Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Frietjes

Gestart door roadrunner, zondag 16 maart 2014, 13:56:51

Vorige topic - Volgende topic

yepyep

Citaat van: Cees op zondag 23 maart 2014, 23:20:32

Even  :ontopic: de friet van mc.D ook op de Filipijnen komt gewoon uit Kruiningen ook voor KFC worden daar gemaakt.
Komen in containers van een grote Deense rederij
Wij brengen ze naar Engeland daar worden elke dag 50.000kg gebracht bij mc.D

gr.Cees

Interessant  :thumb:

daf105paccar

Citaat van: yepyep op maandag 24 maart 2014, 00:39:24
Citaat van: Cees op zondag 23 maart 2014, 23:20:32

Even  :ontopic: de friet van mc.D ook op de Filipijnen komt gewoon uit Kruiningen ook voor KFC worden daar gemaakt.
Komen in containers van een grote Deense rederij
Wij brengen ze naar Engeland daar worden elke dag 50.000kg gebracht bij mc.D

gr.Cees

Interessant  :thumb:
Klopt wat Cees zegt.
Frieten zijn een groot exportprodukt voor  :nederlandsevlag::belgiesmiley: .

gosternokke

 Iets waarin kleine landen blijkbaar heel groot kunnen zijn    :thumb:

daf105paccar

1 van de weinige dingen die we nog niet in China doen.  :lachen: :lachen: :lachen:

Herbie

Citaat van: daf105paccar op maandag 24 maart 2014, 15:02:32
1 van de weinige dingen die we nog niet in China doen.  :lachen: :lachen: :lachen:

Nee die doen het bij ons :jajaja:

Chinezen bakken frieten

Het bakken van onze nationale snack nummer één blijkt steeds meer ook een zaak van nieuwe Belgen. Niet ver van het centraal station opende zopas Friet van Mechelen. De frituur is een initiatief van Weiwei Chen (28), die ook de Wok van Mechelen mee uitbaat.


De frituur van Stille Willy in Bonheiden wordt tegenwoordig gerund door een Iraanse schone en op de Leuvensesteenweg geeft een Armeense het beste van zichzelf om ons gele goud te serveren. De Chinese Nederlander Wewei Chen probeert samen met enkele vennoten nu hetzelfde in de Hendrik Consciencestraat, meteen de tweede frituur in de stationsbuurt. "Goed een jaar geleden zijn we aan de overkant van start gegaan met de Wok van Mechelen. Het restaurant draait goed. Maar ik kon het niet meer aanzien dat een pand voor onze deur leegstond", vertelt Weiwei.

Daarom besliste hij om de voormalige frituur Lunch nieuw leven in te blazen. "Noem het een doorstart. Wij hebben de hele zaak wel vernieuwd en zijn nu een weekje open. Echt storm loopt het wel nog niet", zegt Weiwei Chen. Daarom wil hij binnenkort een gratis frietdag organiseren. "De Mechelaars krijgen zeker nog een flyer in de bus. Wij moeten mensen naar onze zaak krijgen, want nu wandelen ze nog te veel voorbij. Blijkbaar zijn ze het niet gewoon dat een Chinees frieten bakt", lacht Weiwei.



Frietchinees neemt frituur Kris en Agnes over

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=BLKLA_20140103_001

Frietchinees nieuw woord.

Frietchinees wilt zeggen dat de frituur wordt uitgebaat door een Aziaat.

We kunnen het woord in volgende zin gebruiken: "Bij onze frietchinees,
geven ze gratis zoetzuursaus en pindasaus bij de frieten."




Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

wiking

frietpannen heb ik daar wel gezien in de nccc malls. Maar ergens in een hoekje en 2k 3k ps en volgens mij gebruiken ze het daar om iets anders in te bakken ipv snacks :negatief:

regenwolkje

Citaat van: daf105paccar op maandag 24 maart 2014, 08:12:08
Citaat van: yepyep op maandag 24 maart 2014, 00:39:24
Citaat van: Cees op zondag 23 maart 2014, 23:20:32

Even  :ontopic: de friet van mc.D ook op de Filipijnen komt gewoon uit Kruiningen ook voor KFC worden daar gemaakt.
Komen in containers van een grote Deense rederij
Wij brengen ze naar Engeland daar worden elke dag 50.000kg gebracht bij mc.D

gr.Cees

Interessant  :thumb:
Klopt wat Cees zegt.
Frieten zijn een groot exportprodukt voor  :nederlandsevlag::belgiesmiley: .

Verkopen ze op de :smiley-philippines: frieten in de McDo? Ik heb daar alleen maar rijst gezien  :ikkeniebegrijp:

ganda


wiking

Bij de mcdonalds zeker wel. Alleen ben je dan de enigste die het eet. De meeste eten gewoon witte rijst.

regenwolkje

Citaat van: wiking op donderdag 27 maart 2014, 22:31:50
Bij de mcdonalds zeker wel. Alleen ben je dan de enigste die het eet. De meeste eten gewoon witte rijst.

Ik heb geen frieten gezien daar. Of ik moet er over gekeken hebben op de affiches met de menu's. Iedereen die er zat at rijst, dus ik veronderstelde dat dat de enige keuze was. Heb ook niet zelf besteld; heb tegen mijn vriendin gezegd welk menu ik wou en daar kwam automatisch rijst bij  :weetikniet: