Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wie heeft er ervaring met Bohol?

Gestart door Phille, woensdag 2 december 2009, 17:24:23

Vorige topic - Volgende topic

ladgar

Citaat van: Phille op donderdag 10 december 2009, 23:37:07

Ben daar van 27/12 tem 31/12, heb het Bohol Beach Resort geboekt. Den 31ste eerst met de boot naar Cebu; dan een vlucht naar Cagayan de Oro ... "meet the parents"  :

Er is ook een rechtstreekse bootverbinding van Bohol (Jagna)  naar Cagayan de Oro. De trip duurt ongeveer 4 u , ik weet niet of er wel dagelijks boten zijn. Als uw verloofde van CDO is , is het heel uitzonderlijk dat zij  in Manilla studeert daar er in CDO massa's  colleges en universiteiten zijn , de befaamste de Xavier University van de jezuïten.

Mawibata





Citaat van: opinie op vrijdag 11 december 2009, 15:25:56


Was dat niet vroeger Asian Spirit? Die had toch geen al te beste naam?





Daarom dat ze de naam veranderd hebben, logisch toch     :jajaja:



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Robert

#32
Citaat van: Mawibata op zaterdag 12 december 2009, 12:14:25

Citaat van: opinie op vrijdag 11 december 2009, 15:25:56

Was dat niet vroeger Asian Spirit? Die had toch geen al te beste naam?


Daarom dat ze de naam veranderd hebben, logisch toch     :jajaja:


nieuwe toestellen hebben ze ook. echt niet meer te vergelijken met asian spirit.

ladgar

Asian Spirit is overgenomen door AMY holdings , die ook de softdriks Zest verkopen , daar is ZestAir naar genoemd . Zij hebben veel nieuwe vliegtuigen en grootse plannen , ze vliegen ook op Hong Kong en Korea , wij hebben er reeds meegevlogen , alles stipt en ok , geen bijbetaling voor klein overgewicht zoals bij cebu pacific , en ook gratis een snack en Zest Softdrink.

Phille

Citaat van: ladgar op zaterdag 12 december 2009, 11:54:27
Citaat van: Phille op donderdag 10 december 2009, 23:37:07

Ben daar van 27/12 tem 31/12, heb het Bohol Beach Resort geboekt. Den 31ste eerst met de boot naar Cebu; dan een vlucht naar Cagayan de Oro ... "meet the parents"  :

Er is ook een rechtstreekse bootverbinding van Bohol (Jagna)  naar Cagayan de Oro. De trip duurt ongeveer 4 u , ik weet niet of er wel dagelijks boten zijn. Als uw verloofde van CDO is , is het heel uitzonderlijk dat zij  in Manilla studeert daar er in CDO massa's  colleges en universiteiten zijn , de befaamste de Xavier University van de jezuïten.

@Ladgar

Zal ik is vragen morgen waarom ze voor Manila gekozen heeft, ze woont in de buurt van CDO. Ik vermoed dat de reden te zoeken is in het feit dat haar twee oudere zussen daar wonen.



Phille

Hallo iedereen  :daag:,

Hier dan een kort verslag over mijn verblijf in het Bohol Beach Club Resort.

Dit resort ziet er veel belovend uit, maar tis niet al goud is wat blinkt zegt men wel eens en deze uitspraak is heel erg van toepassing op dit resort.

Ik had een Beachfront room geboekt, ik had geen andere keuze eigenlijk en de prijs is toch nogal aan de hoge kant ... 90 euro per nacht, ZONDER ontbijt.

Het strand ziet er zeer mooi uit, met een heel brede strook met palmbomen tussen de kamer en het strand, heel mooi moet ik zeggen. Tot hier dan het positieve  :lachen:

De kamer is naar mijn gevoel nog niet eens drie sterren waard ... ik ben nadien naar CDO geweest en zat daar in een hotel van 1.200 pesos die er hetzelfd uitzag ... dus dit was zeer zeker een grote tegenvaller. De kamer zou best wel eens een opfrisbeurt kunnen gebruiken.

Het strand op zich is echt wel mooi, maar de zee ... oohhh my gosh nog nooit gezien ... er is daar heel veel zeegras welk het qwasi onmogelijk maakt om te zwemmen, en zonnen opt strand zonder regelmatig ne frisse duik te kunnen nemen is het nu ook niet he ... tijdens het hoogtij valt het op het eerste zicht wel mee, maar tijdens laagtij ... dan komt al dat zeegras bloot te liggen (de zee trekt daar heel ver terug), wanneer ik terug in belgie ben zal ik wat foto's posten hier.

Alle overig accomodaties was ook van bedenkelijk niveau, voor alle duidelijkheid, ik beoordeel het hotel in funktie van zijn prijs, als ik 90 euro moet betalen per nacht dan liggen mijn eisen een pak hoger.

Het ontbijtbuffet was slecht te noemen, het eten was meestal koud. De koffie niet te drinken (brewed koffie), expresso toestel was stuk. Het is zo afgelegen dat men verplicht is om daar te eten, het is al snel een half uurtje naar de stad (Tagbilaran) en men profiteert er natuurlijk van, dus de taxi vraagt 600 euro (enkele rit) ... het is daar allemaal heel duur ... bij wijze van spreken 5 sterren prijzen voor 3 sterren service (als het al drie sterren service is).

Mijn conclusie, dit resort laat ik voor de rest van mijn leven links liggen uiteraard. Was zeer zeker geen positieve ervaring.

Binnenkort de foto's.

Groetjes
P

xav


ganda

Citaat van: xav op donderdag  7 januari 2010, 12:15:29
Citaat van: Phille op donderdag  7 januari 2010, 12:09:59


dus de taxi vraagt 600 euro (enkele rit)



:lachen: dat is ook geen lachertje

Uiteraard bedoeld Phille 600 pesos,de â,¬ is een vergissinkje.


Rich

het eten was meestal koud.


Dat is normaal in de Filippijnen. Kon er me vroeger ook aan ergeren hoor, ..............maar dat koude eten ? Ook cultuur.

:daag:
Rich de Nederbelg.

xav

Citaat van: ganda op donderdag  7 januari 2010, 12:34:14
Citaat van: xav op donderdag  7 januari 2010, 12:15:29
Citaat van: Phille op donderdag  7 januari 2010, 12:09:59


dus de taxi vraagt 600 euro (enkele rit)



:lachen: dat is ook geen lachertje

Uiteraard bedoeld Phille 600 pesos,de â,¬ is een vergissinkje.



die had ik ook al binnen hoor Ganda   :hoedjeaf: