non-quota immigrant visa under Section 13

Gestart door opinie, dinsdag 19 mei 2009, 09:30:19

Vorige topic - Volgende topic

Pjottr

Citaat van: Kano op woensdag  6 januari 2010, 16:10:26
Nog even dit. Als je je paspoort laat vernieuwen in de Filipijnen dan krijg je een blanco en mis je dus het 13A visum stempel.
Wat nu te doen om het stempel in je nieuwe paspoort te krijgen. Op het internet kon ik daarover niets vinden. 

Uit eigen ervaring, ga naar het Bureau of Immigration en neem mee:
1.  je oude en nieuwe paspoort
2. een kopie van de pagina met de persoonsgevens in je oude paspoort en de pagina waarop het 13A visumstempel staat
3. een kopie van de pagina met de persoonsgegevens in je nieuwe paspoort
4.  een verzoekschrift en .........jawel
5.  P 1010 (legal fee P 500, expresslane P 500, research fee P 10)

Afhankelijk van de aanwezigheid van degene die de handtekening zet is kun je je oude en nieuwe paspoort met stempel ophalen.

Hoe moet dit verzoekschrift er nu uit zien?  Welnu een behulpzame schoonheid van de BI gaf me de volgende tekst:


(datum)

Hon. Marcelino C. Libanan
Commissioner
Bureau of Immigration
Magellanes Drive
Intramuros, Manila


Subject: Request for Re-Stamping of my visa.

Dear Commissioner Libanan,

I  (Je voornamen en familienaam) would like to request for the restamping of my13A permanent visa to my new passport with P.P. No. (nummer van je paspoort) with valid 13A permanent visa.

Enclosed here with are the photocopies of my old and new passport .

Thank you very much for your prompt action and consideration.

Very truly yours,

(handtekening)

(Voornamen en familienaam)

:hoedjeaf:



Bij de verlenging van mijn I Card vroegen ze inderdaad naar het 13 A visum echter een copie was voldoende
het orgineel staat in mijn oude paspoort en dat bewaar ik goed Ik zie eigenlijk geen reden om dat visum weer in het nieuwe paspoort te laten zetten.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Pjottr

Iets anders Misschien dat iemand van jullie dat weet
Ik kom dagelijks buitenlanders tegen met de zelfde I Cars als ik echter het verschil is dit:
Bij mij is het 5 jaar geldig
Bij sommigen staat er letterlijk Permanent op.Hun nationaliteit is UK en Ned
Zij behoeven nooit hun kaart te verlengen. Ik snap dit niet omdat zij ook met het zelfde 13A visum begonnen zijn
Zij zeggen ook dat ze ook niet jaarlijkse meldingplicht hebben?
Enig idee?
Ik moet volgende week mijn nieuwe verlengde I card ophalen zal dat dan ook vragen bij BI
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Amice

@pjottr
Je kunt door BI je  Icard rechten laten overzetten in je nieuwe paspoort.
Dit houdt in dat je dan een stempel in je nieuwe paspoort krijgt die refereert naar het origenele in je oude paspoort.
Desalniettemin is het beter je oude paspoort te bewaren.

Geloof vervolgens maar rustig dat Bi ieder jaar centen wil zien ook al is dat maar P300 per persoon.
permanent of niet ze dienen die ieder jaar te actualiseren. Het is niet voor niets dat BI ieder jaar n waarschuwing afgeeft dat men moet verlengen,blijkbaar.

Vraag het maar na, we horen je bevindingen graag hier.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pjottr

Amice Ik ben het roerend met je eens maar die lieden waaraan ik refereer spreken mij tegen. Hier zeggen wij dan: bahala sya
Maar dat verschil met een 5 jarige en een permanente I Card is mij een raadsel.Ik heb hun kaart ook gezien en het staat er inderdaad op
No expiry????
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

bananacreek

Citaat van: pjottr op zondag  6 maart 2011, 11:48:08
Iets anders Misschien dat iemand van jullie dat weet
Ik kom dagelijks buitenlanders tegen met de zelfde I Cars als ik echter het verschil is dit:
Bij mij is het 5 jaar geldig
Bij sommigen staat er letterlijk Permanent op.Hun nationaliteit is UK en Ned
Zij behoeven nooit hun kaart te verlengen. Ik snap dit niet omdat zij ook met het zelfde 13A visum begonnen zijn
Zij zeggen ook dat ze ook niet jaarlijkse meldingplicht hebben?
Enig idee?
Ik moet volgende week mijn nieuwe verlengde I card ophalen zal dat dan ook vragen bij BI


Nee, daar ben ik het HELEMAAL niet mee eens, wacht even, gelijk een stukje van mijn 13E card inscannen om te bewijzen

Bij mij staat er ook PERMANENT op

Vraag: Heeft u op de achterkant van hun kaart mogen kijken? En daar stond inderdaad geen issue/valid dates op?
Kan het NIET geloven, want ik heb nog NOOIT gehoord dat iemand met een 13a of een 13e card deze card niet hoeft te verlengen/vernieuwen na 5 jaar

Ok nog een foto:even wachten............ :jajaja: :denk: :happy:
Ok, onduidelijk maar toch goed genoeg te zien

Wat staat er bij die mensen achter VISA TYPE ?
Als dat 13a of 13e is kijk dan even op de achterkant voor de datums van issue en validity.
Nogmaals: ik heb nog nooit gehoord dat mensen met een 13a of 13e NIET hun kaart moeten verlengen/vernieuwen na 5 jaar geldigheid.










bananacreek

#55
Citaat van: pjottr op zondag  6 maart 2011, 12:18:05
Amice Ik ben het roerend met je eens maar die lieden waaraan ik refereer spreken mij tegen. Hier zeggen wij dan: bahala sya
Maar dat verschil met een 5 jarige en een permanente I Card is mij een raadsel.Ik heb hun kaart ook gezien en het staat er inderdaad op
No expiry????

Nee, bestaat niet volgens mij en als deze mensen u tegenspreken dan is mijn vraag:
WAAROM LATEN ZE DAN DE ACHTERKANT VAN HUN I-CARD NIET EVEN ZIEN?

IEDEREEN DIE MIJ KAN OVERTUIGEN DAT ER 13A EN 13E VISAS ZIJN DIE NIET NA 5 JAAR VERLENGD MOETEN WORDEN, GAARNA INFORMEER MIJ DAAROMTRENT.

Maar ik denk dat die mensen u gewoon proberen te belazeren.  :explotieren: :explotieren:
Hebben ze niets te verbergen dan kunnen ze toch hun kaart even aan u laten zien ?

Die mensen die dat beweren maar niets laten zien kan je beter vermijden dacht ik.

verschil met een 5 jarige en een permanente I Card is mij een raadsel
Ook een PERMANENT VISA MOET NORMAAL NA 5 JAAR WORDEN VERNIEUWD

Ben ik fout met mijn beweringen????
Laat het me gelijk even weten svp en dan bied ik mijn verontschuldigingen aan  :jajaja: :atyourservice:

En dat deze mensen geen "yearly report" behoeven te doen?? Ik geloof alleen als ik het zie, maar ook daar heb ik nog nooit van gehoord (of gelezen op de website van de   :smiley-philippines:  BI  :neeneenee:

http://immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=26&Itemid=35

http://immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=107&Itemid=61

Kan het niet vinden en als iemand het wel vind, gaarne uw bevindingen en een link svp  :hoedjeaf:

Ik kan alleen dit vinden op deze link

http://immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=114&Itemid=61

For those who are required to register but exempted from immigration fees, they may opt to avail of the ACR I-Card subject to payment of the card fee.


Maar ik weet niet om welke men bedoeld met "those"

De vraag blijft gewoon wat er op de I-card van die bedoelde mensen stond vermeld (UK en Nederlanders)


















Kano

#56
 Je moet even twee dingen uit elkaar halen. Het visum is inderdaad permanent maar de kaart niet, die moet elke vijf jaar worden vernieuwd. Het staat duideljk op de gescande kaart van Willem Visa Valid Until : PERMANENT en Card Issue date: 07-15-2010 Card Valid Until: 7-15-2015.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Citaat van: Kano op zondag  6 maart 2011, 13:40:41
Je moet even twee dingen uit elkaar halen. Het visum is inderdaad permanent maar de kaart niet, die moet elke vijf jaar worden vernieuwd. Het staat duideljk op de gescande kaart van Willem Visa Valid Until : PERMANENT en Card Issue date: 07-15-2002 Card Valid Until: 7-15-2015.


Ja, correct en dat had ik niet direct in de gaten, dank u voor de correctie :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Kano

Misschien een foutje bij het maken van de I-card.  Maar zoals te lezen valt hier http://immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=2&Itemid=103  is de kaart is toch echt maar 5 jaar geldig.

Memorandum Order No. RMA-2007-01

        In consideration of the requests from various foreign chambers of commerce, this Bureau has extended the validity of the ACR I-Card under the following terms and conditions: 1.) Five years, 2.) Co-terminus and 3.) One Year.

   1. Five (5) years for permanent residents and their dependents (with ACR and ICR holders) under the following visa categories:
          * a.  Native-born
          * b.  Section 13 and Sections 13(a)  to 13(g), PIA, as amended
          .............................................



Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Vanmiddag de kaarten gezien van  twee Amerikanen en op beide kaarten staan de issue datem en ook de vervaldatum