Waarom willen oudere westerse mannen een jong aziatisch vrouwtje?

Gestart door Phille, zaterdag 16 januari 2010, 16:18:20

Vorige topic - Volgende topic

Digos


Iedere situatie (gezins) is natuurlijk anders en is moeilijk in te schatten voor een buitenstaander, en dan krijg je natuurlijk ook uiteenlopende recactie's daarop.

Ik stel me soms wel de vraag dat er niet een beetje te gemakkelijk op de backup vanuit het buitenland word gerekend wat wispelturig en Mawibata al ergens aangaf.

We hebben tenslotte hier ook nog ons eigen huishouden.

:daag:
LIVE ONCE - LIVE IT

stip66

Is juist Digos, ginds beseffen ze blijkbaar niet dat je voor PHP 6,000 hier amper een garage huurt voor de auto in te stallen, laat staan de dagelijkse rekeningen die in de bus vallen. Zij hebben enkel oog voor ons inkomen. Met een Smart telefoonkaart van PHP 300 kon ik een half uur naar mijn ouders bellen. Als je hier een Pay & Go koopt van â,¬ 50 ( +/- PHP 3,500 ), kan ik amper 10 minuten bellen naar ginds. Ik zou kunnen verder gaan met sigaretten ginds aan â,¬ 0,3 per pakje, amper â,¬ 1 voor een fles Tanduay, â,¬ 15 voor een 5* hotel voor 2 personen,......

Alicia van Angels heeft het schoon verwoord, zij denken allemaal dat er in onze hof enkele ezels staan die geld sch**ten en dat we onder de boom liggen te rusten, net zoals zij ginds.

nils

Citaat van: Amice op dinsdag 19 januari 2010, 04:19:21
CitaatIn de Filippijnen zijn arme ouders zijn afhankelijk van hun kinderen. Daar kan je niets aan wijzigen.
Dus voor een oude dag is het niet ondenkbaar om te steunen.

Om haar ouders te steunen voor de oude dag is er in de Phils gewoon de SSS waarin je kunt inleggen voor pensioen later.
Dit kost je ook de kop niet want voor 1 of 2 duizend pesos per maand heb je dat al.
Zelfde geldt voor phil health die ca. P100 per maand kost.
Als je verder wilt gaan dan kun je als eenvoudig rekensommetje het standaard minimumloon nemen, die echt niet hoog is, dus met P300 per dag hebben ze vaak al meer dan diegene die werken.
Dus met â,¬175 (afhankelijk van de euro/php koers) zou je toch echt klaar moeten wezen.
Willen ze meer dan zoeken ze maar een baan of andere inkomsten, ledigheid is immers den duivel's oorkussen.

Ik weet dat je hier in NL als zelfstandig ondernemer je pensioensverzekeringen ook kan bijkopen, maar de meeste zien er toch van af en zetten hun geld op een spaarrekening.
Dit mede omdat de afroom/kostenmarge relatief hoog is en het rendement als je het zelf slim belegt zeker niet slechter is.
Uiteraard wil ik de SSS niet meteen afkraken, dus neem ik een proef op de som door een berekening.

Er van uitgaande dat de armste het meest profiteren van een Social Security System heb ik de volgende situatie bedacht:
- Je schoonvader is een arme boer die slechts een inkomen heeft van 8000 pesos per maand en dit vermeerderd zich met 4% per jaar. Dus na 15 jaar is zijn inkomen ongeveer 14.500 pesos.
- De inflatie/prijsstijging is slechts 4% per jaar evenals zijn inkomen, dus relatief gaat de arme boer er niet op voor of achteruit.
- Jij betaald de SSS voor hem voor een overheidspensioen ipv geld later op te sturen.
- Je schoonvader betaald illegaal geen inkomensbelasting bij de Filippijnse belastingdienst
- Je doet dit maandelijks vanaf zijn 50e tot zijn 65e, want dan gaat hij met pensioen.
- Hij kan van zijn 65-75e levensjaar genieten van zijn pensioen.

