non-quota immigrant visa under Section 13

Gestart door opinie, dinsdag 19 mei 2009, 09:30:19

Vorige topic - Volgende topic

xav

Citaat van: bananacreek op maandag  7 maart 2011, 12:40:55
Vanmiddag de kaarten gezien van  twee Amerikanen en op beide kaarten staan de issue datem en ook de vervaldatum

en wat hadden ze daarop te zeggen...?  :denk:

bananacreek

Citaat van: xav op maandag  7 maart 2011, 14:29:30
Citaat van: bananacreek op maandag  7 maart 2011, 12:40:55
Vanmiddag de kaarten gezien van  twee Amerikanen en op beide kaarten staan de issue datem en ook de vervaldatum

en wat hadden ze daarop te zeggen...?  :denk:


Niet veel, alleen op mijn opmerking dat er bepaalde mensen waren die beweren dat ze geen "datums" op hun I-card hebben en vervolgens dat diezelfde mensen ook beweren om niet de jaarlijkse aanmelding te behoeven te doen,  geloofden ze dan ook niet.

josv

Ik geloof het ook niet. Foutje op de card kan, tis allemaal maar handwerk. Btw, ik kijk naar links ipv rechtuit op de pasfoto !!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Pjottr

Morgen zie ik een van deze lieden en zal hem nog eens vragen zijn kaart te mogen zien
Ik herrinner me dat er geen expiry date op stond
Maar het kan heel goed dat de lieden denken dat het permanent is omdat ze dat zien naast het type visum op de achterkant en ook  GEEN expiry date op staat. Dat is dan wel heel verwarrend als blijkt dat in het systeem er wel een expiry date is
Het lullige is dat deze mensen al langer dan 5 jaar hier zitten en hun kaart nooit hebben verlengd en wel om bovengenoemde reden
Ook heeft de man die ik morgen ontmoet geen jaarlijkse meldingen gedaan zoals hij zelf zegt dathij dit niet hoeft.
Als straks blijkt dat hij het mis heeft dan heeft ie echt een probleem.
Ik weet dat indien je een SRVR hebt dat je niet aan de meldingsplicht hoeftte voldoen en ook geen exit clearance fee en re-enty fee hoeftte betalen
Maar deze mensen war ik het over heb hebben een 13 A visum (Zijn gehuwd met Filipina)
Overigens stond er op mijn oude Kaart ook GEEN expiry date wel een ingangs datum. Navraag bij het buro leerde dat er in het systeem wel degelijk
een expiratie datum was vermeld Juni 2011 Daarom verleng ik hem ook nu
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Priba

 :vl: :smiley-philippines:
Op mijn I-card staat ook geen " Date of Expiry " vermeld , werd gewoon blank gelaten.
Maar bij mijn jaarlijkse betaling van de Php 310 kreeg ik wel te horen dat ik voor  Juli 2011 = 5 jaren na de "Date of Issue "  een nieuwe kaart moet aanvragen !! dus niets vermeld op e I-Card wil niet zeggen dat ge niet moet hernieuwen !

Luke

Citaat van: pjottr op maandag  7 maart 2011, 15:21:09
Ik weet dat indien je een SRVR hebt dat je niet aan de meldingsplicht hoeftte voldoen en ook geen exit clearance fee en re-enty fee hoeftte betalen

Met een SRRV betaal je jaarlijks "$360.00 Annual PRA Fee".
http://www.pra.gov.ph/main/srrv_program?page=1

bananacreek

Citaat van: Luke op dinsdag  8 maart 2011, 03:04:59
Citaat van: pjottr op maandag  7 maart 2011, 15:21:09
Ik weet dat indien je een SRVR hebt dat je niet aan de meldingsplicht hoeftte voldoen en ook geen exit clearance fee en re-enty fee hoeftte betalen

Met een SRRV betaal je jaarlijks "$360.00 Annual PRA Fee".
http://www.pra.gov.ph/main/srrv_program?page=1

Ja, ok, maar in principe ging het om een 13a of 13e visa, en ik zou het er mee eens kunnen zijn betreffende het gestelde door Priba dat je dan toch na 5 jaar een andere kaart moet aanvragen.
Ik ga vanmiddag naar de Imm. in Dumaguete om "zekerheid" (ook niet altijd zeker) te krijgen :atyourservice:

Pjottr

Ik ontving heden mijn nieuwe ACR Tevens heb ik Immigratie wat vragen gesteld.
Op mijn 1e kaart stond GEEN expiratie datum.Bij immigratie zeiden ze dat dit vaak gebeurd als het een 1e kaart betreft
Op mijn 2e kaart staat wel een exp datum
Ook staat er op achter visa: permanent. Het visum is permanent zolang het duurt. Kom hier nader op terug
De kaart is 5 jaar geldig
Jaarlijkse meldingsplicht blijft van kracht
Na 10 jaar val je onder een andere registratie vlgs het buro maar je blijft je kaart elke 5 jaar vernieuwen. De meldingsplicht zou dan vlgs de heren vervallen. Nu dat zien we tegen die tijd wel weer
Bij de heren die mij zeiden een permanente kaart en /of visum te hebben werd mij op het buro gezegd dat dit nonsense is. Ik vrees dus dat die mensen in de war zijn en daardoor zich niet melden jaarlijks en ook hun kaart niet verlengen. Eigenwijs zoals ze zijn blijven ze volhouden dat ik ongelijk heb.Prima bekijk het dan maar. Consquenties zijn niet voor mij.

Met permanent zolang het duurt het volgende
Ik heb gevraagd wat er gebeurd als mijn partner overlijdt. Antw: Dan moet dat gemeld worden aan het Buro en dat wordt geregistreerd. Er gebeurd met je visum NIETS.Blijft gewoon geldig Wel word je dan onder een andere registratie code geregistreerd. Hertrouw je weer dan wordt de huidige 13A registratie weer van kracht.

Wat gebeurd er als je te maken hebt met separatie en of echtscheiding.
Bij separation dus uit elkaar gaan zonder echtscheiding kun je bij de rechter validiteit (legal separation) aanvragen. Als dit wordt gehonoreerd dan val je onder een andere registratie code maar je verblijfsvergunning vervalt NIET.
Vraag je niks aan bij de rechter dan ben je voor het systeem gewoon gehuwd.Blijft je 13 A van kracht.
Je visum raak je kwijt als je na het uit elkaar gaan een ex treft die een bezwaar tegen jouw visum indient bij het buro.
Zonder pardon wordt je visum dan gecancelled.  Dus dat is wat ik bedoel met permanent zolang het duurt.

Zie hier de hypocrisie van het systeem. Legal separation kan wel maar echtscheiden niet. Het enige verschil is dat je hier niet kunt hertrouwen als je dat dan nog zou willen.
Als iemand in eigen land bijvoorbeeld Ned een echtscheiding aanvraagd  dan kun je in de Filipijnen bij de rechter erkenning aanvragen.
De rechter zal dit alleen honoreren bij een eenzijdige aanvraag van de foreigner. Doen beide partners dat samen in het buitenland dan zal de Filipijnse rechter de scheiding niet erkennen en blijf je dus getrouwd en behoud je gewoon je 13 A tenzij je een legal separation aanvraagt natuurlijk

Zo werd mij het uitgelegd

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Pjottr


Citaat van: pjottr op maandag  7 maart 2011, 15:21:09
Ik weet dat indien je een SRVR hebt dat je niet aan de meldingsplicht hoeftte voldoen en ook geen exit clearance fee en re-enty fee hoeftte betalen
Citaat van: Luke op dinsdag  8 maart 2011, 03:04:59
Met een SRRV betaal je jaarlijks "$360.00 Annual PRA Fee".
http://www.pra.gov.ph/main/srrv_program?page=1

De vraag is dus wat is er nu interessant aan ofwel wat is je voordeel dan. Ik bedoel maar die fee is een hoop geld.
Bovendien is er zo'n geklooi met dat visum en de instantie die dat regelt Lees het topic maar eens op het Ned forum daar wordt ik niet goed van. Allemaal geld klopperij en beloftes die nooit worden nagekomen. Je deposit van $ 20000 of wat het maar zijn moge niet meer kunnen gebruiken ook al wordt er gesteld dat dit wel kan voor bv investeren.De banken blokkeren en traineren keihard de verzoeken tot opnames. Echt daar lusten de honden geen brood van als ik dat ramp verhaal lees
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

josv

Citaat van: pjottr op dinsdag  8 maart 2011, 12:02:11

Echt daar lusten de honden geen brood van als ik dat ramp verhaal lees

Daarom adviseer ik dus : als het kan, ga voor dat 13a. Ok, beetje papierwerk maar als je hier toch bent...... waarom niet. Ik ga dit jaar het land niet uit dus kost het me maar 310 pesos voor de jaarlijkse "reunie" bij BI.

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....