Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Frietjes

Gestart door roadrunner, zondag 16 maart 2014, 13:56:51

Vorige topic - Volgende topic

roadrunner

Hoi iedereen

Ik ben van zin om tijdens onze vakantie in de Filipijnen Belgische frietjes te bakken voor de schoonouders en vrienden.
Een frietpot is het probleem niet, die krijg ik wel via een balikbayan box daar.

Maar nu is mijn vraag aan de mensen die daar verblijven of je daar ook het perfecte frietvet kan bekomen daar en niet onbelangrijk, de juiste aardappelen?

Alvast bedankt voor de reacties.
Gert

Pinocchio

Frietvet vindt je niet in Filippijnen. Olie wel, mais,zonnebloem, palm ,cocosolie en combinaties bakken en braden.
Diepvriesfrieten worden in de meeste supermarkten verkocht.(sons zelfs Belgische)
Aardappelen. Kopen is altijd een gok,sommige zijn geschikt voor fireten andere niet.

nils

Tot nu toe alleen maar frietjes bij de jolibee of de MC aldaar gehaald.
Maar in  :nederlandsevlag: gebruik ik hoofdzakelijk zonnebloem olie als vervangen voor frituurvet.

daf105paccar

Zoals Pinocchio heeft gezegd,
diepvies frieten van SM of Robinson halen en een fles olie.
Als je geen frietpot hebt,een hoge pot en het op de heel oude manier bakken.
Heb dat al gedaan en waren zeer goede frietjes.  :thumb: :thumb:

roadrunner

alvast bedankt voor de info.
Maar ik wil geen diepvries, ik wil de echte verse maken maar dan moet natuurlijk alle ingrediƫnten vinden om ze net als hier te kunnen maken.

meer info is welkom en als je daar in de buurt bent begin Juli (cabanatuan) dan mag mag je best een frietje komen meesteken.

Groeten
Gert

Amice

Voor de prijs hoef je echt geen friteuse te sturen hoor, die zijn hier al vanaf P800 (japanse surplus) en doorgaans voor P2500 te krijgen. Zowel electrisch als gas.

Aardappelen is moeilijk en ze zijn vaak nog duur ook, daarnaast dien je dan te weten welke specifiek overeenkomen met aardappelen die in belgie gebruikt worden om zoveel mogelijk de belgische frieten te benaderen. Dat hangt dan mede af van de grond waarop ze verbouwd worden.

Frituurvet is hier niet echt volop te verkrijgen, ossewit bv. heb ik hier nog nooit gezien.
Cocosolie doet het m.i. het beste als olie t.o.v. de andere olien.

Jollibee & mc do frieten zijn eigenlijk geen echte frieten meer aangezien ze dusdanig gemodificeerd en gemanipuleerd zijn. Neem maar eens een hap en kijk dan in de friet dan zul je merken dat je eigenlijk meer lucht hapt dan patat.

Cabanatuan is een leuk provincie stadje, is ook alweer 12 jaar geleden dat ik daar tijdelijk vertoefde.  :thumb:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Je kan natuurlijk ook aardappelen meenemen uit Belgie, maar of je daarmee zal scoren is nog maar de vraag.
De mannen verwachten Johnie Walker en de vrouwen en kinderen kijken uit naar Belgische chocolade.
Wil ik wel Hun gezicht eens zien als je bintjes uit je valies haalt.

Luke

Citaat van: Pinocchio op zondag 16 maart 2014, 23:13:47
Je kan natuurlijk ook aardappelen meenemen uit Belgie, maar of je daarmee zal scoren is nog maar de vraag.
De mannen verwachten Johnie Walker en de vrouwen en kinderen kijken uit naar Belgische chocolade.
Wil ik wel Hun gezicht eens zien als je bintjes uit je valies haalt.

Correct! Ik denk dat je weinig indruk gaat maken met je "Belgische Frieten". Dat hele gedoe van aardappelen schillen, snijden, 2 keer bakken zien ze zelf niet zitten. Heb al eens frieters (grote aardappelen) gevonden maar niet het gewenste resultaat tijdens het bakken.
Met een electrische frietpot gaat pa misschien al paniekeren omdat de electriciteitsmeter dol draait.  :biggrinn:

Ik zou eerder met de hele familie naar hun fav "all you can eat" resto of Mc Do, Jollibee gaan, want DAT is pas feest voor hen.
En je hebt meteen de zegen en goedkeuring van Pa & Ma van alles wat je doet en laat daarna...

stijn54

Bij Fridays in Ayala Cebu City lekkere dikke frieten voor 175 pesos.

bananacreek

#9
Er zijn hier aardappelen @ P60/kg...maar de grotere zijn toch wel tegen P135 per kg



Maar waarom niet kant en klaar kopen uit den diepvries zoals in Robinsons?
Ik heb hier zelfs Belgischen patatten gezien.......... :thumb: :thumb: :happy: :happy: