Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visa moeilijk of niet

Gestart door eduard, donderdag 8 augustus 2013, 12:55:07

Vorige topic - Volgende topic

eduard

Beste forumleden,

Even in het kort mijn verhaal,
Via internet heb ik al een tijdje contact met een vrouw uit Manila,nu wil ik haar dit jaar nog bezoeken voor een kennismaking.
Stel dat we elkaar zo leuk vinden dat ik haar naar nl wil laten komen is het nu wel of niet moeilijk om een visa te krijgen voor korte of lange termijn?

Ik heb een vaste baan,goed inkomen,vast contract.eigen huis en financieel heb ik geen klagen.
Zij heeft geen vaste baan,wel een passport,geen kids,ons leeftijdverschil is 14 jaar.ik 41,zij27.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

extremebuddy

elk dossier is uniek, maar gewoon zorgen dat alle papieren in orde zijn en je zal een tenlastenemingsformulier moeten invullen en loonfiches en alles moeten laten zien. passpoorten moeten ook in orde zijn. Een andere mogelijkheid is 50 euro per persoon per dag dat ze hier is op een geblokeerde rekening zetten voor het geval er iets mis gaat. maar visa van ontwikkelingsland naar onze landen komt altijd veel controle en onzekerheid bijkijken.

Rich

Citaat van: eduard op donderdag  8 augustus 2013, 12:55:07
Beste forumleden,

Even in het kort mijn verhaal,
Via internet heb ik al een tijdje contact met een vrouw uit Manila,nu wil ik haar dit jaar nog bezoeken voor een kennismaking.
Stel dat we elkaar zo leuk vinden dat ik haar naar nl wil laten komen is het nu wel of niet moeilijk om een visa te krijgen voor korte of lange termijn?

Ik heb een vaste baan,goed inkomen,vast contract.eigen huis en financieel heb ik geen klagen.
Zij heeft geen vaste baan,wel een passport,geen kids,ons leeftijdverschil is 14 jaar.ik 41,zij27.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

:welcome:

Visa kort verblijf lijkt me niet makkelijk i.v.m vestigingsgevaar. Ze heeft geen werk en geen kinderen dus waarom zou ze terugkeren?  Zo bekijken ze het normaal gezien, maar je woont in NL en daar is de interpretatie misschien anders dan in België :weetikniet:
Rich de Nederbelg.

Kano

Ook Nederland kijkt naar mogelijk vestigingsgevaar bij de aanvraag voor een toeristenvisum. Geen kinderen, geen werk, geen langdurige studie, geen onroerend goed, geen zorgplicht voor ouders, dan wordt het niet makkelijk. Zij zal dacht ik â,¬ 34 per dag beschikbaar moeten hebben.
Een visum voor lange termijn. Gaat het dan om een huwelijk?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

MadRed

Citaat van: Rich op donderdag  8 augustus 2013, 14:18:30
Visa kort verblijf lijkt me niet makkelijk i.v.m vestigingsgevaar. Ze heeft geen werk en geen kinderen dus waarom zou ze terugkeren?  Zo bekijken ze het normaal gezien, maar je woont in NL en daar is de interpretatie misschien anders dan in België :weetikniet:

Dat is hier ook een probleem. Zonder goede reden om terug te keren naar Ph is het moeilijk om een visum te krijgen. Een stel dat dit pas geprobeerd heeft met een zus heeft helaas ook geen positief antwoord gekregen wegens dit punt. De zus had niet genoeg binding met Ph om het te riskeren (vaste baan en/of kind).

eduard

Citaat van: Kano op donderdag  8 augustus 2013, 14:32:20
Ook Nederland kijkt naar mogelijk vestigingsgevaar bij de aanvraag voor een toeristenvisum. Geen kinderen, geen werk, geen langdurige studie, geen onroerend goed, geen zorgplicht voor ouders, dan wordt het niet makkelijk. Zij zal dacht ik â,¬ 34 per dag beschikbaar moeten hebben.
Een visum voor lange termijn. Gaat het dan om een huwelijk?

Huwelijk is nog wat voorbarig maar dat maakt het misschien wat makkelijker..of niet natuurlijk!

Amice

Huwelijk of geregistreerde partners zou mogelijk zijn voor lange termijn visa.

De mogelijkheden voor korte termijn zijn er nagenoeg niet en zelfs AU pair is sinds de Momiwet ook al aan banden gelegd, maar daar is ze dus ook al te oud voor.

Overigens vrouwen uit manila die er al langer wonen kunnen zeer verschillend zijn dan bv. uit de provincies.
Het is goed om eerst maar eens een bezoek te brengen en te zien hoe haar verleden er uit ziet.

succes
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Fail_over

Citaat van: eduard op donderdag  8 augustus 2013, 12:55:07
Via internet heb ik al een tijdje contact met een vrouw uit Manila,
Veelal komen ze niet uit manila maar zijn daar geraakt op zoek naar inkomen.
Citaat van: eduard op donderdag  8 augustus 2013, 12:55:07
nu wil ik haar dit jaar nog bezoeken voor een kennismaking.
Dat is een hele goede eerste stap. Verdere stappen zou ik uitstellen tot na dat dit gebeurt is.

Citaat van: eduard op donderdag  8 augustus 2013, 12:55:07
Stel dat we elkaar zo leuk vinden dat ik haar naar nl wil laten komen is het nu wel of niet moeilijk om een visa te krijgen voor korte of lange termijn?
99% kans dat jullie elkaar zo leuk vinden om met elkaar verder te gaan.  :jajaja:

Citaat van: eduard op donderdag  8 augustus 2013, 12:55:07
Ik heb een vaste baan,goed inkomen,vast contract.eigen huis en financieel heb ik geen klagen.
Zij heeft geen vaste baan,wel een passport,geen kids,ons leeftijdverschil is 14 jaar.ik 41,zij27.
Jou basis is goed om, als jullie met elkaar verder willen op een normale manier, zonder binneweggetjes een visa te krijgen. Als jullie getrouwd zijn dan zou dit extra mee wegen, als jullie te snel getrouwd zouden zijn zou dit tegen jullie wegen.
Ik adviseer dan ook om haar veelmalig te bezoeken, hoeveel geld dit ook kost. En veel met haar op te trekken.
Zoek idd haar verleden uit, haar ouders, familie en de geldzucht in deze. En vooral hoe zij hier over denkt.

Lees veel, h'e'el veel over de cultuur, het land en op dit forum.
[/quote]
Citaat van: eduard link=topic=12918.msg97209#msg97209 date=1375959307
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
/quote]
Wees een actief lid en gij zult leren.  :jajaja:

ps. Welkom op het forum.  :hoedjeaf:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Quezonboy

27 jaar oud al en geen kinderen :denk:, heb je al gevraagd waarom niet.

eduard

Citaat van: Quezonboy op donderdag  8 augustus 2013, 22:31:20
27 jaar oud al en geen kinderen :denk:, heb je al gevraagd waarom niet.
2
Ze woont ook in quezon city!
Heb ik gevraagd,ze zegt kieskeurig te zijn maar ook denk ik dat het geloof een grote rol speelt,zou me niet verbazen dat ze nog maagd is.
We kennen elkaar al een tijdje en ik heb ook aangegeven dat ik alleen voor haar kom en geen pinautomaat ben voor de hele familie..inmiddels ben ik wel op de hoogte van de cultuur..zoveel mogelijk dan.
Verder heeft ze me nooit om geld gevraagd