Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visum aanvraag NED , hoe gaat het in zijn werk ?

Gestart door klootzakken (voorheen Jens), vrijdag 9 november 2012, 20:11:40

Vorige topic - Volgende topic

boldy

die garantie verklaring haal je tog gewoon bij je gemeentenhuis op  :ikkeniebegrijp:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Ronald-D

ja, kan ook......gemeentehuis is wat dichterbij ook, maar wilde de IND wel eens van binnen zien, en wist ik ook gelijk waar het lag.....Beide kantoren zijn niet zo ver van mij verwijderd ;)

her


Ronald-D

Citaat van: her op maandag 20 mei 2013, 17:28:53
a 12,50 per formulier ongeveer


Het legaliseren van de handtekeningen bedoel je dan neem ik aan? :-)

her

Nee ik bedoel de kosten bij de ind of op het gemeente huis.
Ik heb geen idee of ze gelegaliseerd dienen te worden bij de ambassade.In mijn geval heeft de ambassade een formulier ingenomen en gebruikt voor haar visa aanvraag.
Ze kreeg er geen bewijs of copy tje van terug

josv

Citaat van: her op maandag 20 mei 2013, 22:56:00

Ik heb geen idee of ze gelegaliseerd dienen te worden bij de ambassade.In mijn geval heeft de ambassade een formulier ingenomen en gebruikt voor haar visa aanvraag.
Ze kreeg er geen bewijs of copy tje van terug

Uiteraard niet. Het is een NL formulier, afgegeven door een NL gemeentehuis ( of IND ). Waarom zou een NL ambassade die dan moeten legaliseren voor eigen gebruik ?
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

#46
Verwarring alom.

De garantstelling is gratis te downloaden op www.ind.nl en zelfs online in te vullen.
Deze ingevulde gedownloade garantstelling dient vervolgens door de gemeente gelegaliseerd te worden als controle of de garantsteller wel degelijk garant kan staan.

Met de invoering van  Digid is het echter niet enkel de gemeente die dit kan legaliseren maar ook de IND aangezien deze door de koppeling van de systemen, ook toegang tot het systeem heeft.

De legalisatie is daarmee eigenlijk een achterhaald vereiste maar wordt verlangt door de ambassade en als inreisdocument bij douane controle.


:atyourservice:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

her

Mijn asawa heeft het niet laten legaliseren. Ik heb het nagevraagd.

Ronald-D

Ik vroeg meer of die 12,50 voor het legaliseren van de handtekening was,  omdat ik het formulier bij de IND gratis heb meegekregen... Mocht het zo zijn dat je er bij de gemeente 12,50 voor dat formulier moet betalen,  dan haal ik hem wel weer gewoon bij de IND ;-)

Dat de handtekening bij de gemeente gelegaliseerd moet worden is me bekend....

De handtekening van degene die je hier naartoe wilt halen is niet nodig... well de handtekening van je vrouw of degene wat je een samenlevings contact hebt. (mochten jullie dus samen iemand uit bijvoorbeeld de Filipijnen willen laten overkomen,  dan moet je partner ook teken voor de garantstelling.

Ik ben in ieder geval blij dat ik hier te horen heb gekregen dat ik twee van die formulieren nodig heb,  dit was me nog niet bekend.

wesleymoget

Ik heb het even doorgespit maar als ik alles op een rijtje zet krijg ik dit ongeveer...

Paspoort : moet 3 maanden na het bezoek nog geldig zijn en niet ouder dan 10 jaar

34eu per dag moet ze hebben OF Bewijs van gerantstelling/logiesverstrekking vindt je op het IND, Formulier invullen, handtekening laten bevestigen op gemeente huis.. kopie maken/tweede formulier vragen? vervolgens opsturen en dan moet zij die laten zien bij haar ambassade..

resiverzekering: moet verzekert zijn tot minimaal 30,000 euro

Reserveringsbewijs van de reis: want ze moet die reserveringen laten zien bij haar op de ambassade als ik het goed heb? dus ze moet vliegtickets reserveren?

Documenten die de terugkeer naar haar eigen land aanemelijk maken, zoals arbeidscontracts etc. <<<moet dit?

Twee pasfoto's

en verklaring van goed gedrag in ph?


Klopt dit allemaal ongeveer? ben ik nog wat vergeten? :weetikniet: :ikkeniebegrijp: