Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Friend Visa aanvraag

Gestart door Phille, vrijdag 18 december 2009, 05:24:40

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Citaat van: Budgie op zondag 24 januari 2010, 16:28:24
Als ze daar getrouwd is zal ze eerst moeten scheiden en dat kan het beste in Manila of zij moet een lawer hebben die het op een accoordje gooit met de judge  Duurt wel een tijdje Andere mogelijkheid is soms via HongKong scheiden en trouwen Als je deze papieren indient moet de NSO het overnemen Maar die zijn dan pietje precies

Ik heb niet kunnen lezen dat The Dolphin of zijn vriendin gehuwd zijn.  Maar in het geval zijn vriendin nog in de Filipijnen gehuwd is, dan kan zij alleen in de Filipijnen haar huwelijk( proberen te) annuleren (annullment).  Als zij in het buitenland gaat scheiden wordt dat door de NSO niet erkent. Dat zou wel kunnen als zij een buitenlandse nationaliteit kreeg VOOR haar huwelijk en zij in het buitenland gaat scheiden OF als zij getrouwd is met een buitenlander en dat HIJ in zijn land de scheiding aanvraagt (dus niet de Filipina) En de NSO let hier dus wel goed op.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Budgie

@Kano je vergeet een ding Als een filipina in Hongkong scheidt en er dan met een buitenlander daar trouwt dient de NSO dit huwelijk te registreren Dus een gehuwd met verklaring te registreren
Getting older beats the alternative -dying young

Amice

Wat is het nut om een in het buitenland gesloten huwelijk waar echtscheiding op mogelijk is,die te laten registreren in de filippijnen, waardoor het aldaar onder de family code valt?
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Budgie

@amice De NSO moet vervolgens je vrouw een gehuwdverklaring met jouw afgeven ipv met de Filipino en daarmee kan ze naar de Nederlandse ambasade gaan om examen te doen en Visa voor Nederland te krijgen.
In mijn kennisenkring heeft iemand dit vorig jaar zo gedaan en zij is nu met haar kind hier bij hem
Getting older beats the alternative -dying young

Amice

Nu doe ik doorgaans niets anders dan filipina's begeleiden die naar Nederland willen.
Er is echter geen plicht om getrouwd te zijn om deel te nemen aan het inburgerings examen buitenland nog voor MVV aanvraag.
Wat vereist is, is dat de Filipina niet al getrouwd is om voor gezinsvorming (dit kan dus ook samenwonen zijn) in aanmerking te komen.

In zoverre komt het mij voor dat de betrokkene filipina dan ook kan trouwen in het land waar de scheiding is uitgesproken en daar het examen kan doen en de mvv kan aanvragen in dat land.

CitaatDe NSO moet vervolgens je vrouw een gehuwdverklaring met jouw afgeven ipv met de Filipino
Ik ben het in dit geval met Kano eens dat een tussen filino/filipina gesloten huwelijk in de filippijnen niet voor echtscheiding in aanmerking zal komen in het buitenland aangezien de  rechter daar dan niet bevoegd is de scheiding uit te spreken.
Dit kan enkel indien een der partners de nationaliteit van dat land bezit, er woonachtig is en het huwelijk daar is geregistreerd.

maar ik leer graag iets bij en het is van informatieve waarde als je kunt aangeven hoe het in het door jou aangegeven geval werkelijk zit.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Gago


Morgen heeft mijn vriendin een afspraak op de belgische ambassade om aanvraag visum C friendvisa in te dienen.

ik weet velen onder jullie denken dat dit verloren moeite is, maar voorlopig kan ik binnen de eerste 3 maanden niet naar de phills vertrekken om er te trouwen. dus dacht ik maar waarom het es niet wagen.

we hebben alle papieren klaar. maar nu heeft ze wel nog geen bank statement waarop ze kunnen zien wat haar saldo is. ik nodig haar uit met een verbintenis tot tenlasteneming, maar ik wil kost wat kost dat die bankstatement erbij zit. zodat de ambassade kan zien dat mijn vriendin toch wat centen staan heeft.

Kan mijn vriendin morgen het dossier indienen (ze moet in de ambassade zijn om 9am en de bank opend ook om 9am) en dan alsnog de dag erop dat blaadje indienen om het dossier compleet te maken? of zullen we een nieuwe afspraak moeten maken?

groeten
Gago

stip66

Hi Gago,

Ik denk dat dit geen probleem is. Bij ons ontbrak er ook een NSO document, en dat heeft ze dan binnen een limiet van 7 dagen aan de ambassade moeten bezorgen.

Gago


@ stipp

ah ok Stipp. al een hele geruststelling. ik zal het mijn vriendin zeggen.
Hoop dat het lukt, want ze ziet het echt niet zitten. de vorige keer bij de eerste aanvraag werd ze serieus afgesnauwd en slecht behandeld zei ze.

bedankt
groetjes Gago

stip66

Citaat van: Gago op dinsdag  9 februari 2010, 16:35:23

Hoop dat het lukt, want ze ziet het echt niet zitten. de vorige keer bij de eerste aanvraag werd ze serieus afgesnauwd en slecht behandeld zei ze.


Bij Virgie was dit idd geen probleem, is natuurlijk geen garantie. Het afsnauwen en itimideren, daar zijn ze inderdaad veruit de beste in deze ambassade.
Gewoon proberen vriendelijk er het hoofd bij te houden tijdens haar interview is een must !

Veel geluk toegewenst !

Gago


inderdaad Stipp.
we hebben nog enkele dagen gekregen om het aanvullende formulier in te dienen.

het afsnauwen was er wel nog altijd bij.
bedankt