Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Bedankt kabinet Rutte !

Gestart door gosternokke, donderdag 29 november 2012, 09:59:59

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

  Ik loop hier nog steeds rond met een kapotte hartklep, en de heren medici zijn het nog niet eens wat te doen   :weetikniet:

  Dus ik heb  momenteel een schamele ziektewet inkomen.  Krijgt  ik zojuist een brief van  Belastingdienst ,afdeling toeslagen.

  Ik krijg maandelijk  kinder en zorgtoeslag een bedrag van 250 euro totaal.   Dank zij die toeslag kan je dus net overleven.


  Wat schijf de belasting  : U krijgt per 1 jan 2013 geen toeslag meer.        Gaat mijn inkomen dan stukken omhoog , omdat de toeslag niet meer word gegeven ?, nee.

  Reden is  U betaald inkomstenbelasting in box 3 .  En dat klopt we hebben nog een   vakantie huisje aan de kust,  en dus  kom ik niet onder die box 3 uit.



   Dus zonder ook maar te kijken hoeveel het maandelijkse inkomen is word de toeslag stop gezet   :negatief:

   Rutte gaat er gewoon vanuit  je ben belastingplichtig in box 3 dus ben je kapitalist,  wat een hufterkabinet

Bulldozer

Vind ik wel terecht eigenlijk.

Natuurlijk gun ik niemand een kapotte hartklep en mag diegene best een ziektewet inkomen hebben. Niets op tegen. Maar moet dat dan zoveel zijn dat hij ook een tweede huis aan de kust moet hebben. Als je net kan overleven van die toeslagen dan heb je wel andere dingen aan je hoofd dan een tweede huisje aan de kust dus ik denk persoonlijk dat het voor jou wel mee valt met net overleven. Hoeveel grond heb je ook alweer in de Filippijnen? Volgens mij heb je in de Filippijnen ook een huis dus dan komt het totaal al op 3 huizen.

Ik vind het wel goed dat de profiteurs aangepakt worden. En mocht je echt niet rondkomen dan kan je dat huisje aan de kust toch verkopen? Ik vind dat echt een luxe ipv overleven.

josv

Citaat van: Bulldozer op donderdag 29 november 2012, 12:11:23
Hoeveel grond heb je ook alweer in de Filippijnen? Volgens mij heb je in de Filippijnen ook een huis dus dan komt het totaal al op 3 huizen.

Terecht of onterecht, dit was wel het eerste wat bij mij opkwam.....
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

huisman45

Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Quezonboy

Goed dus je heb land, 3 huizen en toch krijg je 250 euro toeslag!!  :ikkeniebegrijp: Ik krijg slechts bijstand en maar 87 euro aan huur en zorgtoeslag :weetikniet:, ik bezit slechts een tweedehands auto, geen huizen of land. Wat zijn je andere inkomsten dan naast de toeslag, zeker als je maar liefst 3 huizen, kinderen en een vrouw  :floet:, zeker dat laatste kunt permiterren?! :stomstomstom: En je toeslaggen maar liefst 250 euro zijn!?

yepyep

Het komt er op neer dat hij bezit moet opgeven om dezelfde levensstijl voort te zetten. En als je bezit moet inleveren is dat natuurlijk nooit leuk. Ook niet als het een tweede huis is, of een tweede hands auto of je vrouw.

Alhoewel...   :denk:

:crazy:

gosternokke

Citaat van: Bulldozer op donderdag 29 november 2012, 12:11:23
Vind ik wel terecht eigenlijk.

Natuurlijk gun ik niemand een kapotte hartklep en mag diegene best een ziektewet inkomen hebben. Niets op tegen. Maar moet dat dan zoveel zijn dat hij ook een tweede huis aan de kust moet hebben. Als je net kan overleven van die toeslagen dan heb je wel andere dingen aan je hoofd dan een tweede huisje aan de kust dus ik denk persoonlijk dat het voor jou wel mee valt met net overleven. Hoeveel grond heb je ook alweer in de Filippijnen? Volgens mij heb je in de Filippijnen ook een huis dus dan komt het totaal al op 3 huizen.

Ik vind het wel goed dat de profiteurs aangepakt worden. En mocht je echt niet rondkomen dan kan je dat huisje aan de kust toch verkopen? Ik vind dat echt een luxe ipv overleven.


 Een inkomen van ziekte wet is niet veel , ik heb net geen 1000 euro in de maand plus dan 250 toeslag  ,zit ik nog net onder het bestaansminimum dat in    :nederlandsevlag:  geld voor gezinnen.   Je dacht toch niet dat  ik van een  ziektewet uitgekering een tweede huis aan de kust kan aanschaffen ?

 Dat is een erfstuk  en zou ik liefst ook mijn kinderen willen nalaten.  



 Nou ja  mijn huis huis in   :smiley-philippines:   is bepaald geen villa, en heeft voor  :eu: begrippen weinig waarde. Trouwens het is niet van mij, daar ik als buitenlander niks kan bezitten.  het is van mijn vrouw.


 

gosternokke

En van de profiteur uithangen is hier al helemaal geen sprake. Die toeslagen worden door de belastingdienst zelf vastgesteld, op grond van inkomen van de afgelopen jaren.

Feit dat iemand belasting betaald in box 3 is tot dusverre altijd buiten beschouwing gelaten.  Maar Rutte en consorten gaan daar dus verandering in brengen   :negatief:

  En soms moest ik wel wat terug betalen van de toeslagen achteraf,    men vrouw deed wel eens partime werk , en ja dan heb je recht op minder, dus moet weer wat terugbetalen.

Amice

Je kunt de belastingdienst verzoeken om vaststelling over dit jaar als het verschil in inkomen groter is dan 15 %. daarmee zou je dan wellicht goed weg moeten kunnen komen?

Dat vakantiehuisje zul je denk ik wel verhuren, dus dat zou ook wat moeten opleveren dan?
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Quezonboy

Mijn moeder verdient slechts 650 euro AOW per maand, maar bezit 1 permanente bewonende woning en 2 vakantiehuisjes  :floet: :dagobertduck: :smileyemoticonsjointom0:. Allerdrie verhuurt ze, ik heb haar nog niet horen klagen over de opbrengsten  :daag:, natuurlijk kan het altijd meer  :lachen:. Het verbaast me dat je klaagt bij een inkomsten van 1000 euro per maand over 1 vakantiehuisje :ikkeniebegrijp:. Waarom verhuur je je vakantiehuisje dan niet, zoals eerder is gevraagd :denk:? Met verhuren kun je je vakantiehuisje ook gewoon nalaten aan je kinderen, wel kun je er natuurlijk niet elk weekend naar toe maar dat zou je moeten accepteren in jouw toestand. Mijn voormalige Filipijnse huisgenote verhuurt haar huis op de Filipijnen trouwens ook, dus waarom doen jullie of jij vrouw dat ook niet? Voor belangstellenden ze verhuurt het huis voor rond de 20 euro per dag met inclusief ontbijt, lunch en dinner (met in elk geval altijd warme rijst) met Nederlandse meubels en overige Nederlands interieur.