Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Frietjes

Gestart door roadrunner, zondag 16 maart 2014, 13:56:51

Vorige topic - Volgende topic

Amice

De belgische frieten hier worden in frieten gesneden met schil en al.

In MOA heb je een tent met belgische frieten maar het mag de naam eigenlijk niet dragen.

Potato corner een franchise organisatie hebben met relatief kleine stand toch een omzet van 150k per maand met enkel friet alleen, in Robinson mall, is mij daar eens vertelt.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: stijn54 op maandag 17 maart 2014, 01:42:13
Bij Fridays in Ayala Cebu City lekkere dikke frieten voor 175 pesos.
Friday's in Cdo centrio, gewoon niet te vreten , ga daar enkel voor koffie.
Hier bij "sheakey's" , daar heb ik wel betrekkelijk lekkere frietjes gehad.

Maar zoals al eerder gezegd, zelf maken?? dat heel gedoe zien ze hier niet zitten.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bananacreek

CitaatJollibee & mc do frieten zijn eigenlijk geen echte frieten meer aangezien ze dusdanig gemodificeerd en gemanipuleerd zijn. Neem maar eens een hap en kijk dan in de friet dan zul je merken dat je eigenlijk meer lucht hapt dan patat.

Juist dat is correct en wat een troep en je betaalt per volume en niet bij gewicht en je krijgt holle patatjes........ :negatief: :negatief:

Bewijsvoering:




bananacreek

Soms zijn ze al geheel gebakken en ligt het in de bak en vaak gooien ze het terug in de olie en dan zijn ze donkerbruin en keihard........... :negatief: :negatief: (bij McDonalds)


peldoman

Aardappelmeel met water en wat melkpoeder, dan patatjes van spuiten.
Aardappelmeel is trouwens ideaal om behang mee te plakken.
Vroeger toen Nederland nog bestond werkte ik bij een bakker.
Moest elke morgen beginnen met roombroodjes maken, eerst banketbakkersroom maken
met melk, eieren ,suiker etc.,  toen plots de patron besloot om met poeder te gaan werken.
Dat was zoiets als het oude bekende saroma pudding.
Toen kwamen de appels voor de flappen en de taart ook niet meer van de groenteboer, maar uit blik.
Denk dat toen de afbraak van Nederland al is begonnen.
En ik was erbij!!! :lachen:

innka3

Komt weer terug in :nederlandsevlag: raspatat ze maken er weer reclame voor,en best lekker.

http://www.raspatat.nl/

Rich

Citaat van: innka3 op dinsdag 18 maart 2014, 15:36:50
Komt weer terug in :nederlandsevlag: raspatat ze maken er weer reclame voor,en best lekker.

http://www.raspatat.nl/

Is ook allemaal van die  uitgedroogde rommel. Heb me laten wijsmaken dat ze het maken van puree en wordt maar één keer gebakken. Geen echte friet dus.

Nee, geef mij de echte frieten uit België maar  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

Cosyns Guy

Snap trouwens niet waarom frieten moeten voorgebakken worden.Doe dat nooit en ze smaken even lekker.

Amice

Citaat van: Cosyns Guy op dinsdag 18 maart 2014, 18:38:12
Snap trouwens niet waarom frieten moeten voorgebakken worden.Doe dat nooit en ze smaken even lekker.

Heeft te maken met de fastfood cultuur, mensen willen snel n bak patat en ook voor het fabrieks productieproces is het makkelijker om voor te bakken waardoor de kwaliteit/shelflife beheersbaarder wordt. voordeel voor de frietkot is dan weer dat ze korter hoeven te frituren.

Althans dat is wat ik er van snap.  :biggrinn:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Budgie

Ben ik blij dat ik niet zo gek op frieten ben Een paar keer per jaar is lekker maar voor de rest liever gekookt of gebakken schijfjes.
Is net als boerenkool In de winter lekker maar nu nee dank je De merel is al aan het nestelen en het is veel te warm daarvoor.Heb nu liever sla of spinazie
Getting older beats the alternative -dying young