Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Filippijnse via internet

Gestart door Alexander355, donderdag 8 december 2011, 18:55:57

Vorige topic - Volgende topic

Herbie

#30
CitaatOver mij oordelen mag, veroordelen niet aub;
praktische raad is echter hetgeen ik momenteel naar op zoek ben

Welkom op het forum, als je wat rond kijkt zal je je zelf wel ergens tegen komen. :welcome:

Ok vraag maar je scheiding aan dan. :happy: welkom in de club :jajaja: Wat afwachten en ga haar dan eens bezoeken.

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

ganda

Citaat van: pepefrombelgium op donderdag 15 december 2011, 19:23:02
Mijn verstand zegt wat anders dan mijn hart. Ik kan momenteel niet beslissen welke weg in te slaan.
Nu is mijn vraag vooral praktisch. Is het uberhaupt mogelijk om haar naar België te laten komen? Welke problemen
staan er dan te wachten, op welke periode moet ik rekenen alvorens we definitief samen zouden zijn?

Over mij oordelen mag, veroordelen niet aub;
praktische raad is echter hetgeen ik momenteel naar op zoek ben

De kans dat u haar naar België kunt laten komen is minimaal.

Ik oordeel of veroordeel u niet, doch geef u één goede raad: bezint eer u begint.


westhoek

Citaat van: pepefrombelgium op donderdag 15 december 2011, 19:23:02


Over mij oordelen mag, veroordelen niet aub;
Die grens is natuurlijk flinterdun
praktische raad is echter hetgeen ik momenteel naar op zoek ben
En welke praktische raad wil je nu ? Je stelde maar één vraag, om ze naar hier te halen. En die is, zoals Ganda reeds schreef, onbestaande.
Welke raad had je dan graag gehad ? Wil je scheiden ? Wil je getrouwd blijven, Wil je er op reis ?

ganda

Citaat van: pepefrombelgium op donderdag 15 december 2011, 19:48:42
Ik oordeel of veroordeel u niet, doch geef u één goede raad: bezint eer u begint.

Enkele weken volop mee bezig; laten we zeggen dat mijn verhaal hier op dit forum ventileren daar mee deel van uit maakt.
Waarom precies is die kans minimaal?

Daar kan ik makkelijk op antwoorden.

Zoek de voorwaarden eens op waaraan u en zij dienen te voldoen om een visum te verkrijgen.

U zult zien dat dit geen peanuts zijn, en daarbij komt nog zelfs indien u/zij aan de voorwaarden voldoet men meestal geen visum uitreikt.


Tinulang_Manok

Op welk visum wil je haar dan laten overkomen? Ga je eerst met haar trouwen of niet? Dat maakt nogal verschil.
Ik zou eerst eens daarheen gaan en haar ontmoeten, dan kun je daarna altijd nog zien wat je doet, je loopt volgens mij nu aardig vooruit op de fanfare :denk:
Amare et sapere vix deo conceditur

ganda

Citaat van: pepefrombelgium op donderdag 15 december 2011, 20:16:53
momenteel dacht ik inderdaad aan een scheiding, dan enkele keren naar daar gaan en dan verder kijken...

ik dacht hier op het forum al goed gelezen te hebben, en dacht dat er goede kans was, alhoewel het een lange en moeilijke procedure zou zijn.
er staat zoviel hier, kan iemand mij op weg zetten naar die voorwaarden voor een visum?

waarom is het bij velen hier wel mogelijk en in deze specifieke situatie niet mogelijk?

Gewoon deze link bekijken

http://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Naar_Belgie_komen/Visum_Voor_Belgie/

en deze

https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/Pages/home.aspx


ganda


4. Welke documenten moeten worden overgelegd?

Uw dossier moet een ingevuld en ondertekend aanvraagformulier, een geldig reisdocument en een foto bevatten.

U moet de visumleges betalen en in sommige landen zal het consulaat uw biometrische gegevens afnemen.

Bij gebrek hieraan zal uw aanvraag onontvankelijk verklaard worden en niet onderzocht worden.

Indien u zich echter aan deze instructies gehouden heeft zal een stempel die duidelijk maakt dat uw aanvraag ontvankelijk is aangebracht worden op uw reisdocument (behalve indien dit reisdocument een diplomatiek paspoort, een dienstpaspoort en/of een officieel paspoort is, of een speciaal paspoort). Deze stempel heeft geen juridische gevolgen.

