Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Bedankt kabinet Rutte !

Gestart door gosternokke, donderdag 29 november 2012, 09:59:59

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Citaat van: gosternokke op donderdag 29 november 2012, 17:08:51
Feit dat iemand belasting betaald in box 3 is tot dusverre altijd buiten beschouwing gelaten.  Maar Rutte en consorten gaan daar dus verandering in brengen   :negatief:
In ieder geval Samsom, die wil de ouderen die hun geld niet hebben uitgegeven extra belasten.
Op zich wel een interessante discussie, als je het niet opbrast mag je het dus inleveren.
Daarom heb ik maar 4 vakanties geboekt dit jaar, dat ga ik maar niet afwachten. Ik heb net mijn successiebelasting betaald.

Overigens nog nooit ene euro toeslag ontvangen, dit om de discussie niet te laten ontaarden.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

gosternokke

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op donderdag  7 februari 2013, 20:39:24
Citaat van: gosternokke op donderdag 29 november 2012, 17:08:51
Feit dat iemand belasting betaald in box 3 is tot dusverre altijd buiten beschouwing gelaten.  Maar Rutte en consorten gaan daar dus verandering in brengen   :negatief:
In ieder geval Samsom, die wil de ouderen die hun geld niet hebben uitgegeven extra belasten.
Op zich wel een interessante discussie, als je het niet opbrast mag je het dus inleveren.
Daarom heb ik maar 4 vakanties geboekt dit jaar, dat ga ik maar niet afwachten. Ik heb net mijn successiebelasting betaald.

Overigens nog nooit ene euro toeslag ontvangen, dit om de discussie niet te laten ontaarden.



  Ook gehandicapten zijn de klos ,ik zag op tv een jonge knul die was verongelukt, een een forse schadevergoeding en smartegeld had ontvangen. ( bedrag loopt  in de tonnen )   De knul die in een verpleeghuis zit mag nou zijn smartegeld gebruiken  om de kosten van de instelling war hij zit te bekostigen, want de staat zegd U bent vermogend geworden.

Successie belasting = de reinste diefstal.     Want van dat geld is in het verleden al reeds inkomstenbelasting en in het verleden vermogensbelasting betaald.

  dat je nog nooit een cent toeslag heb ontvangen is mooi, want dat betekend dat jullie beider salaris zodanig hoog is dat je daar niet voor in aanmerking komt.

Ronny55

 Tja , langs de ene kant "Hebzucht" langs de andere kant "Jalouzie"....Mooi topic  terwijl in de  :smiley-philippines: de mensen moeten strijden voor 3 maaltijden per dag....Schaam U  :ikkeniebegrijp:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

O.B.Bommel

Citaat van: Ronny55 op vrijdag  8 februari 2013, 08:36:42
Tja , langs de ene kant "Hebzucht" langs de andere kant "Jalouzie"....Mooi topic  terwijl in de  :smiley-philippines: de mensen moeten strijden voor 3 maaltijden per dag....Schaam U  :ikkeniebegrijp:
Voordat ik mij vanuit de leunstoel opmaak voor een reactie is het wellicht handig eerst te weten wie de geadresseerde van de opmerking is. Een heer van stand (als hij dit object is) zal u graag wijzer maken indien u in het duister tast en ik met mijn zieleroerselen een bijdrage kan geven aan uw begrip.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Pjottr

Ik kan mij wel vinden in de gevoelens van Gosternokke
Het gaat niet zo zeer om dat vak huis voor wat dat waard is in geld. Het gaat hier om een principe , dat ons ieder ten deel valt. Zonder omwegen wordt er van jouw bezit afgeroomd. Er wordt niets gevraagd  maar het gebeurd gewoon. Vergeet nu even het geld en de waarde van bezit. De kwestie ligt veel dieper hier. Wij zijn onze vrijheid kwijt en daar hoor ik niemand over.
Wel hoor ik gejammer over geld en wat iemand wel niet of wel vind. Ik vind dat helemaal niet opportuun eerlijk gezegd. Wat mij verbaasd is dat ik niemand hoor over het ontnemen van je vrijheid, je zeggenschap en je zelfstandigheid. Deze drie zullen in de toekomst alleennog maar verder getralied worden. Persoonlijk tast dit mij in mijn menszijn aan en dat vind ik onacceptabel.
Mensen hebben dat niet eens in de gaten zo slinks sluipt het binnen. Den Haag is een grote financiele bloedzuiger geworden.
Nu gaat het nog om ons geld maar straks gaat het om het persoonlijk leven. Straks wordt er voor jou beslist wat je wel en niet mag en moet.
In mijn optiek is nederland en Europa een grote gevangenis aan het worden.
Overdrijf ik nu??? Die vraag werd ook gesteld voordat Hitler Nederland binnen wandelde. Men lachte wat en probeerde zichzelf moed in te spreken door vol te blijven houden dat "dat" niet zou gebeuren. Dit heet kop in het zand of struisvogel politiek. Zolang we het niet zien is het er niet. Maar het is er wel degelijk.
Misschien toch geen slechte keus geweest naar hier te verhuizen destijds,.
En wat de gezondheid van Gisternokke betreft nog dit. Ik wil dat zeker niet bagatelliseren. Ik vind dat niet niks en hoop voor jou, dat er medisch een oplossing voor is.
Gezondheid is de grootste vrijheid die een mens kan bezitten en dat gun ik iedereen
GR
P
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

huisman45

We kunnen een welles nietes spelletje hier gaan beginnen,ik wil dat niet zo maar alla.
Als het gaat om bezuinigingen etc etc dan is iedereen de klos en of je wel of geen bezit hebt maakt niet uit dan.
Anderen hebben nooit geen toeslagen gehad etc ik heb heel mijn leven ook niets gehad heb bakken met geld betaald aan de staat,
klagen nee hoor vond ik gewoon want zag dat er goede dingen van werden gedaan,voor andere.
Nu zit hij niet goed in zijn vel ,is jammer gn hem normaal leven.
maar komt dan niet klagen want hij heeft al een uitkering en toeslagen en nog bezittingen dus een RIJK persoon alleen jammer niet in gezondheid,kan best begrijpen dat andere dan denken ja mijn hoela.
Maar neem mijn commentaar met een korreltje zout want ik woon hier in de PH en niet in onze (sociale voorzieningen)welvaartstaat
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Deep Throat

Namens alter ego Heer Bommel zat ik eerst op een reactie te wachten van Ronny55. Begripsverwarring blijkbaar want ik wist niet waar hij naar toe wilde met de opmerking. Die staat dus nog.

De post van Pjottr is in zoverre raak dat ik die eerst van commentaar wil voorzien, het ijzer smeden als het heet is zogezegd. De spijker op zijn kop om het ijzer te benadrukken.
Het gaat hier niet over geld, het gaat om vrijheid.
Dat ik nogal wat aan de staat moet storten door een bovenmodaal inkomen (ga ik niet tentoonspreiden maar mijn inkomen is overal op internet te traceren en is geen grootverdiener schaal 11 BBRA) is geen probleem. Ik hou me voornamelijk bezig met wat het netto is ter voorkoming van bloeddrukproblemen. En ook geen discussie over de hoogte of legitimiteit graag. Ben met 16 jaar begonnen bij Appie Heijn in de winkel en heb er nu dan 41 jaar inlevering van vrije tijd opzitten zonder dat het "reguliere" eind in zicht is.

Nou ben ik een simpel mens ingegeven door de arbeiders- en verantwoordelijkheidsmentaliteit van mijn ouders en grootouders en mijn jeugd was ook niet rijk. Evenals mijn ouders financieel braaf oppassend, niet verder springen dan de polsstok lang is noem maar op. Dan houd je wel eens wat over en bij mijn ouders was dat zo nog toe zij stierven. Ook geen tonnen maar een huis. Na daarover heel wat erfbelasting afgetikt te hebben ben ik blijkbaar vogelvrij.

Het gaat dus niet over de beslissing over het belasten van mijn inkomen maar ook over het bemoeien hoe ik het moet besteden. Want doe ik dat besteden niet dan pakt men het van je af. Stasi-methoden noem ik dat. Kijk als mijn vrouw al haar inkomen na aftrek van belasting naar haar familie stuurt (dus WIE) is dat HAAR keuze en Samsom wil dat ik het in zijn kas stort om de algemene zieligheid op te lossen. Ik wil het graag in standhouden om er eens de pannen op te gooien als ik daar zin in heb en anders doet de familie er later maar wat mee.

Dan toch nog maar even terug naar Ronny (ik weet niet of Bommel het onderwerp was maar ook als het naar Gosternokke was was hij wat kort door de bocht dus hebben we dat maar gehad): Ik ben niet jaloers, niet hebzuchtig en ik hoef mij nergens voor te schamen. Als Ronny meent dat ik mij verantwoordelijk moet stellen voor de armoede van ALLE Filipino's die het arm hebben dan moet hij zelf ook maar in een nipa-hut in de rimboe gaan zitten en de rest afstorten naar de door hem beklaagde bevolkingsgroep. En dan is er nog niks opgelost, daar zijn er nogal wat van en ik laat me geen schuldgevoel aanpraten omtrent mijn geboorteplaats.

Ronny55

Citaat van: Deep Throat op vrijdag  8 februari 2013, 13:35:44

Dan toch nog maar even terug naar Ronny (ik weet niet of Bommel het onderwerp was maar ook als het naar Gosternokke was was hij wat kort door de bocht dus hebben we dat maar gehad): Ik ben niet jaloers, niet hebzuchtig en ik hoef mij nergens voor te schamen. Als Ronny meent dat ik mij verantwoordelijk moet stellen voor de armoede van ALLE Filipino's die het arm hebben dan moet hij zelf ook maar in een nipa-hut in de rimboe gaan zitten en de rest afstorten naar de door hem beklaagde bevolkingsgroep. En dan is er nog niks opgelost, daar zijn er nogal wat van en ik laat me geen schuldgevoel aanpraten omtrent mijn geboorteplaats.

:confused2: Het is niet mijn bedoeling geweest wie dan ook aan te vallen ,ik doelde gewoon op het topic. :jajaja:  Niemand van ons hoeft zich verantwoordelijk te voelen voor de armoede in de  :smiley-philippines: . Het is gewoon belachelijk elkaars rekening te willen maken. Daarmee bedoel ik niemand in bijzonder
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

O.B.Bommel

Citaat van: Ronny55 op vrijdag  8 februari 2013, 14:11:38
Citaat van: Deep Throat op vrijdag  8 februari 2013, 13:35:44

Dan toch nog maar even terug naar Ronny (ik weet niet of Bommel het onderwerp was maar ook als het naar Gosternokke was was hij wat kort door de bocht dus hebben we dat maar gehad): Ik ben niet jaloers, niet hebzuchtig en ik hoef mij nergens voor te schamen. Als Ronny meent dat ik mij verantwoordelijk moet stellen voor de armoede van ALLE Filipino's die het arm hebben dan moet hij zelf ook maar in een nipa-hut in de rimboe gaan zitten en de rest afstorten naar de door hem beklaagde bevolkingsgroep. En dan is er nog niks opgelost, daar zijn er nogal wat van en ik laat me geen schuldgevoel aanpraten omtrent mijn geboorteplaats.

:confused2: Het is niet mijn bedoeling geweest wie dan ook aan te vallen ,ik doelde gewoon op het topic. :jajaja:  Niemand van ons hoeft zich verantwoordelijk te voelen voor de armoede in de  :smiley-philippines: . Het is gewoon belachelijk elkaars rekening te willen maken. Daarmee bedoel ik niemand in bijzonder
Ok, klaar en zand erover. Communicatiestoornis dus. Maar je haalde zelf de armoede in PH erbij.
Wat hier weer wel uit te leren valt is dat de toekomst erg kort is. Zo heb je alles emigratietechnisch voor elkaar komen ze met ander gedoe. Moet of wil je terug. Terugkeerscenario's?

Ik wist niet dat toeslagen gebonden werden aan box 3 per 1-1-2013. Of het reeel is doe ik geen uitspraak over, het is een moeilijke discussie. Niet elke toeslag heeft dezelfde geschiedenis.
Kindertoeslag was de voormalige kinderbijslag, is nooit inkomensafhankelijk geweest of zeer beperkt.
Zorgtoeslag was nooit nodig, je had een verzekering, Ziekenfonds of Particulier. Particulier moest het zelf maar uitzoeken, ziekenfonds was inkomensafhankelijk, maar percentagegewijs. Door het extreem ophogen van de kosten door de regeringen zelf is een toeslag ingebouwd maar dat zijn pleisters bij een amputatie.
Huurtoeslag was huursubsidie, ik zie het als een soort hypotheekrenteaftrek voor sociale huurders.

Voor allemaal zou je kunnen zeggen dat dit niks met box 3 te maken heeft, echter het zijn wel subsidies maar hypotheekrente zit in Box 1. Ook eigenlijk een soort subsidie.
Ik zie het in de koppeling. Iemand met hypotheekrenteaftrek gekoppeld aan box 3 is raar, bij huursubsidie is dat minder logisch, die heeft dan blijkbaar geld genoeg om een woning te kopen. Het is een visie.

Kinderbijslag heb ik wel een mening over maar die is gevoelsmatig. Dus maar geen commentaar.
Vast staat dat Gosternokke nu met onverwachte kostentoename zit en daar kan ik me wat bij voorstellen. En je zit al snel belast in box 3. Maar omdat ik niet weet hoeveel dat hier is is elke kwalificatie voorbarig.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

gosternokke

@ Bommel,

  Geachte heer van Stand,


   Ik weet niet of U kinderen heeft, maar kindertoeslag = NIET wat vroeger de kinderbijslag was.      Kinderbijslag bestaat nog steeds, en krijg ik ook nog steeds en is volkomen inkomens en vermogen onafhankelijk.   De Sociale verzekringsbank voerd dit uit.  Ter info ik krijg ongeveer 500 euro per kwartaal voor 2 kids.


  De kindertoeslag die me is afgepikt werd door de belastingdienst betaald, en werd maandelijks betaald.