Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visum aanvraag NED , hoe gaat het in zijn werk ?

Gestart door klootzakken (voorheen Jens), vrijdag 9 november 2012, 20:11:40

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: her op zaterdag 18 mei 2013, 11:51:20
En Ronald als ik je nog een tip mag geven: doe er toch maar een handgeschreven uitnodigingsbrief bij. De ambassade leest deze.
Mail deze naar jouw vriendin en laat haar deze brief ondertekenen.
Doe dit nadat je deze zelf hebt ondertekend en hebt ingescand. En vergeet niet om 2 uitnodigings garantie brieven te regelen. 1 voor de ambassade en een voor jouw vriendin. Deze heeft ze echt nodig op het vliegveld.laat haar overal copieen van maken. Ik had maar een uitnodigingskaart garantie brief en op het vliegveld werd mijn toenmalige verloofde gecontroleerd. Ze had overal copieen van behalve van de uitnodigings garantie. Deze had ik ambassade immers achtergehouden voor hun eigen administratie. De marechaussee baalde dat ze hierop niet gecontroleerd hadden in manilla waarop mijn vriendin rustig uitlegde dat ze de uitnodigings garantie aan de ambassade had gegeven en het haar niet was verteld dat ze het op het vliegveld ook nog eens moest aantonen. Voor deze ene keer zouden ze het door de vingers zien omdat de rest wel in orde was. Maar ik moest een nieuwe garant verklaring onder tekenen en ze zouden direct met manilla contact opnemen dat mensen zonder garant verklaring nooit meer mogen vliegen naar Nederland. Ze klonken echt hard. En eerlijk gezegd begreep ik hier niks van omdat het visum in haar paspoort in principe bewijst dat ze gemachtigd is om naar Europa te gaan.
Dienst klopperij,  :denk:  :ikkeniebegrijp:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronald-D

Ontzettend bedankt voor deze tips! Ik kom er late op terug... Ik ben nu aan het werk en type toch liever achter mijn pc dan op mijn mobiele

kamperman

Citaat van: her op zaterdag 18 mei 2013, 11:51:20
En Ronald als ik je nog een tip mag geven: doe er toch maar een handgeschreven uitnodigingsbrief bij. De ambassade leest deze.
Mail deze naar jouw vriendin en laat haar deze brief ondertekenen.
Doe dit nadat je deze zelf hebt ondertekend en hebt ingescand. En vergeet niet om 2 uitnodigings garantie brieven te regelen. 1 voor de ambassade en een voor jouw vriendin. Deze heeft ze echt nodig op het vliegveld.laat haar overal copieen van maken. Ik had maar een uitnodigingskaart garantie brief en op het vliegveld werd mijn toenmalige verloofde gecontroleerd. Ze had overal copieen van behalve van de uitnodigings garantie. Deze had ik ambassade immers achtergehouden voor hun eigen administratie. De marechaussee baalde dat ze hierop niet gecontroleerd hadden in manilla waarop mijn vriendin rustig uitlegde dat ze de uitnodigings garantie aan de ambassade had gegeven en het haar niet was verteld dat ze het op het vliegveld ook nog eens moest aantonen. Voor deze ene keer zouden ze het door de vingers zien omdat de rest wel in orde was. Maar ik moest een nieuwe garant verklaring onder tekenen en ze zouden direct met manilla contact opnemen dat mensen zonder garant verklaring nooit meer mogen vliegen naar Nederland. Ze klonken echt hard. En eerlijk gezegd begreep ik hier niks van omdat het visum in haar paspoort in principe bewijst dat ze gemachtigd is om naar Europa te gaan.
[/color]

mijn toenmalige vriendin momenteel mijn vrouw is meerdere malen naar nedrland gereisd,  als ook menige vriendin van kennissen van mij,
en die hebben daar nog nooit last mee gehad, het visum in het paspoort is genoeg bewijs dat ze toestemming heeft van de ambassade.

Amice

De laatste controle is toch echt bij de douane in nederland en die kunnen alsnog toegang weigeren ook al heeft iemand een schengen visum.

Weigeringsgronden kunnen o.a. zijn dat de inreizende niet over contanten beschikt, gegevens over de referent ontbreken of deze is niet op de airport te vinden, verddenking van human trafficking enz. enz.

Het is dus idd zaak volledige gegevens bij te hebben en de inreizende van voldoende geld te voorzien.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Guadalupe

De laatste tijd zijn controles aangescherpt bij de nederlands douane,en niet onterecht.

Op Schiphol dient de visumplichthouder,leuk woord voor galgje,copies van garantverklaring te kunnen overleggen plus de laatste 3 loonstrookjes van de garantsteller.Neem voor de zekerheid je bankpas mee als je iemand afhaald met een visum zodat je bij de douane kan laten zien wat je inkomsten zijn.
Ze hebben daar ook internet.

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald,of zoiets.
Wie lacht niet wie de mens beziet.

Ronald-D

Citaat van: her op zaterdag 18 mei 2013, 11:51:20
En Ronald als ik je nog een tip mag geven: doe er toch maar een handgeschreven uitnodigingsbrief bij. De ambassade leest deze.
Mail deze naar jouw vriendin en laat haar deze brief ondertekenen.
Doe dit nadat je deze zelf hebt ondertekend en hebt ingescand. En vergeet niet om 2 uitnodigings garantie brieven te regelen. 1 voor de ambassade en een voor jouw vriendin. Deze heeft ze echt nodig op het vliegveld.laat haar overal copieen van maken. Ik had maar een uitnodigingskaart garantie brief en op het vliegveld werd mijn toenmalige verloofde gecontroleerd. Ze had overal copieen van behalve van de uitnodigings garantie. Deze had ik ambassade immers achtergehouden voor hun eigen administratie. De marechaussee baalde dat ze hierop niet gecontroleerd hadden in manilla waarop mijn vriendin rustig uitlegde dat ze de uitnodigings garantie aan de ambassade had gegeven en het haar niet was verteld dat ze het op het vliegveld ook nog eens moest aantonen. Voor deze ene keer zouden ze het door de vingers zien omdat de rest wel in orde was. Maar ik moest een nieuwe garant verklaring onder tekenen en ze zouden direct met manilla contact opnemen dat mensen zonder garant verklaring nooit meer mogen vliegen naar Nederland. Ze klonken echt hard. En eerlijk gezegd begreep ik hier niks van omdat het visum in haar paspoort in principe bewijst dat ze gemachtigd is om naar Europa te gaan.

Nogmaals ontzettend bedankt voor deze tips. Om zelf ook een handgeschreven uitnodigingsbrief te schrijfen....dat had het consulaat in Cebu mijn vriendin inderdaad al laten weten, en heeft me daar dan ook om gevraagd. Aan kopiën had ik zelf nog niet gedacht, maar dit vind ik echt een gouden tip. Over het feit dat de marechaussee alsnog toegang kan wijgeren klopt inderdaad....met het visum kan m'n vriendin dan wel het recht hebben om naar Nederland af te reizen, maar de marechaussee kan alsnog de toegang weigeren.

Met de uitnodigings garantie brieven neem ik aan dat je bedoelt het officiële formulier logiesverstrekking/bewijs van garantstelling? Dus heb dan ook van allebei deze formulieren een legalisatie nodig van mijn handtekening? Het moet een officiëel formulier zijn? Of mag het ook een kopie wezen?

Ik lees van iemand anders hier dat ze ook moet zorgen dat ze genoeg contanten bij haar heeft (in geval ze een douane controle krijgt) Maar is dit dan ook nodig als ik garant voor haar sta??

Ondertussen is mijn vraag die ik hier eerder stelde over handtekening van partner die nodig is op het formulier logiesverstrekking/bewijs van garantstelling al beantwoord...dit geldt inderdaad voor als je met iemand getrouwd bent, of een samenlevingscontract hebt, en iemand hiernaartoe wilt halen....dan is ook de handtekening van die partner nodig.

Heb eigenlijk nog een vraagje.....

veelal lees en hoor je dat je 3 maanden van tevoren een visum aan kan vragen.
Nu las ik gisteren op een site (ben helaas de link kwijt, en in m'n geschiedenis kan ik het ook niet terugvinden) dat een visum al veel eerder aangevraagd kan worden....maar dat die 3 maanden meer betrekking heeft op het feit dan een ambassade pas 3 maanden voor de reis aanvangt een visum mag verstrekken....weet iemand hier iets meer over?

Dit vraag ik eigenlijk, omdat mijn vriendin 20 december hier naartoe wilt vliegen, en 4 januari weer terug. Ze is echter aan deze datum gebonden in verband met haar werk. Deze periode hebben ze vaste vakantie van het kantoor, maar ze kan helaas niet schuiven met dagen...om bijvoorbeeld iets eerder te komen, of later weg te gaan.

