geld sturen.... :crazy:

Dat deed ik ook in 1978 met een PEN-PAL (via HERMES BERLIN)
Die zat dan in Toledo city, Cebu.
Zou 18 jaar oud zijn en volgens de foto zag ze er schoon uit............ :happy: :happy: :happy: :happy:

Op een gegeven moment verkocht ik ALLES in Nederland (voor een appel en een ei... :crazy: :crazy: :stomstomstom: :stomstomstom: :stomstomstom: :mauer: :mauer: :mauer: ) en gooide de sleutel in de brievenbus van de huisbaas en vertrok via Schiphol per KLM naar Manila (na allereerst een flinke verkeersboete te hebben moeten betalen bij de Marechausse (of zoiets).

In Manila aangekomen een hotel in en gelijk dezelfde avond naar de disco met twee pakjes "half-zware" op zak en wat een genot als je een sigaretje rolt en gelijk staat er een mooie waitress achter je met een aansteker om je sigaret aan te steken.
Dan denk je dat je in de hemel bent..... :happy: :happy: :happy: :happy:
Ik was later misselijk van het teveel roken..... :negatief: :negatief: :jajaja: :jajaja:

Volgende dag naar Cebu city gevlogen en op dezelfde dag een taxi genomen naar Toledo city  @ P300
(dat was een hoop geld @ P6 to the US-dollar)

In Toledo aangekomen en denkende dat het  :smiley-philippines: geld maar weinig waard was de woning opgezocht waar de PEN -PAL zou moeten wonen.......... :happy: :happy: :happy:

Daar eenmaal aangekomen werd aan mij verzocht om plaats te nemen op een bank (bamboo met zijleuningen)... :jajaja: :jajaja:
Naast mij zat een oudere dame zonder boven-tanden in haar mond en twee kleine knulletjes aan de andere kant.... :jajaja:

Toen werd aan mij gevraagd of ik een kopje koffie wilde drinken en ik zei: "Ok, thank you very much"... :thumb: :thumb:............ :happy: :happy: :happy: :happy: :happy:

Na een minuut of tien vroeg ik toch aan één van de twee knaapjes: " My friend, where is Josephine Pinero, my Pen-Pal???"

Het manneke keek me even diep in de ogen en antwoordde op een iewat verlegen manier: " She sits right beside you Joe......"

Ik keek naar rechts en daar zat dezelfde oude tandenloze "dame" die op dat moment haar hand om mijn, toen nog, brede schouders legde.

Een uur daarna "ontsnapte" ik onder een dekzeil (nee geen camouflage) van een dump-truck van de ATLAS Mining (kopermijn bedrijf) en belandde later weer in Cebu city............. :happy: :happy: :happy: :happy:

Wat bleek later...neem ik aan...dat de "charmante dame" een foto had gebruikt van een mooi jong meisje om de domme Klootvis aan de haak te slaan en dat was haar dan ook gelukt......... :jajaja: :jajaja: :floet:

Dus het spreekwoord: "EENS EEN KLOOTZAK ALTIJD EEN KLOOTZAK" IS TOCH JUIST... :jajaja: :jajaja:

boldy

Citaat van: Phille op vrijdag 16 december 2011, 12:38:23


... als je gaat scheiden dan ga ik ervan uit dat je kiest voor co-ouderschap. Net iets waar menig filipina het nogal moeilijk mee heeft daar ze dit fenomeen niet echt kennen in de filipijnen. Co-ouderschap houdt in dat je een minimaal contact met je ex zal onderhouden, wat een zekere jaloezie zal opwekken; want men begrijpt dit niet, het is toch je ex, waarom moet je daar nu perse contact mee houden. Je zal ook moeten zorgen voor alimentatie voor je kinderen, dit neemt een deel van je budget in beslag

ik weet niet hoe dat in belgie werkt maar bij mijn weten is dat als je co ouderschap heb je geen alimentatie moet betalen .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Rich

Citaat van: boldy op vrijdag 16 december 2011, 14:35:12
Citaat van: Phille op vrijdag 16 december 2011, 12:38:23


... als je gaat scheiden dan ga ik ervan uit dat je kiest voor co-ouderschap. Net iets waar menig filipina het nogal moeilijk mee heeft daar ze dit fenomeen niet echt kennen in de filipijnen. Co-ouderschap houdt in dat je een minimaal contact met je ex zal onderhouden, wat een zekere jaloezie zal opwekken; want men begrijpt dit niet, het is toch je ex, waarom moet je daar nu perse contact mee houden. Je zal ook moeten zorgen voor alimentatie voor je kinderen, dit neemt een deel van je budget in beslag

ik weet niet hoe dat in belgie werkt maar bij mijn weten is dat als je co ouderschap heb je geen alimentatie moet betalen .

Over alimentatie wordt bij co-ouderschap alleen afspraken gemaakt als er flinke inkomensverschillen zijn. Partneralimentatie wordt alleen toegekend als, na vaststelling van de hoogte van de te betalen kinderalimentatie, er nog voldoende financiële ruimte over is.
Rich de Nederbelg.

westhoek

Bent u zeker dat Hugo Claus uw moeder nooit heeft bezocht, Bananacreek ?  :lachen:

boldy

Citaat van: Rich op vrijdag 16 december 2011, 14:53:05
Citaat van: boldy op vrijdag 16 december 2011, 14:35:12
Citaat van: Phille op vrijdag 16 december 2011, 12:38:23


... als je gaat scheiden dan ga ik ervan uit dat je kiest voor co-ouderschap. Net iets waar menig filipina het nogal moeilijk mee heeft daar ze dit fenomeen niet echt kennen in de filipijnen. Co-ouderschap houdt in dat je een minimaal contact met je ex zal onderhouden, wat een zekere jaloezie zal opwekken; want men begrijpt dit niet, het is toch je ex, waarom moet je daar nu perse contact mee houden. Je zal ook moeten zorgen voor alimentatie voor je kinderen, dit neemt een deel van je budget in beslag

ik weet niet hoe dat in belgie werkt maar bij mijn weten is dat als je co ouderschap heb je geen alimentatie moet betalen .

Over alimentatie wordt bij co-ouderschap alleen afspraken gemaakt als er flinke inkomensverschillen zijn. Partneralimentatie wordt alleen toegekend als, na vaststelling van de hoogte van de te betalen kinderalimentatie, er nog voldoende financiële ruimte over is.

ok dank voor de uitgebreide en heldere uitleg .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Phille

Citaat van: boldy op vrijdag 16 december 2011, 14:35:12
Citaat van: Phille op vrijdag 16 december 2011, 12:38:23


... als je gaat scheiden dan ga ik ervan uit dat je kiest voor co-ouderschap. Net iets waar menig filipina het nogal moeilijk mee heeft daar ze dit fenomeen niet echt kennen in de filipijnen. Co-ouderschap houdt in dat je een minimaal contact met je ex zal onderhouden, wat een zekere jaloezie zal opwekken; want men begrijpt dit niet, het is toch je ex, waarom moet je daar nu perse contact mee houden. Je zal ook moeten zorgen voor alimentatie voor je kinderen, dit neemt een deel van je budget in beslag

ik weet niet hoe dat in belgie werkt maar bij mijn weten is dat als je co ouderschap heb je geen alimentatie moet betalen .

Zoals ik al zei, ik spreek niet uit ervaring; ik haal alleen maar aan wat ik van anderen gehoord heb. Mijn punt is dat er een cultureel verschil is, in de Filipijnen ontfermt de man zich niet of zeer weinig over het welzijn van zijn kinderen na het uit elkaar gaan; naar wat ik begrepen heb is dat de zorg voor de moeder; die op haar beurt dan weer heel de familie inschakelt wanneer nodig. Het is heel normaal dat men de kinderen dropt bij ouders, zussen, tantes, tot zelfs bij de buren als het niet anders kan; maar bij de man ...  :weetikniet: daar heb ik nog niemand iets over zeggen en dus ga ik ervan uit dat dit niet gebruikelijk is. Ik hoor hier meer dan genoeg dat men op zoek moet gaan naar de man voor zijn handtekening wanneer er een anullement uitgevoerd wordt en wanneer er kinderen in het spel zijn men die ook eerst moet gaan zoeken voor zijn broodnodige handtekening. Dus het is in de Filipijnse cultuur heel normaal dat men niet langer contact heeft met de ex, dat is de norm voor de meeste Filipijnen. Die norm neemt men mee als men de Filipijnen verlaat om zich elders te vestigen. We weten allemaal hoe moeilijk het is voor de Filipina om de westerse manier van leven en denken eigen te maken. Als het over geld en familie gaat is het vaak over eieren lopen en we weten ook allemaal hoe jaloers een Filipina wel kan zijn, of vergis ik mij daar in  :denk:  :weetikniet:.

Ik heb alimentatie aangehaald als voorbeeld, maar dat is op zich niet relevant, men zal in elk geval toch zijn deel van de kosten voor zijn rekening moeten nemen. Kinderen opvoeden kost nu eenmaal veel geld.




Tinulang_Manok

Citaat van: Phille op vrijdag 16 december 2011, 15:54:50
We weten allemaal hoe moeilijk het is voor de Filipina om de westerse manier van leven en denken eigen te maken.
Als het over geld en familie gaat is het vaak over eieren lopen en we weten ook allemaal hoe jaloers een Filipina wel kan zijn, of vergis ik mij daar in  :denk:  :weetikniet:.

Nee, daar vergis je je zeer zeker niet in :jajaja:
De westerse cultuur is alleen maar een sausje over de filippijnse kern, en ik denk dat iedereen hier verhalen kan vertellen over filippijnse jaloezie...
Amare et sapere vix deo conceditur