U overlegt eveneens de volgende documenten :

a) het bewijs dat u over een adequate en geldige reisziektekostenverzekering beschikt ;
b) bewijsstukken die het doel van uw reis aantonen
privé-bezoek of toeristisch bezoek,
reis van professionnele aard,
culturele, wetenschappelijke, academische, sportieve of religieuze manifestatie,
medische zorgen,
studies of andere korte opleiding,
transit,
een huwelijk in België afsluiten,
een wettelijke samenwoning in België verklaren
c) documenten die betrekking hebben op de huisvesting of die aantonen dat u over toereikende middelen beschikt om de huisvestingskosten te dekken;
d) documenten die aantonen dat u over toereikende bestaansmiddelen beschikt, zowel voor de duur van het beoogde verblijf als voor de terugkeer naar uw land van herkomst of van verblijf of voor de transit naar een derde land waar uw toelating gegarandeerd is, of dat u in staat bent om deze middelen op legale wijze te bekomen ;
e) inlichtingen die het mogelijk maken om uw wil om het grondgebied van de Schengenstaten vóór het verstrijken van het gevraagd visum te verlaten te beoordelen.
Indien u een visum voor meerdere binnenkomsten aanvraagt, moet u bovendien aantonen dat u frequent en/of regelmatig moet reizen, met name omwille van uw professionele of familiale situatie, en uw integriteit en uw betrouwbaarheid bewijzen, met name door middel van het wettelijk gebruik van vroeger afgegeven visa, uw economische situatie en uw wil om het grondgebied van de Schengenstaten vóór het verstrijken van het gevraagd visum te verlaten.


ganda

Citaat van: pepefrombelgium op donderdag 15 december 2011, 20:54:09
Ik loop zeker vooruit op de feiten. Zeer ver vooruit welfs.
Maar spijtig genoeg moet dat wel om te weten of dat verre idee van een andere toekomst wel degelijk een toekomst kan zijn.

Bedankt voor de links naar die websites, ik lees volop.
Begrijp ik het goed dat met haar trouwen en samen een kind hebben de kansen serieus vergroot?



Sta even stil, u vergaloppeerd zich.

Eerst dient u te scheiden voordat u terug kunt huwen. Momenteel bouwt u  luchtkastelen.


Hansy

De Nederlanders vragen de volgende stukken:

Naast dit ingevulde dokument http://www.minbuza.nl/binaries/content/assets/minbuza/en/import/en/you_and_the_netherlands/staff_of_foreign_missions_and_international_organisations/staff_of_international_organisations/visas/aanvraagformulier-schengenvisum-2011-engels/aanvraagformulier-schengenvisum-2011-engels/hippogallery%3Aasset dient het volgende te worden overlegd.

Necessary documents for a Schengen visa to visit a friend (including boyfriend/girlfriend):

1)   Passport (valid for at least 3 months after your return).
2)   Two passport pictures, 5 x 3 cm (2 inches), white background.
3)   Completed and signed Schengen visa application form.
4)   Medical Travel Health insurance, coverage minimum 30.000 Euro or equivalent amount in Baht.
5)   Declaration of Guarantee ("Formulier Garantstelling/Logiesverstrekking")
6)   This form has to be completed by the Dutch host (persoonlijk geschreven uitnodiging) and his/her signature has to be legalized at the municipality.
   This form is available at Dutch municipalities or on the website.

If the host is paying for all your expenses, he/she needs to show proof of financial means. (3 recent salary statements, recent payment income tax, pension statement etc.).

if you pay all costs yourself: proof that you have at least Euro 34 per day to cover the costs throughout your stay in the Netherlands.
(documents required: e.g. original bank book, employment letter, traveller's cheques or similar documents).

6)   Reservation of flight (not a paid ticket!).
7)   1 copy of all documents mentioned above (passport: pages with passport photograph and personal data and previous visas).
8 )   Visa handling fee of the equivalent to 60 Euro has to be paid in cash at the current exchange rate.


Zoals je ziet, wordt niet gevraagd naar punt e)
Overigens toetsen de NL'ers daar ook op in het persoonlijk gesprek op de ambassade. Het is echter volkomen illegaal.

ganda

Citaat van: pepefrombelgium op donderdag 15 december 2011, 21:41:17
@ganda
Ik klink waarschijnlijk naief en onbezonnen, ik weet het.
Maar ik wil gewoon zo goed mogelijk de opties inschatten.

Scheiden zowiezo eerst.
Maar het maakt wel een verschil te weten dat je daarna alleen komt te staan, een illusie armer,
Of dat je weet, al duurt het 1 jaar, 2 jaar, je uiteindelijk zal kunnen bouwen met die persoon.

Klikt het niet na de 1ste ontmoeting, ok, life goes on, and don't look back..

ok, u kunt scheiden en misschien een jaar of twee jaar later opnieuw huwen, maar hou rekening met het feit dat je veel geluk moet hebben dat uw kersverse echtgenote een jaar na uw huwelijksdatum in België is.

Iemand uit een niet-Shengenland naar hier halen is een lijdensweg.