SSS pensioen:
De inleg bij het SSS is voor zelfstandigen 10.3% van het inkomen. Dus voor de eenvoudige boer is dit in het begin 824 pesos wat gestaag toeneemt.
Tevens ga ik er vanuit dat de vader geen belasting betaald, dus dat jij er in zijn geval ook nog eens 5% bij op moet tellen om dit te compenseren.
Dit is nog eens een bedrag van 400 pesos per maand wat gestaat toeneemt.
De pensioens uitkering na 15 jaar inleg is 5270 pesos per maand tot dat hij doodt is.  :ripba8:

Spaarrekening:
Uiteraard is dit niet voldoende en zal je zelf altijd nog geldt bij moeten leggen, maar het gaat erom of het voordeliger is dan zelf sparen.
Dus als tegen hanger in de berekening neem ik een Nederlandse spaarrekening met een jaarlijkse rente van 4.5% die per kwartaal wordt uitbetaald.
Ipv van maandelijks geldt in het SSS te steken zet je het op de Nederlandse spaarrekening.
Tevens betaald je vader in deze situatie geen inkomstenbelasting, dus dit geld kan je illegaal op de bank rekening bijschrijven.  :congratualtionsis0:
Aan het eind van de 15 jaar staat de teller op ongeveer 300.000 pesos en houdt je de spaarrekening aan en ontvang je er nog steeds rente over.
Alleen het bedrag wat erop staat wordt steeds minder, doordat je hem per maand 5270 pesos uitbetaald.

Hopelijk is het model voor iedereen een beetje duidelijk.

Dan nu de vraag en het antwoord.
Wat is voordeliger het geld te zetten op een spaar rekening of het in het SSS te steken?
Ik zou de gehele berekening hier niet posten, omdat het niet duidelijk over te brengen is in een forum bericht.
Volgens de SSS krijgt je schoonvader een pensioen vanaf zijn 60e, zolang hij minimaal 10 jaar SSS premies heeft afgedragen.
Anders mag hij op zijn 65e met zijn pensioen.

Het resultaat is als volgt:
Als je de inleg op de bank zou zetten is de bankrekening na 5 en half jaar pensioengeld aan je schoonvader uit betalen leeg!
Dus als je schoonvader een gezonder man is die niet voor zijn 65/70e dood gaat, dan loont het om een SSS pensioen te nemen.

Mijn advies om het meest te profiteren:
Als je schoonvader weinig tot geen inkomen heeft, laat hem dan gedurende 10 jaar lang van zijn 50e tot zijn 60e elke maand een inkomen van 1000 pesos hebben.
Hierdoor draag je per maand 103 pesos af aan SSS premies en moet hij waarschijnlijk 600 pesos aan belasting per jaar betalen.
Na tien jaar heeft hij vanaf zijn 60e recht op 1200 pesos per maand aan pensioen geld tot aan zijn dood.
Je zult hoe je het wendt of keert in gevallen van support altijd maandelijks bij moeten springen gezien je met 1200 pesos per maand nog geen vlieg kan voeden.
Maar dit kleine voordeel is dan mooi meegenomen.  :lachen:

xav

Citaat van: Digos op dinsdag 19 januari 2010, 14:09:12



Ik stel me soms wel de vraag dat er niet een beetje te gemakkelijk op de backup vanuit het buitenland word gerekend wat wispelturig en Mawibata al ergens aangaf.

We hebben tenslotte hier ook nog ons eigen huishouden.

:daag:

volgens mij niet... als jij nu vb in het buitenland werkt... je vrouw zit in belgie met de kinderen en is huisvrouw (heeft misschien uitkering)... ga je haar dan ook geen geld opsturen...? maar natuurlijk moet elk voor zichzelf uitmaken wat wel en niet kan...

Phille

Erg interessante feedback, bedankt iedereen  :thumb:

@ Xav

Uiteraard zorg je voor de nodige steun voor je vrouw wanneer men in het buitenland werkt, maar dit is dan wel steun aan je vrouw en geen steun aan de rest van de familie, toch wel een groot verschil!

@ Stip

Ik heb alleen maar de vraag gesteld over welke bedragen men het heeft, die 500 euro was slechts een vraag, er is geen haar op mijn hoofd die het in overweging zou nemen dergelijk bedrag op te sturen.

Straffer nog, na mijn bezoek heb ik duidelijk den indruk gekregen dat haar ouders (geen van beide) werken, ze zijn rond de 50 en dus nog niet van die leeftijd dat ze pensioengerechtigd zijn; ik heb den indruk dat het lekker handig is om niet te moeten werken en te leven van de centen die via hun respectievelijke dochters naar hun toestroomt, ik zou haast het idee hebben dat ze eerder liever lui zijn dan moe ... en daar heb ik de grootste problemen mee. Daar tegen over, financiele steun bieden voor haar jongere broer, zodat die kan studeren zou ik dan wel in overweging nemen, daar dit de mogelijkheid biedt die daar iets van zijn leven kan maken.

En laat ons ook niet vergeten dat haar onderhouden, eenmaal in België ook een aardige duit zal kosten ... ik stel me toch wel veel vragen bij dit soort praktijken. Uiteraard de tijd zal uitmaken hoe hoog dit kostenplaatje uiteindelijk gaat zijn en of er dan nog budget overblijft om eventueel een bedrag naar de Filipijnen te sturen. In elk geval heb ik alvast geleerd is om haar zeker geen toegang tot mijn rekening te geven, eventueel een gemeenschappelijke rekening met een beperkt bedrag erop en dan nog, ik weet niet of dit wel verstandig is.

Als ik tot een conclusie mag komen, ik ben echt wel verliefd op mijn vriendin, maar als ik dit allemaal lees, ze mag nog zo lief, schattig, knap, sexy zijn, ik begin mijn twijfels te hebben en ben niet zo zeker of ik bereid ben om zoveel centen op te sturen.

Welk is het standpunt van de gemiddelde filipina ivm uit gaan werken en dat zelf kunnen verdienen wat ze denken te willen opsturen? Graag hierop een antwoord!

Digos


@xav

Men laatste posting was helemaal geen reply op jouw situatie...postings.....maar was in het algemeen bedoeld zoals het de meeste moet vergaan met familie.

Citaatals jij nu vb in het buitenland werkt... je vrouw zit in belgie met de kinderen en is huisvrouw (heeft misschien uitkering)... ga je haar dan ook geen geld opsturen...?

Ja dan ga ik ook zeker geld opsturen, en ondertussen ben ik volledig mee, met jouw situatie  :thumb: en is niet meer dan normaal.

We gaan hier misschien wel een beetje  :offtopic: onderhouden van vrouw en kinderen.....OK wat met de familie?

LIVE ONCE - LIVE IT

Luc

Volgens mij willen de meesten zo snel mogelijk gaan werken. Liefst zelfs zo veel mogelijk.

Hou daar rekening mee. Zeker als je een stuk ouder bent en wil gaan genieten van het leven. Kans is groot dat je 's avonds alleen voor de tv naar "thuis" zit te kijken met een opgewarmd prakje uit de microgolf terwijl je vrouw ergens zich uit de naad staat te werken.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Phille

@ Luc

Zo oud ben ik nu ook nog niet he, ben 44 en dus nog wel wat jaartjes te gaan, genieten van het leven heb ik altijd al gedaan  :happy:

En wat betreft van 's avonds alleen voor de TV en opgewarmd prakje ... denk dat het dan omgekeerd is, zal ik wel gezellig kokkerellen en schoteltje klaarzetten voor vrouw lief, dat zij na een dag/avond noeste arbeid kan opwarmen in de microgolf.

Trouwens, jij gaat ervan uit dat ze dan 's avonds moet werken, wat voor een job heb jij dan zoal in gedachten?


Digos


CitaatEn wat betreft van 's avonds alleen voor de TV en opgewarmd prakje ... denk dat het dan omgekeerd is, zal ik wel gezellig kokkerellen en schoteltje klaarzetten voor vrouw lief, dat zij na een dag/avond noeste arbeid kan opwarmen in de microgolf.


Ten koste van wie en voor wie?  :ikkeniebegrijp:

LIVE ONCE - LIVE IT

Mawibata

Citaat van: Phille op dinsdag 19 januari 2010, 16:22:55


Trouwens, jij gaat ervan uit dat ze dan 's avonds moet werken, wat voor een job heb jij dan zoal in gedachten?



Mihmi werkt als kok in een taverne 's zaterdags van 11.30 tot ± 21.30Hr (in de zomer tot 23.30Hr)

In de week van 11.30 - 16.00   of    16.00 - 21.30Hr


Ja, voor de family te steunen hebben ze er iets voor over.   (en ikke ook)


:daag:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.