Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Bedankt kabinet Rutte !

Gestart door gosternokke, donderdag 29 november 2012, 09:59:59

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Citaat van: gosternokke op vrijdag  8 februari 2013, 20:57:21
Ik weet niet of U kinderen heeft, maar kindertoeslag = NIET wat vroeger de kinderbijslag was.     
Nee, geen kinderen. Dus Bijslag en Toeslag. Zal het van de week eens navragen bij een kennis.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

gosternokke

Mijn excuses, de verwarring tussen kindertoeslag en kinderbijslag is door mijzelf ontstaan.  Wat ik steeds kindertoeslag noem,  heet bij de belastingdienst dus officieel

kindgebonden budget      Hier de link over kindgebonden budget    http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/informatie_over_toeslagen/kindgebonden_budget/kindgebonden_budget

O.B.Bommel

De kennis wist het niet dus ben ik zelf maar gaan googelen. Wat gaat de wereld van de regelingen snel en ik weet graag waar ik het over heb.
Vrolijker werd ik er niet van eerlijk gezegd. Kinderbijslag is onafhankelijk van het inkomen en bestaat nog steeds. Kindertoeslag heeft een kort bestaan geleid en is in 2009 het kindgebonden budget geworden.
Welkom in de wereld van de inkomenssubsidies. Bij het lezen dacht ik nog even als iemand een grote auto rijdt maar een laag inkomen heeft zou hij eigenlijk recht zou moeten hebben op motorrijtuigenbelastingtoeslag.

De voorwaarden die gesteld worden aan de ene toeslag wordt gefinancierd door de ontvangst van de andere toeslag zag ik in de gauwigheid.
Derhalve steeg mijn bloeddruk alweer dus ben ik gestopt met uitvogelen en heb het maar niet verteld aan mijn ploeterende echtgenote. Geen wonder dat milieuterrorist Samsom geld nodig heeft van de oppassende burger, tenminste als zijn eigen soort het niet bijpast.

Conclusie is wel dat ik de typering "afpikken" van Gosternokke toch wil veranderen in "wordt niet meer verstrekt".
Dit overigens los van de koppeling met Box 3.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Amice

Om de woorden van Neelie maar eens aan te halen:

Het is een ''troosteloos compromis tussen nationaal politiek opportunisme en subsidieverslaving" waar het een ''uitdrukking van ambitie" had moeten zijn, zo schrijft Kroes zaterdag in haar column in het Financieele Dagblad.

[bron nu.nl]

Had in dit geval betrekking op het Eu begrotings akkoord maar kan zomaar hier voor gelden.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

 Maar het inkomen van Neelie (71) geeft geen reden tot troosteloosheid. Zij krijgt  zo'n 26000 euro (bruto)  per maand plus woonvergoeding 3.440 euro per maand, en een representatievergoeding van maandelijks 911 euro en een residentiezakgeld van 15% van het jaarsalaris, en dan heeft zij ook nog een AOW uitkering en kan zij aanspraak maken op een meer dan goudgerande vertrek- en pensioenregeling.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ketelbinkie

Kijk, dat bedoel ik nu. Je kan wel stoppen met je 65ste. Maar doe als Nelie, wees nog actief en je wordt er voor beloond :biggrinn:.