Waarom willen oudere westerse mannen een jong aziatisch vrouwtje?

Gestart door Phille, zaterdag 16 januari 2010, 16:18:20

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Allemaal bedankt voor jullie commentaar en ja, ik ervaar het ook in enige mate zoals velen hier schrijven, mijn Filippijnse vriendin beschikt over alle hier opgesomde troeven, bruin kleurtje, goddelijk lichaam, prachtige borsten, killing smile, gewoonweg bloedmooi ... er zijn natuurlijk ook min-puntjes, ze geeft den indruk nogal lazy te zijn, hangt erg graag uren voor den TV, smskes sturen, etc ... Iedereen heeft minpunten. Naar eigen zeggen kan ze niet koken; op zich is dat geen probleem daar ikzelf erg graag kook, eigenlijk heb ik geen vrouw nodig voor de dagdagelijkse huishoudelijke klusjes, dit doe ik al jaren zelf en heb er geen probleem mee, stoort me helemaal niet.


Wat ik hier niet lees en graag een antwoord op zou zien, die vraag kan ik best richten aan al die mannen die of getrouwd zijn of samenwonen, hoe zit het met de financiële steun naar de familie, welk zijn op dat vlak de verwachtingen? Zal voor iedereen wel anders zijn, maar ik heb toch wel het gevoel dat er op de een of andere manier verwacht wordt dat zij geld overmaakt. Is het gebruikelijk dat zij, eenmaal in ons land (Belgie/Nederland), gaat werken om die financiele steun zelf te verdienen. Graag had ik hierover meer gelezen.

Naast het feit dat zij al zowizo een aanslag is op mijn budget, eten, kleren, etc ... ga ik ervan uit dat er op de een of andere manier wel geld naar de Filipijnen moet gestuurd worden, maar aan welk budget moet ik dan denken, 100 euro, 500 euro (meer?) de maand?

In elk geval bedankt voor elk antwoord omtrent het financiële luik van een relatie met een FIlipina (waarschijnlijk aziatische in het algemeen).


nils

Citaat van: Phille op zaterdag 16 januari 2010, 16:18:20
waarom jonge aziatische vrouwen een oudere westerse mannen verkiezen boven een locale jonge partners?
Ik denk dat het onjuist is om te stellen dat een Aziatische vrouw oudere westerse mannen kiezen boven jonge partners.
Mijn indruk is dat een doorsnee Filipina op zoek is naar een zorgzame man die een stabiele toekomst kan bieden in de vorm van gezin en geluk.
Daarbij kijkt de Filippijnse samenleving niet strict naar leeftijd. Het vinden van een goede man is wellicht belangrijker dan zijn leeftijd.
Nou zullen wel veel Filipinoss zorgzaam zijn, maar niet altijd een even stabiele toekomst kunnen bieden.
Ik denk dat het daarom is dat niet iedereen kan en wil kiezen voor een Filipino, maar bijv. een relatie aan kan gaan met een oudere blanke man.

Per slot van rekening schelen ik en mijn vrouw enkele jaren in leeftijd, maar gaf zij aan ook met mij getrouwd te zijn als ik 20 jaar ouder was.
Het gaat om haar toekomst en een liefdevolle man, niet puur en alleen om de leeftijd.
Nou kunnen Nederlandse vrouwen dit veelal zelf bereiken en kiezen wellicht doorgaans geen oudere mannen om redenen van een stabiele toekomst.

CitaatMaar waarom willen oudere westerse mannen een jonge aziatische vrouw eigenlijk?
Wellicht omdat ze aantrekkelijk zijn en zorgzaam zijn?
Nou vind ik het onzin om de Nederlandse of Belgische vrouw te omschrijven als onbekwaam en niet toereikend.
Maar waarom precies een oudere man op een aziatische vrouw valt is van persoon tot persoon verschilt.
Misschien kan je het vanuit je eigen situatie beter beantwoorden?

stip66

Wel, ik was 8 jaar geleden ook met een  :smiley-philippines: een relatie begonnen. 4 fantastische jaren gehad. Er kwamen namelijk strubbelingen toen haar jongere zus met een touristenvisum op bezoek kwam. Uiteindelijk had ze niet veel zin om terug te keren ( en als het in hun bolleke zit, krijg je het er enkel met een mirakel terug uit ) en de druppel was niet dat zus begon baaste spelen over mijn vriendin, maar dt ze reeds 2 maanden zwanger was toen ze in Cebu op het vliegtuig stapte. Dus overstay, illegal and ready to deliver a baby soon..... In allerijl heb ik nog iets kunnen regelen met de beruchte advocaat Quintelier in Antwerpen, maar het kalf was zo goed als verzopen wat onze relatie betrof. Ter info, Elda was 1 jaar jonger dan ik.
Veel ( niet allemaal ) die je in Belgie tegenkomt zijn reeds vergiftigd door de luxe hier, ze MOETEN merkkledij hebben, een Gucci handtas en ze verzamelen zich in PH cafes. ( zoals er hier enkele in A'pen zijn ). Daar wordt steevast over geld, luxe en mode artikelen gesproken. Op welke wijze ze hun man kunnen overtuigen om met geld over de brug te komen. Let wel, die zijn vrouwen die reeds langere tijd hier zijn, na een breuk met hunne verlosser, die hun uit " de miserie " gehaald hebben. Ik ga hier geen namen noemen, maar ik ken nog een erger geval. P leert een meiske kennen via een cafebazin in A'pen ( de dochter ) in Cebu en wordt op haar verliefd. Na haar 6x te hebben bezocht, besluiten ze te trouwen en alle paperassen te regelen voor de visum. Na een jaar kan hij zijn Asawa eindelijk gaan halen ( P is 46, zijne trouwboek 23 ). Vanaf het moment dat ze voet zet op Belgische bodem, valt zijn droom als een kaartenhuisje in elkaar. Ze doet afstandelijk en heeft plots constant " hoofdpijn ". Uiteindelijk krijgt hij de flikken aan zijn deur omdat zij klacht was gaan indienen daar hij haar zou mishandelen. Ik kan P al jaaaaaaaren en heeft nog nooit een vlieg kwaad gedaan. Uiteindelijk vindt hij in haar GSM txt verkeer van zijn vrouw naar haar moeder ( van 't cafe ) Na vertaling van Tagalog in Ned, viel P bijna achterover. Zijn vrouw had een txt naar haar moeder gestuurd ( voor het huwelijk ): Ik zie P helemaal niet graag, hij is te oud en onaantrekkelijk.
Waarop de moeder antwoordde: Trouw met hem, als je hier zijt kan je hem onmiddelijk buiten sjotten. Je hoeft je geen zorgen te maken.
Ze zijn dus allemaal niet zo lief................
Swoit, na mijn relatie met Elda heb ik de draad terug willen opnemen en korte affaires gehad met  :belgiesmiley: vrouwen.
Alles liep altijd fout sinds dan, ik kon geen relatie meer aan met een  :belgiesmiley: !
Ik had tenslotte van het  :smiley-philippines: standpunt kunnen genieten gedurende enkele jaren.
Ruim een jaar geleden heb ik Virgie leren kennen via het internet, ja.... ik zat dagelijks te chatten en was terug, als een hongerige hond op zoek naar een Philippina. Ik deed niks anders in het beginstadium als het kaf van het koren te scheiden, 90% begon al na enkele weken over geld te zeuren.
Uiteindelijk bleef alleen Virgie over, die nog nooit 1 eurocent aan mij gevraagd heeft, zelfs tot op heden, na haar talrijke trips naar de ambassade, DFA en de papierwinkel. Ik heb uiteindelijk 2 maanden bij haar thuis verbleven, en ja hoor, ik voelde me weer zoals ik me 8 jaar geleden voelde.
Ter info, mijn vrouw en ik schelen 9 jaar. Zij heeft reeds ervaring ( 10 jaar werkzaam in Japan ) en kan dus heel goed relativeren, wat met een " groen " blaadje, die nog geen stap buiten de  :smiley-philippines: heeft gezet heel moeilijk is. Is ook logisch, ik lachte me een breuk als ik vroeg aan haar vriendinnen wat ze over Europa (  :belgiesmiley: kennen ze uberhaupt niet ) denken. Steevast zijn wij allemaal miljonairs, die in dure wagens rondrijden en 4x per jaar op vakantie gaan. Wij zijn niet alleen de oplossing voor hun probleem, maar ook het godsgeschenk voor het cronisch geldgebrek van hun familie ( ook neven en nichten ). Hoe het komt dat wij in hun ogen zo rijk zijn ? Uiteraard niet door te werken maar via Wall Street.
Toen ik over het onderwerp geld sturen naar de PH begon, als ze hier is, kreeg ik steevast het zwijgen opgelegt. Haar antwoord was dat haar ouders en familie in haar huis mochten blijven wonen en dat haar familie enkele rijstvelden ter beschikking had ( 4 oogsten per jaar ) en dat dit voldoende was om ginds ruim rond te komen.
Voila, op mijne vrije dag heb ik mijn mening gezegd.
@ Phille, als je â,¬ 500 per maand moet sturen ben je ook niet goe bezig, â,¬ 150 is meer dan voldoende, zeker als je weet dat er nog buitenlanders sponsoren zijn. â,¬ 500 wordt snel aangepast naar â,¬ 600, 700,...... Als jouw vriendin je echt graag ziet, dan gaat ze niks vragen, aangezien er reeds voldoende weldoeners aanwezig zijn. En met het beeindigen en bekostigen van haar studies heb ik ook mijn bedenkingen. Als ze van je houdt, is de logische stap naar het huwelijk, na het huwelijk is de logische stap dat ze naar belgie komt. Na deze laatste stap, is haar diploma rijp om aan de muur te hangen. Diplomas zijn hier namelijk zo goed als waardeloos omdat het onder het Europese niveau is. Een Engineer degree is hier gewoon een LO...

Ik weet dat ik bakken kritiek ga krijgen na deze publicatie, maar dit is mijn mening die ik zonder roze bril wou neerpennen.

Waarom oudere mannen een jongere vrouw willen ? Komaan, dat weet iedereen. Als je de keuze hebt tussen een zagend wijf die meer tijd spendeerd bij je schoonmoeder en zich een cronische hoofdpijn inbeeld uit  :belgiesmiley: en een jonge lieve, sexy kip van ginder, is de keuze toch snel gemaakt ?

xav

ik stuur ongeveer een 300 euro per maand op... dit voor huishuur 6000P, electric + water 1500P, eten 8000, nanny 2000, gsm factuur 2000... dit komt ongeveer op 20.000 P per maand...

mijn vriendin werkt en verdiend ongeveer 6500 per maand... ze heeft 2 kinderen, dus daarom de nanny want de eene gaat s'morgens naar school... de andere in de namiddag...

en ik weet dat ze zo'n 2000 per maand aan de ouders heeft... dus dat valt nogwel mee...

Digos


Voor dat bedrag zeg ik als   :belgiesmiley: direct men job op hier en ga daar wonen en kan dan nog sparen.....want de nanny en de gsm factuur is gauw terug verdiend.....

2000 voor de gsm factuur vind ik wel helemaal niet nodig.

Van 26500 peso per maand kan je al aardig leven....... :ikkeniebegrijp:

Jij zult zweten.....zij niet.

:daag:
LIVE ONCE - LIVE IT

wispelturig

#15
Ik voel mij nu schuldig als jullie over geld aan het klappen ben, ik had nooit meer dan 150 euro gestuurd naar mijn zus. Alhoewel 'tis natuurlijk ander geval. sinds 3 maanden geleden stuurt ik ook 150 aan mijn zus, die in mijn huis toezicht houd. 50 is voor mijn Pa die naast mijn huis ook woon. Mijn ander zus and broer wonen ergens ander en hebben eigen inkomen. Dus, ik verplicht mij niet om hen geld te geven. Zij kunnen wel hulp gebruiken, maar ik laat het niet toe. Of je 500 euro geeft of 200 'tis nog altijd niet genoeg voor Filippijns pepol dus, ze moeten toekomen watever ze krijgt.  :lachen:
Als zij gewoon om veel geld te krijgen, later vragen ze meer, want ze kijgen het toch.

Mijn man en ik hebben een afspraak toen ik nog geen job had. Ik zeg tegen hem, zelf een poetsvrouw verdient iets. Dus, hij moet mij een zak geld geven elke maand, een vaste bedrag. Wat ik doe met mijn geld, het is mijn eigen zaak. of ik stuurde het allemaal naar mijn pa of ik een nieuwe schoen koopt het is mijn keuze. Dus hij gaf mij 300 euro. Ik stuurt bijvoorbeeld 100 euro om de 2 maanden. ik had mijn kleerkast stilletjes gevuld. hij heeft geen enkel probleem gehad omdat ik vraag niets meer. afspraak is afspraak. En als ik aleen naar de winkel gaan koop ik ook soms iets voor het eten en zo. Ik hou mijn haar lang dus, ik moest niet dijkwijls naar de kapper gaan.  :biggrinn:

praten kan veel dingen doen, als mens moeten altijd speculeren van wat is eigenlijk moet gedaan worden, loopt mischien later iets fout. Maar tja, wat werkt voor ander kan van anderen niet. ik wil alleen maar mijn eigen ervaring meedelen.

Nu dat ik heb ook eigen inkom, zette hij de 300 euro in ons spaar rekening voor vakantie en het werkt voor ons goed. :daag:

nils

In de Filippijnen zijn arme ouders zijn afhankelijk van hun kinderen. Daar kan je niets aan wijzigen.
Dus voor een oude dag is het niet ondenkbaar om te steunen. Dit beseffen de Filipina's zichzelf vaak al te goed.
En als ze 0 euro naar hun ouders willen sturen dan hebben de ouders het niet nodig, of de ouders hebben het verpest, of ze is een unieke uitzondering.
Met een beetje mensenkennis weet je vanzelf wel of de ouders goed of slecht zijn.

Mijn advies is om idealiter in het begin zeker geen geld te sturen, omdat het een afhankelijkheid creëert die het beeld van ware liefde kan ondermijnen.
Pas als je zeker ervan bent dat je met haar verder wilt, is het verstandig om over het steunen met haar ouders te beginnen als dat nodig is.
Uiteraard moet dit ook geen excuus worden om de krent uit te hangen. Het vervelende is vaak, als je leuke dingen wilt doen kost het geld wat ze daar niet hebben.

Natuurlijk gaat deze vlieger niet in iedere situatie op.
Er kunnen natuurlijk onvoorspelbare dingen gebeuren of dat ze wellicht kostwinner is voor haar ouders, bijv. vanwege het ontbreken van een vader.
In dit soort gevallen moet je voor je zelf de grenzen bepalen en niet jezelf direct laten verleiden om de reddende engel te spelen.
Het belangrijkste is dus vooral voorzichtig aftasten   :ontopic:, voordat je je portemonnee laat zien.
Hierbij is het belangrijk om je eigen normen en waarden aan te houden met af en toe een korreltje zout, dan groeit er vanzelf een evenwichtig compromis uit.
Tenminste bij een goede vrouw dan.

Uiteraard zijn er ook rigoureuze methodes, maar die hebben niet mijn voorkeur

Amice

CitaatIn de Filippijnen zijn arme ouders zijn afhankelijk van hun kinderen. Daar kan je niets aan wijzigen.
Dus voor een oude dag is het niet ondenkbaar om te steunen.

Om haar ouders te steunen voor de oude dag is er in de Phils gewoon de SSS waarin je kunt inleggen voor pensioen later.
Dit kost je ook de kop niet want voor 1 of 2 duizend pesos per maand heb je dat al.
Zelfde geldt voor phil health die ca. P100 per maand kost.
Als je verder wilt gaan dan kun je als eenvoudig rekensommetje het standaard minimumloon nemen, die echt niet hoog is, dus met P300 per dag hebben ze vaak al meer dan diegene die werken.
Dus met â,¬175 (afhankelijk van de euro/php koers) zou je toch echt klaar moeten wezen.
Willen ze meer dan zoeken ze maar een baan of andere inkomsten, ledigheid is immers den duivel's oorkussen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

xav

Citaat van: Digos op maandag 18 januari 2010, 22:55:52

Voor dat bedrag zeg ik als   :belgiesmiley: direct men job op hier en ga daar wonen en kan dan nog sparen.....want de nanny en de gsm factuur is gauw terug verdiend.....

2000 voor de gsm factuur vind ik wel helemaal niet nodig.

Van 26500 peso per maand kan je al aardig leven....... :ikkeniebegrijp:

Jij zult zweten.....zij niet.

:daag:

tja, aardig leven... de bijkomende kosten staan er niet bij... zoals de school moet ook betaald worden, dit is geen overheids school... is toch ook al vlug 22.000 per jaar en dit betaald ze gespreid over 6 maanden...
heeft er eentje van de klein mannen een tutor nodig had om achterstand bij te werken, 300 P per namiddag... 6 tot 8 maal per maand... die GSM factuur is wel elke maand zeker zo hoog, wij sms'en via yahoo... dat is de goedkoopste manier voor ons beiden en die zit er altijd door, want er gaat elke dag wel wat door aan sms... vervolgens zijn er altijd wel enkele dingen die moeten gekocht worden, want kinderen blijven niet klein natuurlijk... je kan natuurlijk altijd voor minder... maar ik zou wel es willen zien als jij daar zo goed zou van leven met 2 kinderen... of jij eet ook elke dag rijst en vis...

en ik ben al blij dat ze werkt, en ze doet dat goed zo...

Mawibata



Amai, al die getallen . .  .  .

Ik denk dat het voor ieder van ons anders ligt, en er grote verschillen kunnen zijn.

Een voorbeeldje :

2 broers van Mihmi zouden willen verder studeren.

Hoeveel kosten die studies per maand ? ? ?   

Daarbij komt nog dat zij reeds werkten, dus vallen er ook nog twee maandlonen weg. Tel die er ook nog eens bij.

Dan zit je al aan een aardig bedrag.



:daag:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.