Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wie heeft er ervaring met Bohol?

Gestart door Phille, woensdag 2 december 2009, 17:24:23

Vorige topic - Volgende topic

Gago

@ Phille

heb al 2 maal Bohol bezocht.
beide keren in Alona Tropical Beach Resort. het hotel ligt aan het begin van het strand, waardoor het er rustig vertoeven is. Links ligt er een grote klif of rots. hoe verder je het strand opgaat hoe drukker. de 2e keer hadden we een hotel genomen verder op het strand, maar dat was veel drukker gelegen en minder gezellig (lees:romantisch), dan maar vlug verhuisd naar Alona Tropical.
het is leuk om er langs het strand te wandelen 's avonds, en toen ik er was stonden er op het stuk strand voor Alona Beach strandstoelen waar je lekker kon tesamen liggen je asawa en luisteren naar de golvende zee.

Prachtige tijd daar.
Alona Tropical Beach is sterk aan te raden.
hoop alleen dat er niet te veel zeewier op het strand ligt.

Gago

@ phille

hier nog enkele sfeerbeelden


zicht vanuit het restaurant




raakte maar niet uitgekeken, wat een view  :biggrinn:






bikke negra ok, maar trop is teveel  :ikkeniebegrijp:

veel plezier alvast Phille

greetz gago

Phille

@ Gago

Ziet er geweldig uit!

Ben effe op hun website gaan kijken, welk type kamer heb jij toen gereserveerd en hoeveel heb je moeten betalen?

Thanks for the info!

Gago


@ Phille

heb absolut geen idee meer van de prijs. de kamer was redelijk basic hoor, we hadden zelfs geen airco.
maar we hebben 's nachts altijd heel lang in die strandstoelen blijven liggen, en slapen zelfs.

het was een supertijd.

ik herinner me ook dat er van die hutjes op het strand stonden.
kamer was voor ons echt van ondergeschikt belang, maar ze waren wel heel proper hoor. niks op aan te merken.

nils

Citaat van: Phille op donderdag  3 december 2009, 00:49:55
@Nils

Bedankt voor je suggestie.

Ik ben der maar 4 dagen, maar zou toch wel het liefst aan een strand zijn, ik hou wel erg veel van zon+strand en een dagje of twee iets gaan bezoeken, ik ga is op zoek naar meer info omtrent Bohol Beach Club ... is den eerste keer dat ik met mijn vriendin buiten Makati kan zijn ... dus wil ik een leuke omgeving, zij houdt ook erg veel van zon+strand.
Ben jij al zelf in Bohol Beach Club geweest?

groetjes
Phille 

Ja, was daar alleen een middagje, maar het resort ziet er goed uit. Alleen de prijs is relatief hoog, maar je zit ook direct aan het strand.
Ik weet dat er ook wat goedkope tentjes op hetzelfde strand zit, maar ik weet de namen daar niet van.
Laat maar horen als je er geweest bent.

Bulldozer

Citaat van: Phille op donderdag  3 december 2009, 00:49:55
Bohol Beach Club ... is den eerste keer dat ik met mijn vriendin buiten Makati kan zijn ... dus wil ik een leuke omgeving, zij houdt ook erg veel van zon+strand.
Ben jij al zelf in Bohol Beach Club geweest?

Ik ben ooit eens op Bohol Beach Club geweest. Het resort is van uitstekende kwaliteit en is goed verzorgd, vond het alleen niet zo lekker in zee zwemmen daar met al die waterplanten.

nils

Een aanrader in Bohol is trouwens een rivercruise op de Loboc river.
Ga dan niet zoals iedere Hollander naar de goedkoopste en het meest rustige, omdat je dan volgens Filippijns tijdschema vertrek. Namelijk bij genoeg passagiers.

De chocolate hills vond ik niet veel aan, maar wel leuk voor een foto om het thuisfront te imponeren.  :biggrinn:
Het strand zelf op panglao island vond ik zeer de moeite waard. Zoiets als Boracay, maar dan rustiger.

Robert

Ik wil ook graag naar Bohol, wat is aan te raden direct naar Tagbiliran vliegen vanaf Manila of via Cebu en dan verder met de boot.

Tank

Als je in Cebu moet zijn eerst naar Cebu, als je niet in Cebu hoeft te zijn rechtstreeks naar Tagbilaran. (waarom zou je dan een omweg maken via Cebu ?)

Rich

ls ik in Manila zou zijn  dan zou ik rechtstreeks gaan, of je zou het kunnen combineren met een dagje Cebu.

Ik was in Cebu dus ben met de boot gegaan, is ong 1,5 uur dacht ik.



Rich de Nederbelg.