Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visum aanvraag NED , hoe gaat het in zijn werk ?

Gestart door klootzakken (voorheen Jens), vrijdag 9 november 2012, 20:11:40

Vorige topic - Volgende topic

Ronald-D

#50
Hoi Wesley

Wilde je me met mijn vraag helpen, of wil je het voor jezelf weten? Samen met mijn vriendin ben ik afgelopen 19 september naar het consulaat in Cebu geweest. Omdat ik op vakantie was daar kon ik mooi met haar mee. Het was op een maandag en vrijdag 23 september was het visum goedgekeurd! 4 dagen....wauw!

Wat jij opnoemt zijn in ieder geval de papieren die zij nodig heeft... alleen een verklaring van goed gedrag had ze niet nodig....
Ikzelf heb twee exemplaren van de logiesverstrekking/garantverklaring laten legaliseren.. maar volgens mij is één genoeg en daar maak je gewoon een kopie van... (die kopie neemt mijn vriendin dan mee als ze hierheen komt om aan de douane te tonen mochten ze moeilijk gaan doen)

Wat ze ook nog nodig had was een werkgeversverklaring met daarop uiteraard dat ze in dienst is, maar ook wanneer ze weer wordt terug verwacht op haar werk en wat haar verdiensten zijn.  2 recente pasfoto's, een handgeschreven uitnodigingsbrief van mij.

Wat ikzelf nodig had was natuurlijk ook een geldig paspoort (kopieën ervan... ook de bladzijden van stempels en visa... niet alleen een kopie van je identiteitsgegevens) kopie van laatste 3 loonstroken, kopie van je arbeidscontract.

Ps..ik vergat te antwoorden over de reservering...
Ja... ze moet een reservering van de vlucht hebben.

Documenten die haar terugkeer aannemelijk maken is/zijn juist één van de belangrijkste dingen denk ik... dus ja, is wel het beste lijkt me...

wesleymoget

Bedankt voor je info ronald  :thumb:

ik ben gewoon wat aan het informeren, rond kijken en wat dingen noteren altijd handig om te weten als het een keer voorkomt

nu is onze situatie nog niet helemaal duidelijk ze is 20 en is nu trainee bij lufthansa @ ph nog 2 maandjes en dan is ze daar klaar mee en in maart gaat ze afstuderen en wil ze mischien hier komen gaan werken ze heeft dan een diploma voor travel management, maar ik denk dat ze eerst hier maar eens een bezoekje moet brengen voordat ze echt gaat werken hier.

ik vindt het wel beetje raar dat zij ook werk moet hebben daar en haar contract moet laten zien etc.. of dingen die ze daar heeft om het aantrekkelijk te maken om terug te gaan. wat ik denk dat ze niet heeft.

mischien moet ze dan toch maar gaan werken voor lufthansa in ph daarna een bezoekje brengen hier en dan in ph vragen of ze haar uit kunnen zenden naar hier voor werk, als dat mogelijk is natuurlijk.. maar daarom zeg ik het is nog niet helemaal duidelijk zoek alleen info info en nog meer info zodat ik tegen die tijd genoeg weet

Nogmaals bedankt voor je reactie en kom er nog wel op terug als ik tegen die tijd weer wat van je moet weten   :thankyoufw5: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Ronald-D

Het is niet zo dat ze verplicht is om het te laten zien, maar voor een visum aanvraag willen ze nu eenmaal graag iets zien wat de terugkeer naar de Filipijnen aannemelijk maakt... zijn nogal bang hier voor vestigings gevaar... maar het is niet verplicht... als je geen werk hebt kun je natuurlijk ook geen contract laten zien...
Heb je al eens op de site van het IND zèlf gekeken? Daar kan je dmv de klantenwijzer precies zien welke documenten er gevraagd worden voor een Schengen visum :)

Amice

Het voordeel kan zijn als ze bij Lufthansa werkt, zij voor haar werk al vluchten naar Duitsland kan maken. Zeker als ze als stewardess werkt.

Als ze (pas)20 is zou je ook nog  een AU pair periode van 1 jaar kunnen overwegen.
Voordeel daarvan is dat ze dan 1 jaar de tijd heeft om een referent werknemer te vinden, al dan niet in haar beroep om in  :nederlandsevlag: te kunnen blijven.

Edoch vanuit de  :smiley-philippines: kan ze na haar graduation ook bij  deze referent werknemers soliciteren.

Met haar leeftijd kan ze wel voor een toeristen visum komen maar nog niet voor partner/gezinsvorming daarvoor dient ze 21 jaar oud te zijn.

Succes
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

wesleymoget

inderdaad amice :thumb:

was even vergeten dat ze 21 moest zijn hehe  :floet:

@ronald : oh ok, op www.ind.nl heb ik ook al het 1 en ander gelezen :thumb: