Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wie heeft er ervaring met Bohol?

Gestart door Phille, woensdag 2 december 2009, 17:24:23

Vorige topic - Volgende topic

Phille

 :welcome:
Hallo iedereen,

Ik zou graag naar Bohol willen gaan tussen 27 en 31 december 2009, welke resorts zijn aan te raden? Wie heeft ervaring met Bohol, alle suggesties zijn welkom!

Dank bij voorbaat
:biggrinn:

Rich

Hoi Phille,

Ben in juli in Bohol geweest voor twee dagen.

Chocolate hills, de kleinste primaat ter wereld de tarsier, de oudste kerken, prachtige stranden op Panglao Island, waaronder bikini beach, Alona beach, snorkelen, dolfijnen kijken, boottocht op de Loboc river enz, en niet te vergeten de vriendelijke mensen.

Prachtig eiland en heel veel mogelijkheden

De naam van het resort waar wij waren heb ik nu niet bij de hand maar zal het later posten.








Rich de Nederbelg.

joselito

ik ben er ook geweest twee jaar geleden. Wij verbleven in Nuts Huts. Enkel aan te raden als je genoeg hebt met de basics. Wij hadden er een heerlijke week.
Hier kan je er meer over lezen

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g294259-d616778-Reviews-Nuts_Huts_Resort-Bohol_Visayas.html

infas

Ik verbleef reeds 2 maal in dit hotel:
http://www.boholtropics.com/

Direct aan de pier van tagbilaran dus als je van de boot stapt ben je er bijna.
Er staat trouwens steeds een hotelbusje te wachten.
Ze hebben trouwens een heel lekker restaurant daar met zeezicht.
Ook aan te raden is een hotel te nemen op Panglao maar daar heb ik nog geen persoonlijke ervaring mee.

nils

Citaat van: Phille op woensdag  2 december 2009, 17:24:23
:welcome:
Hallo iedereen,

Ik zou graag naar Bohol willen gaan tussen 27 en 31 december 2009, welke resorts zijn aan te raden? Wie heeft ervaring met Bohol, alle suggesties zijn welkom!

Dank bij voorbaat
:biggrinn:


Als je naar het reisbureau gaat vragen ze altijd eerst wat voor vakantie je wil: bijv zon+strand, actief of rustig. (maar nooit Engeland=regen  :hoedjeaf:)
I.i.g. ik hou van rustig pensionnetje. Dus ik verbleef in vest pension house. Dit is een rustig pensionnetje in het noorden van Tagbilaran.
Betaalbaar, schoon, grote kamers, goedkoop en vriendelijk. Kortom wat een Hollander gaat ziet. 90% van de tijd overdag was ik aan het touren, dus was een resort weggegooid geld.

Wil je echter zon, zee, strand dan is bohol beach club of een goedkoper nipa hut bij de buren op Panglao eiland een goede optie.
De Bohol tropics heeft alleen een zwembad en geen strand en iets goedkoper, dus is alleen handig als je toch het binnenland in gaat en je 's avonds een baantje wilt trekken.

Voor andere opties kan je het beste kijken op http://www.bohol.ph/article75.html.
Als je er de tijd voor hebt is een resort in Anda goedkoop en rustig, maar wel 2 uur van tagbilaran.


Phille

@Nils

Bedankt voor je suggestie.

Ik ben der maar 4 dagen, maar zou toch wel het liefst aan een strand zijn, ik hou wel erg veel van zon+strand en een dagje of twee iets gaan bezoeken, ik ga is op zoek naar meer info omtrent Bohol Beach Club ... is den eerste keer dat ik met mijn vriendin buiten Makati kan zijn ... dus wil ik een leuke omgeving, zij houdt ook erg veel van zon+strand.
Ben jij al zelf in Bohol Beach Club geweest?

groetjes
Phille 

xav

Citaat van: Phille op donderdag  3 december 2009, 00:49:55
zij houdt ook erg veel van zon+strand.


het zal eerder van het zand zijn dan van de zon denk ik Phille  :lachen:

want de meeste vrouwen zijn als de dood om te donker te worden  :happy2:

en OW als je er een grapje overmaakt  :floet: :benweg: :lachen:

Phille

@Xav

Ja dat weet ik, ze doen er alles aan om er zo wit als mogelijk uit te zien, is zo een beetje de belangrijkste boodschap in alle commercials, best wel grappig want het nu precies hun kleurtje en type huid dat ik zo mooi vind. Och, het heeft geen zin om er mee te lachen, vele witneuzen willen bruin zien, is hetzelfde he, wat we niet hebben willen we.

Het goeie nieuws is ... toen ik je berichtje aan het lezen was, was ik eveneens met mijn vriendin aan het chatten en zij zegt geen probleem te hebben om donkerder te worden, dat gaat ook weer weg zegt ze ... dus, tzal zand EN zon worden; met het dragen van een bikini heeft ze ook geen probleem, wat voor velen ook een probleem is, alhoewel dat sterk aan het veranderen is.

Het hangt een beetje af waar ze wonen he, als ze nog nooit buiten hun provincie zijn geweest ligt dat een beetje moeilijker heb ik zo den indruk.




opinie

Citaat van: xav op donderdag  3 december 2009, 08:55:09
want de meeste vrouwen zijn als de dood om te donker te worden  :happy2:

De mensen zouden denken dat ze zo arm zijn dat ze op het land moeten werken. Of erger nog dat ze native bloed in de aderen hebben.

Nochtans is het nuttig om 10 minuten per dag in de zon te lopen i.v.m. de aanmaak van lichaamseigen vitame D. De dames in de tijd van Lodewijk de zoveelste slikten arsenicum dat bloedarmoede veroorzaakte. Zo verkwamen ze de roodverkleuring van hun wangen.  :jajaja: Als er weer eentje een appelflauwte kreeg, wist men nooit of het was door het strakke corset, teveel arsenicum of gewoon dood gezien ze toch al lijkwit waren.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Phille

En dat bruin kleurtje die ze hebben vind ik zo mooi ...  :lachen: