father figures documentaire 26-3-14 23:00 uur Nederland 2

Gestart door PHwaarde, woensdag 26 maart 2014, 06:10:27

Vorige topic - Volgende topic

jamietagabundok

Citaat van: nils op zondag  5 april 2015, 23:16:31
De documentaire father figures is een paar dagen geleden opnieuw uitgezonden en terug te zien via NPO gemist.
http://www.npo.nl/2doc/03-04-2015/VPWON_1240707

Ik vraag me toch echt af wat die 73e jarige buiten de :jajaja: en het verzorgen van :eat1ow4: met deze meid van 17/18 aan moet.
It's more fun in the Philippines.

Van uit  :nederlandsevlag:  tot en met 9 april te zien.


  Lijkt me wel duidelijk wat een 73 jarige met een jong grietje moet.   Als ik zie hoe ze elkaar begroeten in Hongkong na elkaar  half jaar niet te hebben gezien, is hier geen sprake van echte liefde.

Maar eerder een goede deal. Die ouwe krijgt zijn verzorging, en iemand die er voor zorg dat hij zijn vele medicijnen op tijd innneemt.  En het meisje krijgt de dingen die zij wil,  de gadgets, haar opleiding, haar lang gedroomde trip naar Hongkong.

Als je het huisje van haar ouders ziet weet je al, dat voor ze haar foreigner kende een karig bestaan had.  Maar gezien het leeftijdverschil begrijpelijk dat de familie van die ouwe hier niet weet mee om te gaan.   En of iemand het nou leuk vind of niet, er zijn duizenden jonge pinays , die voor een oude buitenlander kiezen, in plaats voor een pinoy van hun eigen leeftijd. En dan  hoef je geen doktorandus te zijn, om te snappen dat dan toch vooral economische motieven de doorslag geven.

En zo kiest iedere pinay haar eigen manier om aan de armoede te ontsnappen, de een zoekt een oude buitenlander, de ander werkt in buitenland,

jamietagabundok

Het filmpje krijgt in de tweede helft , net voor het huwelijk in Hongkong wel een heel ander wending.  Tot dan toe kon de familie van die ouwe het nog wel accepteren, en Girly zoals de pinay heet word aardig gevonden en geaccepteerd .

Maar dan blijkt girly geen 23 maar 17 te zijn, en gaat de familie aan het rekenen,  dat die ouwe dus met een 16 jarige in bed heeft gelegen,   en slaan volledig de stoppen bij hun door.

Het is ronduit bizar te zien hoe westerlingen op getallen of zeg leeftijd zijn gefixeerd.     Hoe lief en aardig met girly ook eerst vond, daar is na het bekend worden van haar echte leeftijd niks meer van over.

En men had niks in de gaten , want girly kan door haar mollig postuur makkelijk voor een 25 jarige  worden aangezien.


  Mooie film, die goed beeld geeft hoe hypocriet wij westerlingen zijn. 

boldy

Ik vind dat niet hyprocriet. Wij zijn opgevoed dat het niet normaal is  om als ouwe lul met een kind in bed te kruipen.
Er moet ook ergens een grens zijn want als 16 niet erg is dat 13 dadelijk ook niet. Nu weet ik wel dat de ouders van het meisje  het niet erg vinden en die ouwe zelf ook niet maar er zijn toch wel ergens grenzen dacht ik.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

jamietagabundok

Ik vind zelf dat als je als 73 jarige het bed deeld met een 16   jarige , dan ga je toch wel over de schreef ving ik.  Maar het hypocrite zit he toch vooral in het feit dat de familie van die ouwe het goed kan vinden met die pinay,  maar wanneer ze haar echte leeftijd weten,haar toch als een baksteen laten vallen.

Terwijl ze haar daarvoor nog zo lief en aardig vonden.    En dat is door haar leeftijd natuurlijk niet veranderd

boldy

. Ze willen dat  hun eigen geweten schoon is denk ik dan of zoiets dergelijks  :weetikniet: Uiteraard veranderd er natuurlijk niets  of je iemand aardig vind of niet omdat haar leeftijd anders is dan je had gedacht.
Daarom denk ik echt dat ze zo doen om normaal te kunnen omgaan met hun geweten en ja dat zou je dan hypocriet kunnen noemen.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

klootzakken (voorheen Jens)

en weet je wat ik vind ? :lachen: dat hier members zijn die of tegen hun geweten in praten of een verkeerd medicijn hebben geslikt .

zo lang het niet onder dwang gebeurd heeft die ouwe zak groot gelijk , :copulatie: lekker toch zo'n jong ding .

het gekke is dat bij anders om , er nooit commentaar komt . dus een jongeman van 18 op zo'n ouwe tokse van 70 jaar zit te stampen .en dat komt tegenwoordig vaker voor als u denkt .

laat gaan met de banaan , ieder zijn meug. :atyourservice:

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

boldy

 Kuya jens  :lachen: ik weet hoe jij erover denkt  maar 16 jaar is gewoon te jong klaar. Je kan wel elke leeftijd goed gaan praten  :negatief:

Zo'n ouwe met zo'n jong ding van 20 vind ikzelf ook niks ( misschien dat als ik zo'n ouwe bent dat ik er heel anders tegen aan kijkt) maar, en daar ben ik het mee eens  als ze het alle bij goed vinden is het ok. (maar niet met iemand van 16)

Over zo'n jonge gozer die ligt te ketsen met zo'n oud wijf vind ik ook niks nee. Dit komt wel allemaal voort mede omdat wij zo zijn opgevoed.
In Asia kijken ze daar heel anders tegen aan.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Amice

Citaat van: boldy op maandag  6 april 2015, 10:53:14
Kuya jens  :lachen: ik weet hoe jij erover denkt  maar 16 jaar is gewoon te jong klaar. Je kan wel elke leeftijd goed gaan praten  :negatief:

Zo'n ouwe met zo'n jong ding van 20 vind ikzelf ook niks ( misschien dat als ik zo'n ouwe bent dat ik er heel anders tegen aan kijkt) maar, en daar ben ik het mee eens  als ze het alle bij goed vinden is het ok. (maar niet met iemand van 16)

Over zo'n jonge gozer die ligt te ketsen met zo'n oud wijf vind ik ook niks nee. Dit komt wel allemaal voort mede omdat wij zo zijn opgevoed.
In Asia kijken ze daar heel anders tegen aan.

Hier moet je zelfs oppassen om niet een meid mee te nemen die 16 jaar is want die willen ook wel graag een extra zakcentje en op die leeftijd zijn er ook al velen waar een pinoy ons voor is gegaan.

Voor een vaste relatie is het niks, daar zijn die jonge meiden veelal te ambitieus voor en weten donders goed dat ze de jeugd en daarmee gepaard gaande schoonheid in pacht hebben.

persoonlijk was ik altijd duidelijk door te stellen dat ik liever wachtte tot ze 18 waren en zelfs dan komen ze op die leeftijd nog naar je toe, zelfs om de eerste te zijn. Onbegrijpelijk allemaal en dus  kijken ze hier in Asia er idd heel anders tegenaan.

Hier betalen oude vrouwen voor een beurt met een jonge gast, je moet er maar zin in hebben he.

Maar daardoor blijven het wel mooie wezens en is het altijd weer een avontuur hier.  :biggrinn:




Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Cees


Die documentaire is dus gemaakt door die ouwe zijn dochter en ging eigenlijk over haar eigen verhouding met haar vader,
Toen ze erachter kwamen dat die Girlie pas 17 was toen ze probeerde te trouwen in HongKong wist die ouwe het ook nog niet zo lang
eerst was er gezegd ze was 27 later 23 en toen kwam het uit dat ze pas 17 was, er was nog iets waar hij niet over wilde praten
dus misschien wel blackmail door de familie?

gr.Cees
Je hoeft niet altijd geluk te hebben, als je maar geen pech heb

Michaela

Meestal ben ik het niet mee eens met zon relatie. Alhoewel bevind ik me ook in zon omstandigheden. Er is een groot leeftijdsverschil tussen mij en mijn huidige man.
Maar toen begin ik te rekenen, en mijn mond valt toch open van verbazing, iets van meer dan 50 jaar leeftijdsverschil tussen dat meisje en die man? Nou, is toch erg! Hij kan zelf haar opa zijn!!!
Ik heb dat film, eerder een documentaire, gezien vorig jaar. Nadat ik het gezien heb, ben ik toch genuanceerd gaan denken. Er is niks mis mee, vind ik. Het meisje is duidelijk bewust van haar beslissingen. Daar gaat het om. Dat meisje is zeker niet te vergelijken met meisjes van die leeftijd in Nederland. Ik noem als voorbeeld mijn oudste dochter van bijna 18 jaar, nou die is nog een kind. Tot nu toe moet ik haar begeleiden aan alles.
Terwijl dat meisje, al zeg zij het zelf niet, een duidelijke en bewust overweging maakt in haar leven. Tis een trieste keus, maar wat voor keuze heeft dat meisje dan wel? Prostituee worden, en elke dag geneukt worden door tientallen oude mannen? Toch beter een relatie met deze man, die haar respecteert en om haar geeft?
Trouwens,  is de reactie van de dochter van de man heel begrijpelijk. Stel je voor, volgens de regels, is haar vader een kind misbruiker!! Probeer het maar te accepteren, het zou niet meevallen..........voor mij ook niet!