Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visum aanvraag NED , hoe gaat het in zijn werk ?

Gestart door klootzakken (voorheen Jens), vrijdag 9 november 2012, 20:11:40

Vorige topic - Volgende topic

Ronald-D

Citaat van: Guadalupe op dinsdag 23 april 2013, 08:57:47
De garantverklaring bevat alleen je eigen handtekening.Bij het loket van je gemeente kan je zo`n document aanvragen.

Een eigen geschreven verklaring wordt tegenwoordig niet meer in behandeling genomen,zegt men.

Op de site van de gemeente Den Haag staat inderdaad waar ik het formulier kan verkrijgen en/of downloaden.
Het gaat me meer om het volgende zinnetje wat op het formulier staat:

"Let op! In geval sprake is van een garantstelling dient ook de handtekening
van uw partner bij de gemeente te worden gelegaliseerd
."

Moet haar handtekening ook hier in Den Haag worden gelegaliseerd dan? Of bedoelen ze dat haar handtekening in haar gemeente op Cebu moet worden gelegaliseerd.

Uiteraard heb ik nog voldoende tijd, en kan het bij mijn gemeente navragen, maar wellicht dat iemand hier op het forum het antwoord op weet.

Gisteren even btw de IND opgebeld met twee vragen....kreeg een vrouwspersoon aan de lijn die van vriendelijkheid geloof ik nog nooit gehoord heeft, en bij mijn eerste vraag die ik had kreeg ik al de indruk bij haar stem van: "wéér zo'n zeikerd aan de telefoon met die vragen"  :negatief:

wiking

Mijn vriendin had vandaag het interview in Manilla. Wordt haar 2e toeristen visum in Nederland. Haar werd verteld en ze kreeg een bonnetje dat ze haar paspoort de 29 april ( 1 week later ) weer op kan halen. DIt is wel snel. Vorige keer duurde het ook maar 2 weken maar nu 1 week. Ook ik heb geen jaarcontract maar sta wel garant voor haar. Ik heb er een email bij gedaan van het uitzendbureau hoe tevreden ze met mij als werknemer zijn. En een uitleg dat ik gewoon aan de bak kan blijven zolang het goed blijft. Vorige keer geen problemen hoop nu ook niet.

Amice

Citaat van: Ronald-D op dinsdag 23 april 2013, 15:57:00
Citaat van: Guadalupe op dinsdag 23 april 2013, 08:57:47
De garantverklaring bevat alleen je eigen handtekening.Bij het loket van je gemeente kan je zo`n document aanvragen.

Een eigen geschreven verklaring wordt tegenwoordig niet meer in behandeling genomen,zegt men.

Op de site van de gemeente Den Haag staat inderdaad waar ik het formulier kan verkrijgen en/of downloaden.
Het gaat me meer om het volgende zinnetje wat op het formulier staat:

"Let op! In geval sprake is van een garantstelling dient ook de handtekening
van uw partner bij de gemeente te worden gelegaliseerd
."

Moet haar handtekening ook hier in Den Haag worden gelegaliseerd dan? Of bedoelen ze dat haar handtekening in haar gemeente op Cebu moet worden gelegaliseerd.

Uiteraard heb ik nog voldoende tijd, en kan het bij mijn gemeente navragen, maar wellicht dat iemand hier op het forum het antwoord op weet.

Gisteren even btw de IND opgebeld met twee vragen....kreeg een vrouwspersoon aan de lijn die van vriendelijkheid geloof ik nog nooit gehoord heeft, en bij mijn eerste vraag die ik had kreeg ik al de indruk bij haar stem van: "wéér zo'n zeikerd aan de telefoon met die vragen"  :negatief:

Dat is denk ik het verkeerde formulier en bedoeld voor toeristen visum.

Op de IND.nl site kun je het formulier voor gezins/partner hereniging downloaden daar zit een bijlage in voor de garantstelling, die kun je invullen en bij de gemeente aanbieden voor legalisatie.

:hoedjeaf:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronald-D

Nee,  het is inderdaad het goede formulier... Ik wil haar eerst hierheen halen op een toeristenvisum ;-)

josv

Citaat van: Ronald-D op dinsdag 23 april 2013, 20:23:49
Nee,  het is inderdaad het goede formulier... Ik wil haar eerst hierheen halen op een toeristenvisum ;-)


Ronald, met "partner" bedoelen ze niet 'n vakantie-vriendinnetje maar een officiele partner. Die heb je neem ik aan niet dus is die handtekening niet nodig.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Ronald-D

#25
Citaat van: josv op woensdag 24 april 2013, 06:38:33
Citaat van: Ronald-D op dinsdag 23 april 2013, 20:23:49
Nee,  het is inderdaad het goede formulier... Ik wil haar eerst hierheen halen op een toeristenvisum ;-)


Ronald, met "partner" bedoelen ze niet 'n vakantie-vriendinnetje maar een officiele partner. Die heb je neem ik aan niet dus is die handtekening niet nodig.

Ah, ok! Dank je wel :-) alhoewel ik haar niet wil neerzetten als mijn vakantie vriendinnetje ;-)
Heb haar niet tijdens een vakantie ontmoet,  maar speciaal voor haar daarnaartoe gekomen... Maar ik begrijp wat je bedoelt :-)

Guadalupe

Succes ermee.

Bij vragen niet schromen te informeren,wel of niet vakantie-vriendinnetje :)
Wie lacht niet wie de mens beziet.

josv

Citaat van: Ronald-D op woensdag 24 april 2013, 09:09:36
alhoewel ik haar niet wil neerzetten als mijn vakantie vriendinnetje ;-)

:biggrinn: Ik ook niet. Was alleen maar om verschil duidelijk te maken met een "wettelijke" partner.

Tip : zorg dat je vriendin van haar werkgever een duidelijk schrijven krijgt dat ze daar al zo-en= zolang werkt, dat ze op vakantie MAG en wordt verondersteld dat ze dan-en-dan weer op haar werk verschijnt. Dit  schrijven is een van de belangrijkste papiertjes die je nodig hebt. Geen terugkeergarantie = geen visum !!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Ronald-D

Citaat van: josv op woensdag 24 april 2013, 10:18:49
Citaat van: Ronald-D op woensdag 24 april 2013, 09:09:36
alhoewel ik haar niet wil neerzetten als mijn vakantie vriendinnetje ;-)

:biggrinn: Ik ook niet. Was alleen maar om verschil duidelijk te maken met een "wettelijke" partner.

Tip : zorg dat je vriendin van haar werkgever een duidelijk schrijven krijgt dat ze daar al zo-en= zolang werkt, dat ze op vakantie MAG en wordt verondersteld dat ze dan-en-dan weer op haar werk verschijnt. Dit  schrijven is een van de belangrijkste papiertjes die je nodig hebt. Geen terugkeergarantie = geen visum !!

Top! Wist wel dat ze een werkgeversverklaring nodig heeft, maar zal dit aan haar meegeven dat dit er absoluut in moet komen te staan!

her

En Ronald als ik je nog een tip mag geven: doe er toch maar een handgeschreven uitnodigingsbrief bij. De ambassade leest deze.
Mail deze naar jouw vriendin en laat haar deze brief ondertekenen.
Doe dit nadat je deze zelf hebt ondertekend en hebt ingescand. En vergeet niet om 2 uitnodigings garantie brieven te regelen. 1 voor de ambassade en een voor jouw vriendin. Deze heeft ze echt nodig op het vliegveld.laat haar overal copieen van maken. Ik had maar een uitnodigingskaart garantie brief en op het vliegveld werd mijn toenmalige verloofde gecontroleerd. Ze had overal copieen van behalve van de uitnodigings garantie. Deze had ik ambassade immers achtergehouden voor hun eigen administratie. De marechaussee baalde dat ze hierop niet gecontroleerd hadden in manilla waarop mijn vriendin rustig uitlegde dat ze de uitnodigings garantie aan de ambassade had gegeven en het haar niet was verteld dat ze het op het vliegveld ook nog eens moest aantonen. Voor deze ene keer zouden ze het door de vingers zien omdat de rest wel in orde was. Maar ik moest een nieuwe garant verklaring onder tekenen en ze zouden direct met manilla contact opnemen dat mensen zonder garant verklaring nooit meer mogen vliegen naar Nederland. Ze klonken echt hard. En eerlijk gezegd begreep ik hier niks van omdat het visum in haar paspoort in principe bewijst dat ze gemachtigd is om naar Europa te gaan.