Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visum aanvraag NED , hoe gaat het in zijn werk ?

Gestart door klootzakken (voorheen Jens), vrijdag 9 november 2012, 20:11:40

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: josv op zaterdag 10 november 2012, 11:32:20
Jens, misschien val ik in herhaling maar waarom laat je de dames niet een reisburo inschakelen ? Ze zijn financieel onafhankelijk dus neem ik aan dat ze niet voor een dubbeltje op de rang hoeven te zitten. Hier in de PH zijn er zat reisburo's die voor busladingen vol "rijke" Filipina's een reis door Europa organiseren. Die kunnen ze alles vertellen wat ze nodig hebben en helpen bij de visum-aanvraag.
hallo jos . ja dat kan ik inderdaad doen . wil het fijt niet dat deze mensen die echt geld genoeg hebben graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten hahaha . je kent ze wel he de echte rijken . komt nog eens bij dat mijn zwager voor een paar weken terug is overleden en mijn schoonzus even op andere gedachten wil komen , zo doende wil ze even naar haar zusje in Nederland toe. dat zusje blijkt dan toevallig mijn vrouwtje te zijn hehe . het mens in kwestie durft niet alleen te reizen dus de schoondochters moeten maar mee , tsja die zien zo,n snoepreisje wel zitten natuurlijk . de zoons moeten de zaak runnen dus die kunnen niet weg . zelf ben ik wel 10 keer bij deze mensen op bezoek geweest, en elke keer weer het zelfde , ze drukken mij vol met eten en drinken . ik heb het dan ook nergens zo goed als bij hun . en steevast als ik er weer vertrek zeg ik het zelfde ! wanneer komen jullie nu eens een maal naar Nederland toe? . en nu is dat moment dan aangebroken . dan wil je ook graag eens wat terug doen nietwaar.

ik heb er dan ook geen goed gevoel bij als ik niet wat voor deze mensen kan doen , dit is wel het minste wat ik moet doen.  zodoende.

jens.....
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

josv

Citaat van: jens op zaterdag 10 november 2012, 18:40:53
is wel het minste wat ik moet doen.  zodoende.

jens.....

Prima, doe wat je wil/moet doen. maar hou in je achterhoofd dat je vanuit NL/BE niet ALLES kunt doen !
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

klootzakken (voorheen Jens)

ik heb toch even met de IND gebeld , gelijk zo,n takke wijf aan de lijn . kan niet, niet mogelijk ,je moet minimaal een jaarcontract hebben en zakelijk is het helemaal niet mogelijk . ik heb haar vriendelijk bedankt voor haar uitleg en het gesprek gestopt . 5 min gewacht en opnieuw gebeld met de IND met de veronderstelling dat er meer mensen werken dan dat takke wijf alleen . ja hoor een zeer vriendelijke man aan de telefoon , ik heb hem de gehele situatie uit gelegt en kreeg het volgende andwoord . dit is geen enkel probleem hoor , je moet het volgende doen . even terug naar je gemeente en de papieren laten veranderen, ik sta Niet gerand . dan moet je fam in de filippijnen aantonen dat ze per persoon 34 euro per dag te besteden hebben en dit maal het aantal dagen dat ze in NED zijn . verder moeten ze kunnen aan tonen dat ze gegarandeerd weer terug gaan naar de filippijnen .

het zal mij dan benieuwen . in iedergeval heb ik goede hoop.

jens.....
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Ronald-D

Ik wil ook graag even wat weten....

Zelf wil ik mijn vriendin hierheen halen voor 3 weken, met de kerstperiode...
Nu heb ik al het één en ander gelezen over afwijzingen, maar ook genoeg dat het wél gelukt is.
Ã"ók weet ik (ongeveer) wat er voor nodig is, maar mijn vraag is eigenlijk....wanneer kan ik het beste beginnen met het regelen van de documenten en de aanvraag, als ik haar hier in december naartoe wil krijgen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Guadalupe

Het consulaat in Cebu geeft  binnen 21 dagen antwoord of ze wel of geen visum krijgt mits alle papieren in orde zijn.
Dus als je begin oktober begint met het indienen van papieren,garantverklaring en copie paspoort, bij het gemeentehuis in je woonplaats is het vroeg genoeg.
Wie lacht niet wie de mens beziet.

Herbie

Ronald is daar in september, dan zou ik het toch doen wanneer je daar ook bent. Dat is mijn mening toch.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Ronald-D

Inderdaad Herbie, dat ik daar zélf niet aan gedacht heb.....maar zat ook in m'n hoofd, dat áls er een eventuele afwijzing volgt, ik nog de tijd had om bezwaar aan te tekenen....

Die machtigingsverklaring......daar moet ook de handtekening opkomen van mijn vriendin als ik het goed heb? In ieder geval in geval van garantstelling......en daarna moet ik het ook hier de gemeente of ambassade laten zien? Hier in Den Haag bedoel ik dan?

Guadalupe

De garantverklaring bevat alleen je eigen handtekening.Bij het loket van je gemeente kan je zo`n document aanvragen.

Een eigen geschreven verklaring wordt tegenwoordig niet meer in behandeling genomen,zegt men.
Wie lacht niet wie de mens beziet.