Als we pas 3 maanden van tevoren een visum aan kunnen vragen, en dan ook nog waarschijnlijk nog zo'n twee a drie weken moeten wachten op uitsluitsel....ben ik bang dat er voor die periode geen ticket meer te krijgen is.....ja, óf een hele dure a la business class......

We zitten nu écht te twijfelen.....moeten we de gok nemen en 'gewoon' het ticket nu al kopen met de kans dat er geen visum verstrekt wordt (zij betaalt de ticket overigens zelf) óf maar hopen dat er dan nog een ticket is, tegen de tijd dat we uitsluitsel hebben en het visum wordt goedgekeurd.....Ik vind dit écht een héél moeilijke kwestie....en we willen allebei zó graag dat ze met de feestdagen hier is....

Guadalupe

Ik lees van iemand anders hier dat ze ook moet zorgen dat ze genoeg contanten bij haar heeft (in geval ze een douane controle krijgt) Maar is dit dan ook nodig als ik garant voor haar sta??

De garant verklaring die ze meeneemt vervangt de noodzaak om cash geld opzak te hebben.Cash is zo`n 33 euro per verblijfsdag igv geen garantsteller.
Vandaar,neem 3 loonstroken mee voor de zekerheid en je bankpas als je ze ophaald.Toeristen doorlaten is niet meer zoals 20 jaar geleden.

Als je een PTA ticket reserveerd in Ayala mall,op 4de verdieping zitten reisburos,dan doe je alleen een aanbetaling.Het complete bedrag betaal je als het visum ok is.Het is hun dagelijkse werk in dit soort gevallen.

Dus je zou in juli een ticket kunnen reserveren en starten met de visum aanvraag die maar 3 weken duurt.Vertel bij de dame op het consulaat dat je een ticket hebt gereserveerd en of het visum na uitgifte geldig is tot de vlucht.Ook op het consulaat is het dagelijks werk voor haar.Ze is heel realistisch en meewerkend.Mits ze normaal wordt toegesproken,anders veranderd ze in een bitch.

succes
Wie lacht niet wie de mens beziet.

Ronald-D

Citaat van: Guadalupe op zondag 19 mei 2013, 03:00:01
Ik lees van iemand anders hier dat ze ook moet zorgen dat ze genoeg contanten bij haar heeft (in geval ze een douane controle krijgt) Maar is dit dan ook nodig als ik garant voor haar sta??

De garant verklaring die ze meeneemt vervangt de noodzaak om cash geld opzak te hebben.Cash is zo`n 33 euro per verblijfsdag igv geen garantsteller.
Vandaar,neem 3 loonstroken mee voor de zekerheid en je bankpas als je ze ophaald.Toeristen doorlaten is niet meer zoals 20 jaar geleden.

Als je een PTA ticket reserveerd in Ayala mall,op 4de verdieping zitten reisburos,dan doe je alleen een aanbetaling.Het complete bedrag betaal je als het visum ok is.Het is hun dagelijkse werk in dit soort gevallen.

Dus je zou in juli een ticket kunnen reserveren en starten met de visum aanvraag die maar 3 weken duurt.Vertel bij de dame op het consulaat dat je een ticket hebt gereserveerd en of het visum na uitgifte geldig is tot de vlucht.Ook op het consulaat is het dagelijks werk voor haar.Ze is heel realistisch en meewerkend.Mits ze normaal wordt toegesproken,anders veranderd ze in een bitch.

succes

Top! Dank je wel voor de info!

her

Je dient bij de gemeente 2 garant verklaringen te kopen er bij de ambassade 1 in te leveren. En de andere neemt ze gewoon mee zodat ze hiermee op de beide luchthavens kan aantonen dat jij garant voor haar kan staan. De reden dat dit niet altijd gecontroleerd is is dat de douane zowel in manilla als in Nederland slechts steekproeven kan doen vanwege tijd gebrek.

Ronald-D

Citaat van: her op maandag 20 mei 2013, 12:08:30
Je dient bij de gemeente 2 garant verklaringen te kopen er bij de ambassade 1 in te leveren. En de andere neemt ze gewoon mee zodat ze hiermee op de beide luchthavens kan aantonen dat jij garant voor haar kan staan. De reden dat dit niet altijd gecontroleerd is is dat de douane zowel in manilla als in Nederland slechts steekproeven kan doen vanwege tijd gebrek.

Zeer duidelijk.
Ik ga van de week weer een keer bij de IND langs om zo'n garantverklaring op te halen (mijn printer is helaas overleden) en dan volgende maand laat ik dan op beide formulieren mijn handtekening legaliseren....dank je wel  :thumb: