Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Friend Visa aanvraag

Gestart door Phille, vrijdag 18 december 2009, 05:24:40

Vorige topic - Volgende topic

TheDolphin

Ik heb dit allemaal verbijsterd gelezen. Ik wil mijn nieuwe vriendin ook wel 90 dagen naar Nederland meenemen. Ik hoopte dat dit makkelijker zou zijn dan emigratie regelen. En wat nou als ik met haar naar Indonesie ga? Wordt er dan ook zo moeilijk gedaan? Dan kan ik vanuit Indonesie misschien naar Nederland  :denk:

xav

Citaat van: TheDolphin op dinsdag 19 januari 2010, 20:54:34
Ik heb dit allemaal verbijsterd gelezen. Ik wil mijn nieuwe vriendin ook wel 90 dagen naar Nederland meenemen. Ik hoopte dat dit makkelijker zou zijn dan emigratie regelen. En wat nou als ik met haar naar Indonesie ga? Wordt er dan ook zo moeilijk gedaan? Dan kan ik vanuit Indonesie misschien naar Nederland  :denk:

moet ze dan geen visa hebben om nederland binnen te komen...?

TheDolphin

Ik heb daar eigenlijk nooit goed over nagedacht en ik ben niet op de hoogte van de wetten  :weetikniet: en hoe dat gaat bij het vliegveld. Maar ze zal waarschijnlijk strikt volgens de regels wel een visum nodig hebben ben ik bang van. Als ik naar de Filippijnen ga hoef ik de eerste 21 dagen geen visum dat weet ik wel maar hoe dat dan andersom zit?

Luc

Een Filipino moet altijd een visa hebben om in de Schengen landen binnen te geraken.

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: TheDolphin op vrijdag 22 januari 2010, 21:04:20
Ik heb daar eigenlijk nooit goed over nagedacht en ik ben niet op de hoogte van de wetten  :weetikniet: en hoe dat gaat bij het vliegveld. Maar ze zal waarschijnlijk strikt volgens de regels wel een visum nodig hebben ben ik bang van. Als ik naar de Filippijnen ga hoef ik de eerste 21 dagen geen visum dat weet ik wel maar hoe dat dan andersom zit?

www.indklantdienstwijzer.nl  

hier vind u alles wat men moet weten over dit onderwerp.
dit is natuurlijk voor ned  :nederlandsevlag: . maar het zal ongetwijfeld niet veel anders zijn voor belgie.  :belgiesmiley:

jens.......

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

TheDolphin

Goh dat brengt een hoop gedoe met zich mee om je geliefde naar Nederland te halen. En daarnaartoe gaan is minstens net zo moeilijk geloof ik. Misschien moet ik dan maar met haar naar een ander land gaan om te wonen. Misschien zijn er nog landen waar gewone mensen wel welkom zijn om een bestaan op te bouwen. Cuba misschien? Of Belize?

xav

Citaat van: TheDolphin op zondag 24 januari 2010, 03:31:32
Goh dat brengt een hoop gedoe met zich mee om je geliefde naar Nederland te halen. En daarnaartoe gaan is minstens net zo moeilijk geloof ik. Misschien moet ik dan maar met haar naar een ander land gaan om te wonen. Misschien zijn er nog landen waar gewone mensen wel welkom zijn om een bestaan op te bouwen. Cuba misschien? Of Belize?

waarom zou daar naartoe gaan moeilijk zijn...? wil je minder dan 21 dagen kun je zonder visum binnen, langer dan 21 dagen is eens naar de ambasade gaan met een foto, e-ticket... kun je al direct 59 dagen blijven... wil je nog langer kun je het nog verlengen terplaatse...

gosternokke

Naar Filippijnen gaan is supermakkelijk TheDolphin, zoals Xav al aangaf kun je op een touristenvisum al 59 dagen blijven,en dat kun je steeds verlengen tot in totaal van zoiets 2 jaar.  Maar als je je echt permanent in Filippijnen wil vestigen kun je ook gelijk als je daar bent een 13A visum gaan aanvragen ,dat is een visum voor mensen die daar permanent willen verblijven.

Limburger

Citaat van: TheDolphin op zondag 24 januari 2010, 03:31:32
Misschien zijn er nog landen waar gewone mensen wel welkom zijn om een bestaan op te bouwen. Cuba misschien? Of Belize?
Noord Korea een echte aanrader. :lachen:

Budgie

The Dolphin om je vriendin naar Nederland te halen is niet moeilijk als je aan de eisen voldoet Over een schijnhuwelijk word haast nooit gepraat en gehuwd zijn is ook niet nodig. De eisen zijn voldoende vast inkomen en beiden ongehuwd en 21 jaar Inkomens eis niet aan voldoen is op te lossen als je werk heb en niet te ver van Belgie of Duitsland Daar gaan wonen en later terugkomen hier Maar als je op het minimum verdient zal je je eerst afvragen moeten kan ik haar en de kinderen een toekomst bieden gezien mijn financien of moeten ze honger lijden bij je en van giften leven. Kan er een die heeft haar hier gehaald en zij krijgt met haar kind nauwelijks te eten Ze had daar iedere dag wel eten en werk
Als ze daar getrouwd is zal ze eerst moeten scheiden en dat kan het beste in Manila of zij moet een lawer hebben die het op een accoordje gooit met de judge  Duurt wel een tijdje Andere mogelijkheid is soms via HongKong scheiden en trouwen Als je deze papieren indient moet de NSO het overnemen Maar die zijn dan pietje precies
Getting older beats the alternative -dying young