father figures documentaire 26-3-14 23:00 uur Nederland 2

Gestart door PHwaarde, woensdag 26 maart 2014, 06:10:27

Vorige topic - Volgende topic

nils

In de Filippijnen is een leeftijdsverschil van 20-30 jaar wel redelijk normaal en
zijn sommige Filipinas zoals deze door hun achtergrond eerder volwassen dan hier.  

Maar ik vind dit toch wel erg extreem.
Als je er als opa achter komt dat je een 'relatie' hebt met iemand die jonger is dan je kleindochter,
dan zou ik toch verwachten dat er iets in je bovenkamer gaat branden.
Daardoor kan ik de reactie van zijn dochter ook wel begrijpen, want sex met een minderjarige is in mijn ogen not done.

Als wij als mannen erachter komen dat er iets tussen de benen van onze vriendin zou hangen,
dan zullen de meeste van ons toch ook niet overheen kijken ondanks dat ze erg zorgzaam en lief is.  :benweg:

jamietagabundok

Ik vermoed dat die ouwe ook niet opzettelijk een relatie met iemand die jonger dan zijn kleindochter is , is begonnen.  Gilrly heeft zich toch voorgedaan als 23 jarige ?   En misschien ook wel tegen die ouwe in het begin zich voorgedaan als 23 jarige.  En ik snap wel hoe dat gaat dan, meisje in kwestie is dan bang haar werkelijke leeftijd op te biechten, bang dat de relatie afknapt of schade oploopt.  Nou na verloop van tijd moest er voor dat tripje naar Hongkong een paspoort worden gemaakt, en kwam de geboorte bewijs op  tafel,  ja toen had die ouwe al talloze keren het bed gedeeld met Girlie.    En hoelang was er toen inmiddels al verstreken ?  En als je dan gevoelens voor elkaar ontwikkeld  , kunnen die sterker zijn dan dat lichtje dat in je bovenkamer gaat branden.


   @ Nils , het voorbeeld dat U geeft vind ik toch van een heel andere orde.    Denk dat 99 % van de mannen die ontdekt dat er iets tussen de benen hangt bij hun vriendin ook daadwerkelijk de benen neemt.     Terwijl het aantal mannen die de benen neemt omdat hun vriendin over haar leeftijd heeft gelogen, heel beperkt is.

Denk ik althans.  Kijk het is nooit fijn voorgelogen te worden,  maar meesten zullen het door de vingers zien.  Zeker als de relatie al een tijdje duurd

  En ja ik heb wat mezelf betreft ook boter op mijn hoofd , omdat ik ook dik 2 keer zo oud ben als mijn vriendin.     En eerlijk gezegd heb in in die maand dat ik daar was niemand raar zien kijken naar ons.  En als ik mijn vriendin mag geloven niemand die  op of aanmerkingen heeft over ons leeftijdverschil.   Ik heb zeker het idee gekregen dat het in   :smiley-philippines:  veel meer geaccepteerd is leeftijdsverschil tussen partners.


stijn54

Ik heb zojuist de film bekeken met de nodige internetonderbrekingen.
Enige bedenkingen , kan zijn dat ik de info gemist heb door die onderbrekeningen :
- waarom wordt zo een film gemaakt? toch voor geldgewin?
- haar vader heeft niet veel geld, geft haar wel 600 dolaars per maand + school ? wat bedraagt dan zijn pennsioen? hij kan naar Bali gaan kan haar allerlei dure dingen kopen en huurt mooi verblijf!
- Zij heeft gelogen over haar leeftijd maar een paar jaar maken toch in zijn geval geen groot verschil meer uit. Zij spreekt wel goed engels zo arm zijn ze toch ook niet in haar familie.

Interessant zou zijn te weten wat de situatie is na 5 jaar.

Voor de Belgen onder ons doet met dit denken aan de Jambers reportages.



jamietagabundok

Voor de Belgen onder ons ?   Jambers was  in  :nederlandsevlag: ook wekelijks  te zien.  Wel altijd wat oudere uitzendingen.   Verder ben ik ook wel benieuwd hoe het met hen nu is.   Zouden de wensen van Girly zijn uitgekomen om naar Canada te verhuizen en om een gezin met kids te stichten. ?  Twee dingen waar die ouwe nou niet zo een zin in had.

Ronny55

Citaat van: Michaela op maandag  6 april 2015, 12:48:05
Meestal ben ik het niet mee eens met zon relatie. Alhoewel bevind ik me ook in zon omstandigheden. Er is een groot leeftijdsverschil tussen mij en mijn huidige man.
Maar toen begin ik te rekenen, en mijn mond valt toch open van verbazing, iets van meer dan 50 jaar leeftijdsverschil tussen dat meisje en die man? Nou, is toch erg! Hij kan zelf haar opa zijn!!!
Ik heb dat film, eerder een documentaire, gezien vorig jaar. Nadat ik het gezien heb, ben ik toch genuanceerd gaan denken. Er is niks mis mee, vind ik. Het meisje is duidelijk bewust van haar beslissingen. Daar gaat het om. Dat meisje is zeker niet te vergelijken met meisjes van die leeftijd in Nederland. Ik noem als voorbeeld mijn oudste dochter van bijna 18 jaar, nou die is nog een kind. Tot nu toe moet ik haar begeleiden aan alles.
Terwijl dat meisje, al zeg zij het zelf niet, een duidelijke en bewust overweging maakt in haar leven. Tis een trieste keus, maar wat voor keuze heeft dat meisje dan wel? Prostituee worden, en elke dag geneukt worden door tientallen oude mannen? Toch beter een relatie met deze man, die haar respecteert en om haar geeft?
Trouwens,  is de reactie van de dochter van de man heel begrijpelijk. Stel je voor, volgens de regels, is haar vader een kind misbruiker!! Probeer het maar te accepteren, het zou niet meevallen..........voor mij ook niet!

Voorop , ik heb de film niet gezien. Je kan de  :smiley-philippines: niet vergelijken met  :eu: qua vrouwen en leeftijds verschil. Persoonlijk heb ik er geen probleem mee , je moet het zelf weten of je met een jong ding wil en kunt leven. Zelf wil ik het niet , alhoewel wij ook 15 jaar schelen, wat voor mij in eerste instantie als "te jong" bestempelde, (om mee te leven bedoel ik, de rest hmmm  :lachen: ga hier niet het lulletje rozenwater uithangen) Achteraf ben ik bijgedraaid als ik er een jaartje mee geleefd had, wij dan ook getrouwd. Een kennis van mij heeft 43 jaar verschil 78 en 35 al 12 jaar "gelukkig" getrouwd. Onlangs heeft hij 2 weken in het hospitaal gelegen ...Bijna dag en nacht is ze bij hem gebleven. Zo is het in vele gevallen, het grote leeftijdsverschil hoeft niet perse negatief te zijn. Als ik hem er eens over aangesproken het zei hij mij, " ik weet dat ze bij mij is voor mijn geld , maar wat zij voor mij doe heeft geen van mijn voorgaande vrouwen gedaan , daarbij die hebben me veel meer gekost en nooit iets in de plaats.."

Wil gewoon zeggen het leeftijds verschil hoeft niet perse een obstakel te zijn om gelukkig te zijn, het is maar hoe je er beide mee omgaat. Uiteraard zijn er ook gevallen waar het fout gaat tengevolge van het verschil.

In de mall paraderen en als bakvisjes in elkaar gestrengeld met 30 - 40  jaar verschil is in alle gevallen belachelijk  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

Laatst nog een grappige anektode gehoord , over vader dochter en jonge pinay . Een Engelsman van 54 leert bij een vacantie in bohol een meisje kennen van 28 , zelf had ie een dochter van 25 , na een tijdje laat hij zijn vriendin overkomen om te trouwen met haar > Nadat ze haar aan zijn dochter had voorgesteld, zijn ze gaan samenwonen eerst, om later te trouwen .....De dochter en zijn "vriendin"  :lachen: :lachen: of het waar is laat ik in het midden ,  :weetikniet: heb het ook maar gehoord tussen pot en pint van een Engelsman.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

klootzakken (voorheen Jens)

wel ik heb iets te laat ingeschakeld om het hele programma te zien op tv . doch de helft heb ik ook mee gekregen .

ten eerste geloof ik niet dat die ouwe het verschil in leeftijd niet gemerkt heeft , op internet en van foto's kan ik mij hier nog wel iets bij voorstellen , maar in levend live kun je toch wel het verschil zien of zo'n kind  16 is of 23 jaar oud is . ik denk dat hij zijn pik beter in orde heeft dan zijn ogen .

tsja seks met 16 jarigen is nu eenmaal verboden op de fils ,en dat wist die ouwe drommels goed van daar ook de ontwijkende vragen tegen over zijn dochter , omdat hij bang was voor openbaring van die film? of gewoon uit schaamte .

al met al is hij zijn dochter kwijt en heeft hij een voor hem mooi jong kipje in haar plaats gekregen , of het een goede ruil is weet ik zo net nog niet . maar dat is zijn ding. en daar kan niemand zich mee bemoeien .

mannen zijn toch rare wezens.  :fluestern:   :kiss2:  :sexhq0: zo zijn mannen en het is natuurlijk . :lachen:.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

mijn huidige vrouw was ook gehuwd met zo'n ouwe gehaktbal , zij 37 en hij 70 jaar . na drie jaar ging de ouwe de ouwe de pijp uit  :ripba8: .
zij komt nog minimaal 1 maal per jaar naar het graf van deze man en zet er dan een bloemetje op , hier vind ik niets mis mee en zij doet dit uit dankbaarheid tegen over deze man die haar toch uit de armoe heeft getrokken en naar Nederland heeft gebracht .
ik ben wel eens mee geweest naar dat graf  :jajaja: ik dacht nog toen ik daar stond!!!! ja ouwe ik word hoogstwaarschijnlijk je buurman straks  hehe, en misschien lig ik over enkele jaren daar na wel ik het midden omdat er naast mij nog wel plaats is voor iemand . dan lig ik er toch lekker warm tussen in .
:lachen:         
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Ronny55 op dinsdag  7 april 2015, 09:42:49
Laatst nog een grappige anektode gehoord , over vader dochter en jonge pinay . Een Engelsman van 54 leert bij een vacantie in bohol een meisje kennen van 28 , zelf had ie een dochter van 25 , na een tijdje laat hij zijn vriendin overkomen om te trouwen met haar > Nadat ze haar aan zijn dochter had voorgesteld, zijn ze gaan samenwonen eerst, om later te trouwen .....De dochter en zijn "vriendin"  :lachen: :lachen: of het waar is laat ik in het midden ,  :weetikniet: heb het ook maar gehoord tussen pot en pint van een Engelsman.
er is niets zo mooi dan gelukkige kinderen , nog mooier is dat je het geluk met je kinderen kunt delen .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Cees

Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  7 april 2015, 09:05:53
Voor de Belgen onder ons ?   Jambers was  in  :nederlandsevlag: ook wekelijks  te zien.  Wel altijd wat oudere uitzendingen.   Verder ben ik ook wel benieuwd hoe het met hen nu is.   Zouden de wensen van Girly zijn uitgekomen om naar Canada te verhuizen en om een gezin met kids te stichten. ?  Twee dingen waar die ouwe nou niet zo een zin in had.

Heb via google de dochter en maakster van de documentaire gevonden en haar een mail gestuurd en de vraag voorgelegd hoe het verder is gegaan kreeg hierop het volgende antwoord:

Hi Cees,

Thanks for watching Father Figures.

We have updates posted on our website under the blog posts - http://www.fatherfiguresdocumentary.com/category/blog-april-butler/.

We have read your comments on your site. It was a Point of View documentary - hence the opinion.

And Dale and Girlie are no longer together.

Cheers,
Gillian & April


Ook nog een stukje uit haar blog:

Dale and Girlie are no longer in a relationship. They remain friends, but no longer live together. Girlie's family also no longer live with Dale.  And they haven't given me a reason for the breakup. Their wedding wasn't recognized in the Philippines because of Girlie's age, so they are technically only married in the country of Hong Kong, where they got their marriage licence. I highly doubt that they will get a Hong Kong divorce.

gr.Cees
Je hoeft niet altijd geluk te hebben, als je maar geen pech heb