Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

wat kost een begrafenis

Gestart door klootzakken (voorheen Jens), maandag 29 juli 2013, 17:18:19

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

wat kost een eenvoudige begrafenis in manilla?.  voor filippijnse begrippen .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ronny55

Citaat van: jens op maandag 29 juli 2013, 17:18:19
wat kost een eenvoudige begrafenis in manilla?.  voor filippijnse begrippen .
Dat hangt veel van u zelf af , het is de gewoonte van 4 a 5 dagen te rouwen, vrienden en familie komen dan dag en nacht waken...uiteraard moet dan voedsel en drank voorhanden zijn....anders zie je geen kat.
Wordt het lichaam in huis of in een funerarium op gebaard.....dat kan varieren van 3K tot 25K /dag..

Een onkel van mijn asawa daar heb ik een deel van "gesponserd", 10%, daar heb ik 14200 PHP aan bijgedragen ....de rekeningen gezien , 142.000 PHP all -in via een funerarium (5 dagen)en zeker niet het bestekope .
Hoor hier wel eens van 35K tot 60k , voor een simpele begrafenis, maar dat is horen zeggen .....waardeloos in mijn ogen dus.  :weetikniet: 
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

LMBen

Een normale begrafenis is tussen de 6.000 en 10.000 php.
Alles daarboven is extra luxe en/of duur food/drinks voor de fam.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Ronny55

Citaat van: Benincebu op dinsdag 30 juli 2013, 02:05:21
Een normale begrafenis is tussen de 6.000 en 10.000 php.
Alles daarboven is extra luxe en/of duur food/drinks voor de fam.
Dat zijn wel prijzen als je al een stukje grond hebt...en een heel primitieve begrafenis
Het is idd zo , je maakt het zo duur als je wil.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Er wordt met gokken anders ook aardig wat verdient en dat is ook om de begrafenis te bekostigen( na aftrek van de tandua).

Het komt vaak voor dat er nog niet genoeg geld is, dan gokken ze nog n dagje extra door, vermitst het stoffelijk overschot goed in de formaline is gezet.  :biggrinn:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Lenn

Ik dacht dat het verboden was om je fam. in de achtertuin te begrafen.

josv

Hier downtown zou ik het niet weten maar even daar buiten zie je volop graven. Ver buiten de stad is het helemaal geen probleem. Mijn schoonmoeder ligt ook in een jungle-graf. Als wij er niet voor gezorgt hadden ( buiten de kist en dat spul tegen de verrotting ) had ze niet eens een steen ofzo gehad.

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Citaat van: Lenn op dinsdag 30 juli 2013, 11:36:03
Ik dacht dat het verboden was om je fam. in de achtertuin te begrafen.

In de bergen op een aantal plaatsen geen probleem normaal gesproken........ :ripba8: :ripba8:

Hier in Sitio Canghatap, barangay Pal-Ew,Tanjay city.......


Luke

Citaat van: pierrevanwies op dinsdag 30 juli 2013, 15:17:42
Citaat van: Lenn op dinsdag 30 juli 2013, 11:36:03
Ik dacht dat het verboden was om je fam. in de achtertuin te begrafen.

  Lenn in feite bedoelde ik niet ergens in iemand zijn achtertuin maar die hoge muren die je veelal op een kerkhof ziet langs de zij of achterkant,, die zijn bijna 2meter of zo dik en hol,verdeeld in aparte compartimenten met hollowblocks waarin net een coffin ingaat..... en als die zouden volzet zijn dan wordt er gewoonweg een verdiep bij opgemetst.





http://www.uitvaart.nl/wandgraven-attractie-op-open-dag


Wandgraven is in Nederland ook mogelijk.....