Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Besnijdenis

Gestart door Amice, zaterdag 26 april 2014, 03:29:16

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Er werd mij gevraagd om geld te sturen voor de besnijdenis van een jongere broer die inmiddels 15 jaar is.
Normaliter wordt die besnijdenis uitgevoerd omtreeks het 9-10 jaar maar met armoede als excuus is dat bij hem uitgesteld.

Wat gebeurd er nu met zo'n jongen.....
Op school wordt hij gepest omdat hij nog niet besneden is, een typisch voorbeeld hoever de filippijnse cultuur is doorgeschoten in de bevolking.

Eigenlijk is zo een besnijdenis enkel medisch noodzakelijk in een paar % van de jongeren en dus is/ heeft het meer met cultuur geloof en vooral ook bijgeloof te maken.

Rest de vraag of je daaraan toe moet geven en dat jong maar in een ellende moet storten om vervolgens uit een cultuur ellende te geraken. :weetikniet:

Voor het geld hoef je het overigens niet te laten want het kost bijna niks, maar moet je het doen of niet?

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Lorre

Persoonlijk vind ik het verminking indien het geen medische redenen heeft.  Bij bepaalde Afrikaanse volkeren worden ook vrouwen besneden, daar gaat het genot!! 

Hij wordt gepest op school?  Hoe weten zijn medeleerlingen dat hij nog niet is besneden?  Ik neem aan dat ie niet met zijn snikkel uit zijn broek de school betreedt?  Omkleden tijdens het zwemmen, denk ik maar?

Moet je eraan meewerken?  Denk rationeel na over alle + en -...

Amice

Citaat van: Lorre op zaterdag 26 april 2014, 08:13:02
Persoonlijk vind ik het verminking indien het geen medische redenen heeft.  Bij bepaalde Afrikaanse volkeren worden ook vrouwen besneden, daar gaat het genot!!  

Hij wordt gepest op school?  Hoe weten zijn medeleerlingen dat hij nog niet is besneden?  Ik neem aan dat ie niet met zijn snikkel uit zijn broek de school betreedt?  Omkleden tijdens het zwemmen, denk ik maar?

Moet je eraan meewerken?  Denk rationeel na over alle + en -...

Ach jongens onder elkaar praten er hier zelfs over dan heb je nog de toiletten,sporten/douchen enz.
Ze hebben overigens geen schaamte om in het openbaar te pissen hoor, ik heb het hier meegemaakt dat ze vanaf de straat met eeen boogje in de plantenbak van de buren piste en ook tegen de lantaarnpaal tegenover het huis, en wel zo openbaar zelfs dat mijn vriendin noodgedwongen de andere kant op moest kijken om vooral niet de indruk te wekken dat ze geinteresseerd was in dat piemeltje.


Maar ik deel je mening wel dat het eigenlijk verminking is en totaal overbodige onzin, maar het is nu eenmaal opgedrongen cultuur.
Hij is met die cultuur  opgegroeid en moet er verder mee leven dus als hij dat wil, laat hem dan maar lijden ook.

Aan mij zal het dan niet liggen en die p500 die het kost zal me ook niet jeuken.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

kristof19

Citaat van: Amice op zaterdag 26 april 2014, 10:18:35
Citaat van: Lorre op zaterdag 26 april 2014, 08:13:02
Persoonlijk vind ik het verminking indien het geen medische redenen heeft.  Bij bepaalde Afrikaanse volkeren worden ook vrouwen besneden, daar gaat het genot!!  

Hij wordt gepest op school?  Hoe weten zijn medeleerlingen dat hij nog niet is besneden?  Ik neem aan dat ie niet met zijn snikkel uit zijn broek de school betreedt?  Omkleden tijdens het zwemmen, denk ik maar?

Moet je eraan meewerken?  Denk rationeel na over alle + en -...

Ach jongens onder elkaar praten er hier zelfs over dan heb je nog de toiletten,sporten/douchen enz.
Ze hebben overigens geen schaamte om in het openbaar te pissen hoor, ik heb het hier meegemaakt dat ze vanaf de straat met eeen boogje in de plantenbak van de buren piste en ook tegen de lantaarnpaal tegenover het huis, en wel zo openbaar zelfs dat mijn vriendin noodgedwongen de andere kant op moest kijken om vooral niet de indruk te wekken dat ze geinteresseerd was in dat piemeltje.


Maar ik deel je mening wel dat het eigenlijk verminking is en totaal overbodige onzin, maar het is nu eenmaal opgedrongen cultuur.
Hij is met die cultuur  opgegroeid en moet er verder mee leven dus als hij dat wil, laat hem dan maar lijden ook.

Aan mij zal het dan niet liggen en die p500 die het kost zal me ook niet jeuken.



Besnijdenis of niet? Zeker hygienischer dan niet besneden. Geen topkazen bij besnijdenis  :lachen:
voor de vrouwtjes ook prettiger. Ejaculatie wordt hierdoor wat vertraagd want de champignon wordt wat minder gevoelig :congratualtionsis0:
ikzelf heb nog steeds mijn tulli  :applaus:

Amice

Mja, nu kun je denk ik niet veel verwachten voor p500 en dus lijkt me de kans groot op complicaties en infecties.
Of er voor dat geld ook een verdoving gegeven wordt,vraag ik me af, als dat zo is dan wordt iedereen toch flink belazerd in een ziekenhuis.

Het gebeurd nl wel in een hospital, dus zal het een kerken discount zijn die ermee genoten wordt.  :haha:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Paring Belga

#5
Info in Engels:

http://www.nhs.uk/Conditions/Circumcision/Pages/Advantages-and-disadvantages.aspx

Lees de comment van iemand van March 27 onderaan.  Die persoon zegt: NIET DOEN.

Om duidelijker te zijn:
http://www.intactamerica.org/learnmore

Luc

In feite door Paulus afgeschaft hetgeen een split in de kerk veroorzaakte. Hardliner Jacobus meende dat enkel Joden tot het nieuwe geloof konden behoren en dus moest er besneden worden en liet Paulus ( die zelf Romeins burger was) gevangennemen in Jeruzalem. Paulus vluchtte naar Korinthië en schreef daar zijn bekende brieven aan de Korinthiërs. De Romeinen wilden niet aan hun piemeltje komen en dus schafte Paulus het af.

1 Corinthians 7:18

Was a man already circumcised when he was called? He should not become uncircumcised.

Galatians 2:4

This matter arose because some false believers had infiltrated our ranks to spy on the freedom we have in Christ Jesus and to make us slaves.


17 Maar zoals God aan ieder heeft toebedeeld, zoals de Heere ieder geroepen heeft, zó moet hij wandelen. En zo schrijf ik het in alle gemeenten voor.
18 Is iemand als besnedene geroepen, dan moet hij die besnijdenis niet ongedaan laten maken. Is iemand geroepen die onbesneden is, dan moet hij zich niet laten besnijden.
19 Besneden zijn is niets en onbesneden zijn is niets, maar het in acht nemen van de geboden van God.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

LMBen

Zonder medische reden vind ik het gewoon verminking van je lichaam net zoals tatoo's
En ja wie gelooft er nu nog in fabeltjes? Alleen stomme mensen toch zonder goede opleiding.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Luc

Citaat van: Benincebu op zaterdag 26 april 2014, 14:40:23
Zonder medische reden vind ik het gewoon verminking van je lichaam net zoals tatoo's
En ja wie gelooft er nu nog in fabeltjes? Alleen stomme mensen toch zonder goede opleiding.

Het is juist wanneer je niet in die fabeltjes gelooft dat je ze moet gebruiken. Wanneer ze met die onzin beginnen om die besnijdenis te rechtvaardigen kun je ze met hun eigen bijbel rond de oren slaan.

Abraham vóór en ná zijn besnijdenis
Jakobus motiveert zijn stelling van geloof én werken op een voorbeeld van Abraham, nádat deze besneden was: het offeren van Izaäk. Uiteraard past dat bij Jakobus doelgroep: de besnijdenis. Paulus daarentegen motiveert zijn boodschap van 'geloof alleen' op Abram vóórdat deze besneden was (Romeinen 4:10Hoe werd het hem dan toegerekend? Was hij toen besneden of onbesneden? Niet besneden, maar onbesneden.). God deed Abram een onvoorwaardelijke belofte: "zo zál uw nageslacht zijn" (Genesis 15:5,6Toen leidde Hij hem naar buiten, en zeide: Zie toch op naar de hemel en tel de sterren, indien gij ze tellen kunt; en Hij zeide tot hem: Zo ZAL uw nageslacht zijn. En hij geloofde in de HERE, en Hij rekende het hem toe als gerechtigheid.). Abram geloofde dat. En dát voorbeeld past weer bij "het Evangelie van de onbesnedenen" (Romeinen 4:3Want wat zegt het schriftwoord? Abraham geloofde God en het werd hem tot gerechtigheid gerekend.).

onderscheiden i.p.v. mengen
Zowel Jakobus als Paulus prediken de waarheid. Maar het is slechts waarheid binnen de kaders waarin het "staat geschreven". Daarbuiten wordt het tot een leugen. Het is gebruikelijk om Paulus uitspraken af te zwakken met uitspraken van Jakobus. En vice versa. Een beetje Paulus en een beetje Jakobus. Met als gevolg dat men daarmee beiden van zich vervreemdt! Hoor Paulus eens tekeer gaan wanneer mensen uit de kring van Jakobus, 'hún waarheid' van toepassing gaan brengen op gemeenten die ontstaan waren uit zijn prediking van het "Evangelie van de onbesnedenen" (Galaten 1 en 2). Sabbat, besnijdenis, Joodse gebruiken, maken deel uit van het besnijdenis-Evangelie. Maar als verplichtingen in het kader van het "Evangelie van de onbesnedenen" is het niet minder dan vergif.

Het "Evangelie van de besnijdenis" en het "Evangelie van de onbesnedenen" zijn beide van één Heer afkomstig. Maar van een evangelie dat het resultaat is van een vermenging van die beide, schrijft Paulus: "dát is geen Evangelie" (Galaten 1:6Letterlijk vertaald: "Het verbaast mij, dat gij u zo schielijk van degene, die u in de genade van Christus roept, laat afbrengen tot een andersoortig evangelie, dat geen ander is".). Dat is vlees noch vis. Koud noch heet.
En dan te bedenken dat deze kost standaard menu is in bijna alle kerken en gemeenten...

http://www.goedbericht.nl/NT/Jakobus/2-Jakobus_Paulus.html
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

peldoman

Jezus, welke kant gaan we op? tis morgen pas zondag!